Eksä ja sen nyksä s...tana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No joo.. Jos he asuvat yhdessä ja ovat vaikka pitemmän aikaa seurustelleet (ovat siis vakavissaan) niin sun pitäis vaan olla onnellinen, että exäs on löytänyt naisen, joka haluaa viettää aikaa myös miehensä lapsen kanssa. Ja sä tunnet kyllä exäs, millainen ihminen hän on ja millaisten ihmisten kanssa liikkuu. Jos hän on vastuullinen isä, niin ei varmasti antaisi omaa lastaan kenellekään kehen ei luottaisi. Jos sun miehessäs ei ihmisenä ja isänä ole mitään vikaa niin luulen, että toi on vaan mustasukkaisuutta tai katkeruutta jostain erojutuista.

Mun exä oli vastuullinen isä ja lapsi kaikki kaikessa hänelle. Piirit hänellä samat kuin minulla, eli normaalit. Niin se vaan kaikki muuttui eron jälkeen, enkä minä tiennyt mistään mitään ja lapsi sai kärsiä. Eli ymmärrän erittäin hyvin ap:n huolen.
Ei välttämättä aina kyse ole katkeruudesta ja mustasukkaisuudesta, jotenkin tällä palstalla ei muuta osata koskaan nähdä.

[QUOTE="Kyl";28309245]Ja mistä sen sitten tietää onko? Mulle kuuluu kyllä mitä lapseni tekee ja kenen kanssa. Varsinkin jos on yhtään arveluttavaa sakkia.[/QUOTE]

Exä on exä. Ei kuulu sinulle enää hänen asiansa tai seurustelukumppanit.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti vaan;28309184:
Ehkä muille asia sitten olisi ok. Vastuuntuntoisuudella tarkoitin myös sitä että onko pukenut lapsen lämpimästi uimisen jälkeen yms. Varahakija asiasta aion kysyä huomenna päiväkodista että miten pitää toimia jos haluan asian kieltää. Tiedän että se taas vaikuttaa väleihini eksän kanssa mutta mulle on lapseni turvallisuus ja onnellisuus tärkeämpää. Voi olla vaikka menemättä isälle niin hänelläkin riittää enemmään aikaa vaikka uuden perheen perustamiseen. Joku kysyi että asuvatko yhdessä niin kyllä asuvat. Senkin sain tietää vasta tänään kun soitin eksälle.

Voi apua. Kuule, jos sä joskus löydät uuden mielhen (lue: jos joku mies huolii noin katkeran naisen), niin onko exälläsi mielestäsi oikeus sitten kieltää se, että tämä uusi mies ei koskaan missään tilanteessa saa olla lapsen kanssa kaksistaan, viedä sitä uimahalliin tahi hakea hoidosta?

Niinpä.

Mene seuraavana isäviikonloppuna päivystämään uimahallille jos vaikka hän tulisi sinne taas lapsesi kanssa. Siellä sulla on oiva tilaisuus saunanlauteilla tutustua ja vaikka vertailla sitä ettei hänellä vaan olisi parempi vartalo kuin sinulla.

Siis jotenkin ihan hassua. Silloin kun minä erosin ja kun löysin uuden miehen, niin kerroin exälle automaattisesti asiasta, koska meillä on kuitenkin yhteinen lapsi joka viettää aikaa uuden mieheni kanssa. Mistä entinen mieheni voi tietää mikä hörhö lapsensa kanssa on jos siitä ei mitään puhuta. Jotenkin ajattelen asian niin, että koska se yhteinen lapsi on, niin exä on vähän niin kuin väkisin jollain tapaa osana elämää, koska lapsen asiat on yhteisiä.
Kunnioitan exääni, ja mielestäni hänen kuuluu tietää tiettyjä asioita jotka vaikuttavat lapseemme. Ja jos tosiaan olisi harkintakykyni pettänyt pahasti ja olisin löytänyt jonkun ihanan nistin itselleni esim niin hänellä mielestäni olisi oikeus tehdä jotain asialle lapsen parhaaksi.

• Tykkää
Reactions: Tír na nÓg
[QUOTE="Vieras";28309344]Vain ja ainoastaan, jos lapsesi on vaarassa. Muuten exäsi elämä ei enää kuulu sinulle, ja tähän lukeutuvat ne seurustelukumppanit.[/QUOTE]

Nimenomaan, ja miten siitä nyksästä voi mitään tietää? Lapsi voi viihtyä ym, se ei silti kerro mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kosö;28309380:
Nimenomaan, ja miten siitä nyksästä voi mitään tietää? Lapsi voi viihtyä ym, se ei silti kerro mitään.

Jos siinä nykyisessä olisi jotain vikaa niin lapsi ei tasan tarkkaan viihtyisi yms. tällaisen ihmisen lähellä. Kyllä se lapsi kertoisi isälleen ja ihan varmasti äidilleen.

Viimeksi muokattu:
Eikö exän uusi kuulu entiselle vaimolle lapsen edun nimissä. Exvaimon ei kuulu puuttua mutta kai se lapsellekin on selkeämpää ja mukavempaa että äiti tietää kenen kans isi asuu kun varmasti aihe tulee keskusteluihin. Ite ainakin haluaisin olla kartalla jotta osaisin jutella asioista fiksusti lapsen kans.

Mutta pahempi mörkö mulle ois että lapsi joutuu jonkun sellaisen kyytiin joka on voinut saada korttinsa muropaketista ja ajaa sen kolarin. Rajoitan jo nyt kuka meidän lapsia saa kuskata ja niitä ei ole kuin muutama.

• Tykkää
Reactions: __Maarit__
Soitin vielä eksälle ja kyselin lisää. Vaikutti haluttomalta vastailemaan mun kysymyksiini mutta sain tietää että nainen opiskelee lääkäriksi. Sain tietää koko nimen ja googletin samantien. En löytänyt sieltä mitään epäilyttävää, kuvan kyllä löysin. Halusin vaan tietää onko hän sopiva ihminen kasvattamaan lastani.
Eksä kyllä taas vakuutti ettei ole mitään syytä huoleen eikä hänkään kuulemma mikään idiootti ole. Lapsi ei vaan ole koskaan asunut isänsä kanssa (enkä minäkään) vaikka alusta asti isä on lasta ottanut luokseen myös lomilla. On ollut kaikinpuolin ihan vastuullinen ja hyvä isä mutta en haluaisi että tämän naisen takia muuttaisi suhtautumistaan lapseensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kosö;28309421:
Kokemusta on, ja näin ei tasan tarkkaan aina ole.

Niin on mullakin kokemusta, ja tuntuu kyllä todella omituiselta, että lapsi viihtyisi/haluaisi olla sellaisen ihmisen lähellä, josta ei todellakaan tykkää. Kyllä ne lapset sen kertoo joko käytöksellään tai sitten suoraan.

Viimeksi muokattu:
Ihan inhimillisiä tunteita ap:llä - turha teidän on lässyttää kaikkien, että jos MINÄ eroaisin, niin MINÄ olisin kyllä niin iso ihminen, että rakastaisin exääni ja exän nyxää ja oltais kaikki todella hyviä ystäviä! Kyllä mulla ällöttää ajatella sitä muijaa, joka leikkii kotista mun lapsien kanssa isäviikonloppuisin, ja se on ihan normaalia, kun ero on tuore. Nämäkin tunteet pitää tuntea, että pääsee elämässä eteenpäin.

Eli kun ex menee ylitöihin niin se ei ole ok, mutta on ok jos sinä vaadit elatusmaksuja!?
Muista itse ilmoittaa kun löydät itselles jonkun niin ilmoittaa ex:lle sen koko nimi, ammatti, henkilötunnus ja osoite (jos ette vielä asuisi yhdessä).

Onko sinulla lääkitys kunnossa? Olisit onnellinen, että lapsi tulee toimeen ex:n naisen kanssa ja se nainen yrittää tutustua lapseen eikä järjestä helvetteliset olosuhteet isän luona.

Minä olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Olen tarkka lasten kuljettamisesta että ovat turvaistuimissa kunnolla.Myös uimahalliin meno minulle tuntemattoman ihmisen kanssa saisi varmasti hermostumaan. Ihmisiä on niin monenlaisia, ei kaikki tajua mitä kaikkea lasten kanssa voi sattua. Isä on toiminut väärin kun ei ole ilmoittanut suunnitelmien muutoksesta ja päiväkotikin ihmetyttää miten antavat lapsen vieraan mukaan.

Tarkoitus on ollut hyvä ja lapsi on viihtynyt, nyt vaan tuli huono aloitus eksän nyksän kanssa tutustumiseen.

Niin on mullakin kokemusta, ja tuntuu kyllä todella omituiselta, että lapsi viihtyisi sellaisen ihmisen lähellä, josta ei todellakaan tykkää.

Niin no, jos lapsi haluaa kovasti viettää aikaa isän kanssa niin tietenkin menee ilomielin tapaamaan.
Minulla siis tilanne, että exä ja hänen nykyisensä tällä hetkellä vankilassa. Mitään väkivaltaa ei ollut, mutta pahaa laiminlyöntiä mistä en tiennyt mitään. Porukka missä pyöri aivan sekopäistä. Luotin exääni, koska aina erittäin hyvä isä ja vastuullinen muutenkin. Uusi nainen ja kaveripiiri minulle tuntemattomia.
Jos olisin nähnyt kyseisen eukon, olisin tiennyt samantien että nyt ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Tietenkin jos on tarpeeksi vanha lapsi niin osaa kertoakkin jo jotain asioista.

• Tykkää
Sen verran otan kantaa tuohon lapsen varahakijaan että minulta on riittänyt soitto että naapurini tulee hakemaan lasta. Lapsen isä ulkomailla (olemme eronneet mutta yhteishuoltajuus) ja minä istuin ruuhkassa lähes tunnin. Ei siinä kukaan mitään papereita tai henkilötunnuksia kysellyt.

[QUOTE="mimmi";28308885]Mietippä asia toisinpäin. Jos sulla olis uusi miesystävä. Tarvitsisitko ex-miehesi siunauksen siihen, että miesystäväsi voisi viettää aikaa lapsesi kanssa?[/QUOTE]

En minä ainakaan lastani uuden miesystävän hoitoon lykkäisi, vaan kysyisin ensin, sopiiko exälle, että hän hoitaa lasta ylitöiden ajan.

[QUOTE="Sari";28309505]En minä ainakaan lastani uuden miesystävän hoitoon lykkäisi, vaan kysyisin ensin, sopiiko exälle, että hän hoitaa lasta ylitöiden ajan.[/QUOTE]

No tässä tapauksessahan on kyse avopuolisosta eikä mistään satunnaisesta tapailusta, aika outoa olisi että asuttaisiin saman katon alla eikä kannettaisi vastuuta lapsesta yhdessä silloin kun lapsella on iskäviikonloppu.

• Tykkää
[QUOTE="Sari";28309526]Eipä se Eerikakaan kertonut pahoinpitelyistään äidilleen tai muillekaan ihmisille. Lopputuloksen kaikki jo tietävätkin.[/QUOTE]

Odottelinkin että koska joku ottaa Eerikan tähän ketjuun. Olisi äiti pitänyt huolta tytöstään niin ei huoltajuutta olisi koskaan myönnetty isälle.

Yhteistyössä