Elämä olisi paljon ihanampaa äideillä jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

* lapset saisivat olla ilmaiseksi päivähoidossa , saisivat päivähoidosta lämpimän aterian mukaans vielä kotiin viemisiksi, etteivät vaan äidit rasittuisi.

* isät vain hoitaisivat lapsia, äidit voisivat mennä aina kun haluavat terassille .

* mies tekisi kaikki kotityöt ettei äidit vaan rasittuisi liikaa. Mieshän vain käy töissä ja hankkii perheelle elannon ja hoitaa myös lapsia.

* Mies tekisi ruoan , ettei äitien tarvisi tehdä sitä saati miettiä muutamaa tuntua 2 plussalla mitä ruokaa tekisi. Olisi niin paljon helpompaa äideillä.

* Mummot ja papat hoitaisivat lainat ja rästimaksut, ettei vaan tarvisi mennä töihin, hoitaisivat vielä lasten viemisen päivähoitoon ja hakisivat lapset sieltä äidin luo kun äiti on vihdoin selvittänyt 2plussalla mitä ruokaa perhe syö tänään.

* äidit saisivat automaattisesti synnytyksestä muutaman kk:n kuluttua ajan plastiikkakirurgille , ettei tarvisi itseinhoa tuntea kiloistaan. " enhän mä syö kun 2 levyä suklaata päivässä ja vien lapset hoitoon kävellen 200 metrin päähän ja sitten mä aivojumppaan 2 plussalla sen ajan mitä lapsi on hoidossa". On se rankkaa, miksi kroppa näyttää siltä, ihmeellistä.

* työtä tultaisiin tarjoamaan kotiovelle ettei tarvisi tehdä hakemuksia eikä mennä haastatteluihin.

* joka päivä tulisi pari tekstiviestiä mieheltä kuinka rakastaa meitä, vaikka me aina vaan nalkutetaan, mut hei, saadaanhan me, kaikkihan niin tekee.

Tässä nyt muutama helpottamaan meidän äitien elämää.

Iihan tyhmä aloitus.
Kaikissa muissa maissa lapsiperheitä autetaan ja molemmat vanhemmat voivat tehdä vain osa-aikatyötä ja esim. ruotsissa isyyslomakin on 6 kk ja saa 80% palkasta.
eli suomi on ainoa sivistysmaa jossa lapsiperheelliset maksavat enemmän veroa kuin saavat mitään tukia.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Iihan tyhmä aloitus.
Kaikissa muissa maissa lapsiperheitä autetaan ja molemmat vanhemmat voivat tehdä vain osa-aikatyötä ja esim. ruotsissa isyyslomakin on 6 kk ja saa 80% palkasta.
eli suomi on ainoa sivistysmaa jossa lapsiperheelliset maksavat enemmän veroa kuin saavat mitään tukia.

Kerrotko mikä tässä aloituksessa on tyhmää ?

ap ~~neljän lapsen äiti ~~

no se että muissa maissa on varaa äitien olla kotona vain vauvan kanssa esim. isommille lapsille on ilmainen leikkikoulu. suomessa äidin pitää hampaat irvessä tehdä kaikki itse ja koko ajan hoitaa kaikki lapsensa itse, jos hoitaa heitä kotona. jos on töissä, osa-aikatöitä ei ole, vaan sitten ei ehdi olla lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja hih:
No ainakin on typerä tai provosoiva tai tahallisen "tyhmä"! Täysin perse...tä koko juttu!

Mutta eikös kaikki kohdat ole totta ?

Näitähän täällä päivästä toiseen , kk:sta toiseen, vuodesta toiseen aina vatvotaan.

Eikö todella elämä olisi paljon helpompaa :)

ap

siis kun tuo ei päde. kukaan ei ole maksanut laskujamme, ihan omasta selkänahsat kaikki. itse on hoidettu lapset, mummot näkevät varmaan 1 kerran vuodessa.
itse on laihdutettu läskit pois. ei kirurgiaa.
terassilla en ole käynyt 12 vuoteen.
ja kyllä, mies tekee ruoan joskus, minä joskus. tottakai.

suurin osa tuntemistani äideistä samanlaisia, karsitaan omistta menoista ja itsestä, duunia painetaan ja hoidetaan itse lapset ja haetaan ja viedän ja tehdään parhaamme.

Juu elämä olisi varmasti paljon helpompaa jos joku muu tekisi kaiken pakollisen, mutta sä spekuloit että elämä olisi ihanampaa. Ei ainakaan mun mielestä. Ihan pidän lapsistani ja mielellään hoidan heitä itse :)

siis kun tuo ei päde. kukaan ei ole maksanut laskujamme, ihan omasta selkänahsat kaikki. itse on hoidettu lapset, mummot näkevät varmaan 1 kerran vuodessa.
itse on laihdutettu läskit pois. ei kirurgiaa.
terassilla en ole käynyt 12 vuoteen.
ja kyllä, mies tekee ruoan joskus, minä joskus. tottakai.

suurin osa tuntemistani äideistä samanlaisia, karsitaan omistta menoista ja itsestä, duunia painetaan ja hoidetaan itse lapset ja haetaan ja viedän ja tehdään parhaamme.

Minä listasinkin vain kohtia , jotka helpottaisi meidän mammojen elämää . Enhän ole kirjoittanut että edellä mainitut kohdat olisi toteutuneita meillä mammoilla. ;)

ap

Mies on tullut päästettyä liian helpolla. olen aina raahannut lapset lääkäriin, jos toisella on aika. koskaan ei ole ottanut töistä perheensä takia vapaata eikä kuljetellut kerhoihin tai hoitoon.

Ja tyhmää on, että sinun aloituksessa tulee esiin, että äidin pitäisi olla se joka tekee kaiken.

ja si vielä koliikin varalle äityispakkauksiin vähän vauhtia =) jaksaa valvoskellakkin ja ne kilotkin siinä samalla karisis

(älä ota tätä vakavasti, sisäpiirivitsi)

Mies on tullut päästettyä liian helpolla. olen aina raahannut lapset lääkäriin, jos toisella on aika. koskaan ei ole ottanut töistä perheensä takia vapaata eikä kuljetellut kerhoihin tai hoitoon.

Ja tyhmää on, että sinun aloituksessa tulee esiin, että äidin pitäisi olla se joka tekee kaiken.

Ei, missään nimessä, listasin vain asioita että elämä olisi ihanampaa.

ap

tosi typerää ja vanhanaikaista teksitä.
sellaista että nauttikaa kun olette päässeet hellan ja nyrkin väliin.

tottakai miehen kuuluu hoitaa lapsensa ja laittaa ruokaa, jos ei kiinnosta voi asua hotellissa ja syödä ravintolassa.

tottakai miehen kuuluu hoitaa lapsensa ja laittaa ruokaa, jos ei kiinnosta voi asua hotellissa ja syödä ravintolassa.

En elä hellan ja nyrkin välissä, kummallakin meistä on oma elämä.

ap ~~neljän lapsen äiti ~~

Ja naisen kuuluu itse ansaita elantonsa ja maksaa menonsa ja kulunsa sekä puolet yhteisistä ja lasten omista

No mun on pakko tunnustaa et mun mies auttaa hävettävän paljon lapsen hoidossa. Itse olen käynyt töissä ja mulle sattunut viime aikoina aika paskat työvuorot niin mies joutunut olemaan lapsen kanssa kahden paljon. Mut ruuat olen edellisenä päivänä tehnyt valmiiksi kuitenkin. Ja lisäksi kun on raskaana niin vointi ei ole ollut mikään mahtava muutenkaan. Mut tälläsiä kausia tulee. Onneksi ei oo pysyvää tämä ettei juurikaan perheen kanssa ehdi olemaan töiden takia.

Iihan tyhmä aloitus.

Mikä ihmeen 6kk? :D Vanhempainloma on 480päivää (joista 90 on 18?/pv, muut 80% tuloista). Noista 390 päivästä 60 on korvamerkitty toiselle vanehmmalle, eli käytännössä isälle niine ttei äiti voi niitä käyttää, muuten päivät on jaettavissa niin kuin itse vanhemmat ahluavat.

Se että monet isät ovat sen 6kk kotona tarkoittaa vain sitä että äidit sitten palaavat töihin aiemmin miehen jäädessä koti-isäksi. Yhteistä vapaata on 10 kalenteripivää minkä mies saa käyttää heti synnytyksen jälkeen.

Noita vanhempainpäivä voi käyttää haluamansa määrän viikossa, toki sitten tulot laskevat sen mukaan mitä säästeliäämmin päiviä käyttää. Se että toinen vanhemmista tekee osa-aika töitä tarkoittaa siis että ovat säästelleet vanhempainpäiviä kotona ollessaan tai yksikertaisesti vain sinnittelevät pienemmillä tuilla. Eli se siitä isosta tuesta...

Ai juu, uutuutena joissain kunnissa on tullut käyttöön tuo suomalaisille tuttu kotihoidontuki siihen asti kunnes lapsi täyttää 3v. Muutenhan päiväkoti yleensä aloitetaan siinä 1-1,5v iässä.

*näin kiinnittää huomion oleelliseen*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mun on pakko tunnustaa et mun mies auttaa hävettävän paljon lapsen hoidossa. Itse olen käynyt töissä ja mulle sattunut viime aikoina aika paskat työvuorot niin mies joutunut olemaan lapsen kanssa kahden paljon. Mut ruuat olen edellisenä päivänä tehnyt valmiiksi kuitenkin. Ja lisäksi kun on raskaana niin vointi ei ole ollut mikään mahtava muutenkaan. Mut tälläsiä kausia tulee. Onneksi ei oo pysyvää tämä ettei juurikaan perheen kanssa ehdi olemaan töiden takia.

en tajua. auttaa sua lastenhoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Iihan tyhmä aloitus.

Mikä ihmeen 6kk? :D Vanhempainloma on 480päivää (joista 90 on 18?/pv, muut 80% tuloista). Noista 390 päivästä 60 on korvamerkitty toiselle vanehmmalle, eli käytännössä isälle niine ttei äiti voi niitä käyttää, muuten päivät on jaettavissa niin kuin itse vanhemmat ahluavat.

Se että monet isät ovat sen 6kk kotona tarkoittaa vain sitä että äidit sitten palaavat töihin aiemmin miehen jäädessä koti-isäksi. Yhteistä vapaata on 10 kalenteripivää minkä mies saa käyttää heti synnytyksen jälkeen.

Noita vanhempainpäivä voi käyttää haluamansa määrän viikossa, toki sitten tulot laskevat sen mukaan mitä säästeliäämmin päiviä käyttää. Se että toinen vanhemmista tekee osa-aika töitä tarkoittaa siis että ovat säästelleet vanhempainpäiviä kotona ollessaan tai yksikertaisesti vain sinnittelevät pienemmillä tuilla. Eli se siitä isosta tuesta...

Ai juu, uutuutena joissain kunnissa on tullut käyttöön tuo suomalaisille tuttu kotihoidontuki siihen asti kunnes lapsi täyttää 3v. Muutenhan päiväkoti yleensä aloitetaan siinä 1-1,5v iässä.

tosi pitkä vapaa, lähes 500 päivää ja lähes täydellä palkalla. suomessa äitiysloma on 9 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Iihan tyhmä aloitus.

tosi pitkä vapaa, lähes 500 päivää ja lähes täydellä palkalla. suomessa äitiysloma on 9 kk.

18euroa (meidän alsten kohdalla se oli vielä 6?) nyt ei itselle vastaa ihan päivän palkkaa ja toisaalta 390 päivääkin on lähempänä 400:aa kuin 500:aa... :whistle: Ja suomessa on kotihoidontuki ollut käytössä jo pitkään.

Käytännössähän tuo tarkoitti sitä että äiti sai olla kotona sen maksimissaan 330 päivää sillä 80% palkalla, loput päivät oli pakko jättää isälle. Vaikkei tällä olisikaan mahdollisuutta niitä käyttää.

Voisitko ap ymmärtää, että sun tapasi elää ei ole absoluuttisesti se oikea. Jos sun ukkos ei osallistu kotihommiin niin voi voi, aika harvinaisen vanhanaikaisen miehen olet löytänytkin mutta sehän on sun valintas, ei mekään valiteta sulle siitä.

Minusta äitien elämä olisi helpompaa, jos äitiys voitaisiin vapauttaa myyteistä. Eivätkä äidit vaalisi äitimyyttiä ja korottaisi äitejä jonnekin jumalolennon asemaan. Että äidit luottaisivat omaan vanhemuutensa ja sallisivat vajaavaisuuden itselleen ja toisille äideille. Ja oivaltaisivat sen, ettei ole vain yhtä ainutta oikeaa tapaa toimia.

Yhteistyössä