V
"vieras"
Vieras
Siellä käy joku kiertävä hoitaja, joka seuraa lapsia ja huomioi erilaisia asioita ja oli sitten tehnyt tuolle nuoremmalle pojalle jonkun testin ja kuulemma lähes 3-vuotiaan tulisi puhua useamman sanan lauseita. Puheterapiaa sen mielestä lapsi tarvisi.
Lapsi siis puhuu sanoja ja viime aikoina niitä sanoja on alkanut tipahtelemaan kuin sieniä sateella, mutta aika usein lapsi tyytyy osoittelemaan ja sanoo ööh ööh, kun jotain haluaa. Kaiken lapsi ymmärtää ja sen suhteen ei ole ongelmaa, mutta kun ne useamman sanan lauseet puuttuu.
2 kuukauden päästä on neuvola ja siellä pitäisi toi asia sitten ottaa puheeksi, tosin juuri käytiin näyttäytymässä esikoisen käydessä neuvolassa ja terkka nyt ei kauheasti huolestunut vielä.
Toisaalta voihan ne pistää meidät puheteraputin jonoon, mutta jos sinne joskus vuoden päästä pääsee, niin epäilen tuon lapsen puhuvat silloin jo ihan hyvin, saman teki tuo isompikin, ei alkanut puhumaan kuin joskus reilu 2,5-vuotiaana.
Meillä myös suvussa on reilusti näitä jotka ovat alkaneet puhumaan suht myöhään, että itse en osaa moisesta olla edes huolestunut.
Lapsi siis puhuu sanoja ja viime aikoina niitä sanoja on alkanut tipahtelemaan kuin sieniä sateella, mutta aika usein lapsi tyytyy osoittelemaan ja sanoo ööh ööh, kun jotain haluaa. Kaiken lapsi ymmärtää ja sen suhteen ei ole ongelmaa, mutta kun ne useamman sanan lauseet puuttuu.
2 kuukauden päästä on neuvola ja siellä pitäisi toi asia sitten ottaa puheeksi, tosin juuri käytiin näyttäytymässä esikoisen käydessä neuvolassa ja terkka nyt ei kauheasti huolestunut vielä.
Toisaalta voihan ne pistää meidät puheteraputin jonoon, mutta jos sinne joskus vuoden päästä pääsee, niin epäilen tuon lapsen puhuvat silloin jo ihan hyvin, saman teki tuo isompikin, ei alkanut puhumaan kuin joskus reilu 2,5-vuotiaana.
Meillä myös suvussa on reilusti näitä jotka ovat alkaneet puhumaan suht myöhään, että itse en osaa moisesta olla edes huolestunut.