Eksä ja sen nyksä s...tana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielipide taas on, että eniten tässä aloittajaa harmittaa kun lapsi puhuu uimahallireissusta, lapsella on ollut kivaa ja sekös katkeraa äitiä harmittaa. Pitäisi aina muistaa, että se lapsen etu on aina tärkein, vaikka ei itse pysty samaan, on joustettava ja annettava sen silti lapsen nauttia kun joku toinen järjestää jotain kivaa.

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Unohdit mainita kuinka ap:n lapsi on onnesta soikeana kihertänyt ja katsellut telkkua nyksän sylissä tosi onnellisena kuiskaten korvaan "sä oot NIIIIN paljo kivempi ko mun oma äiti!"
Joo, nämä on niin nähty moneen kertaan. On päivänselvää että tuolla menolla ei kauaa mene kun lapsi alkaa haluta viettämään kaikki ajat isän ja uuden puolison luona. Kärttyinen ja katkera äiti jää statistiksi ja välttämättömäksi pahaksi aika nopeasti.

Ei ole musta ok asia. Se on isän velvollisuus hakea ja viedä lapsensa tapaamisiin. Jos tulee este, siitä pitää ilmoittaa lapsen ÄIDILLE eli viralliselle huoltajalle. Tämä eksän nyksä ei ole mikään virallinen taho. Ja mun käsittääkseni päiväkoti ei saa antaa lasta kuin huoltajille tai sitä varten nimetyille varahakijoille.

Ei ole musta ok asia. Se on isän velvollisuus hakea ja viedä lapsensa tapaamisiin. Jos tulee este, siitä pitää ilmoittaa lapsen ÄIDILLE eli viralliselle huoltajalle. Tämä eksän nyksä ei ole mikään virallinen taho. Ja mun käsittääkseni päiväkoti ei saa antaa lasta kuin huoltajille tai sitä varten nimetyille varahakijoille.

Lapsen isä on varmaankin ilmoittanut omalta puoleltaan naisystävänsä varahakijaksi.

[QUOTE="vieras";28308987]No miten sä haluaisit, että ex toimisi? Missä vaiheessa lapsi ja exän uusi saavat mielestäsi viettää aikaa keskenään ja mitä tehden?[/QUOTE]

Tässä nyt mennyt puurot ja vellit sekaisin:D Eikös aapee ole vaan huolissaan, näin itse ainakin käsitin.

Normaalit eronneet vanhemmat varmaan vähintäänkin infoisivat toisiaan tälläisistä asioista.

Kyllä minä ainakin ilmottaisin että tässä on kuvioissa tälläinen "Pekka" joka on ihan hyvä tyyppi ja vie meidän JoonaKaarinan uimaan.
Tälläinen taitaa sittenkin tehdä musta jotenkin tosi epänormaalin, joidenkin mielestä:D

Ymmärrän jos aidosti ei luoteta toisen vanhemman arviointikykyyn ja lapsi on jollain tapaa vaarassa, silloin olisi varmaan hyvä selvitellä asioita kolmannen osapuolen läsnäollessa, ja jopa kirjata asioita vähän ylös.

Ehkä muille asia sitten olisi ok. Vastuuntuntoisuudella tarkoitin myös sitä että onko pukenut lapsen lämpimästi uimisen jälkeen yms. Varahakija asiasta aion kysyä huomenna päiväkodista että miten pitää toimia jos haluan asian kieltää. Tiedän että se taas vaikuttaa väleihini eksän kanssa mutta mulle on lapseni turvallisuus ja onnellisuus tärkeämpää. Voi olla vaikka menemättä isälle niin hänelläkin riittää enemmään aikaa vaikka uuden perheen perustamiseen. Joku kysyi että asuvatko yhdessä niin kyllä asuvat. Senkin sain tietää vasta tänään kun soitin eksälle.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan;28309184:
Ehkä muille asia sitten olisi ok. Vastuuntuntoisuudella tarkoitin myös sitä että onko pukenut lapsen lämpimästi uimisen jälkeen yms. Varahakija asiasta aion kysyä huomenna päiväkodista että miten pitää toimia jos haluan asian kieltää. Tiedän että se taas vaikuttaa väleihini eksän kanssa mutta mulle on lapseni turvallisuus ja onnellisuus tärkeämpää. Voi olla vaikka menemättä isälle niin hänelläkin riittää enemmään aikaa vaikka uuden perheen perustamiseen. Joku kysyi että asuvatko yhdessä niin kyllä asuvat. Senkin sain tietää vasta tänään kun soitin eksälle.

Olet toiselle kateellinen !!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan;28309184:

Hei älä nyt tuolle linjalle lähde!

Voi tsiisus!!! Olisit iloinen siitä että lapsellasi on ollut tekemistä ja vielä jotain mieluisaa. Kyllä sinä hänestä huomaat jos ei enää halua isälleen mennä eikä viettää aikaa uuden äitipuolensa kanssa.. hui kauheaa mikä sana!
Nauti sinäkin elämästäsi ja anna muidenkin elää! Etsi vaikka uusi mies elämääsi. Se piristää kummasti.

En nyt lähtis välttämättä tuomitsemaan ap;tä, enkä varsinkaan hirnumaan (osaako täällä kukaan muuta tehdäkään) Itsellä kokemuksia tästä erittäin karulla tavalla. Nykyään exä ja sen nyxä linnassa, mutta toiste en tee sitä virhettä, että luottaisin yhtään mihinkään tai kehenkään ennen kun itse totean asiat hyväksi lapselle.

[QUOTE="Apuva";28309221]Apua, mun vilkas 4v on ollut tätinsä kanssa ihan kaksi uimahallissa, se likka on vasta 21v. Mieti!?!

Oikeesti, älä tuollaisesta ala tappeleen eksäs kanssa.[/QUOTE]

OnnekS tää on ihan sama asia mistä puhut...

[QUOTE="Vieras";28309189]haluatte nähdä exänne nykyisen? Ei teille enää kuulu entisen miehenne naiset yms. ellei lapsi sitten ole vaarassa/hädässä.[/QUOTE]

Ja mistä sen sitten tietää onko? Mulle kuuluu kyllä mitä lapseni tekee ja kenen kanssa. Varsinkin jos on yhtään arveluttavaa sakkia.

Jos isä on lapsen huoltaja, sillä on kyllä oikeus omasta puolestaan ilmoittaa, kuka on varahakija/saa muuten noutaa lapsen tarhasta. Ei sitä voi mitenkään kieltää. Eikä siinä tapauksessa myöskään ole mitään velvollisuutta ilmoittaa, että joutuikin töihin ja joku toinen katsoo lapsen perään (eri asia ehkä, että voisi olla kohteliasta).
Ja kai nyt hyvänen aika 26 vuoden ikä riittää uimahallissa käymiseen :D
Ymmärrän ap että harmittaa, mutta ei se syy nyt oikeasti taida olla siinä, että tilanne olisi ollut lapselle millään tavalla ikävä/vaarallinen/epämiellyttävä/traumatisoiva..

No joo.. Jos he asuvat yhdessä ja ovat vaikka pitemmän aikaa seurustelleet (ovat siis vakavissaan) niin sun pitäis vaan olla onnellinen, että exäs on löytänyt naisen, joka haluaa viettää aikaa myös miehensä lapsen kanssa. Ja sä tunnet kyllä exäs, millainen ihminen hän on ja millaisten ihmisten kanssa liikkuu. Jos hän on vastuullinen isä, niin ei varmasti antaisi omaa lastaan kenellekään kehen ei luottaisi. Jos sun miehessäs ei ihmisenä ja isänä ole mitään vikaa niin luulen, että toi on vaan mustasukkaisuutta tai katkeruutta jostain erojutuista.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan;28309005:
Sitten kun minä lapsen äitinä olen hänet tavannut.

Oletpas saanut epäasiallisia(kin) kommentteja.

Minä ymmärrän täysin, että äitinä (varsinkin noin pienen) haluaa varmistaa lapsen turvallisuuden, ja tietää, kenen kanssa lapsi on. Itselleni vastaavassa tilanteessa olisi varmaan auttanut asiaa, jos ex olisi esim. soittanut, ja kertonut viikonlopun muuttuneesta ohjelmasta. Ja kyllä minä näen asian niin, että jos on isäviikonloppu, silloin ollaan isän kanssa :)

Voisitteko eksän kanssa tavata ja puhua asiasta, tai mahdollisesti tavata kolmestaan?

Yhteistyössä