Elämä on täyttä paskaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Olen tyystin menettäny elämänhaluni, en jaksaisi tehdä mitään, nukkua vaan. Mikään ei huvita. Koko elämä näyttää todella synkältä painajaiselta. Pitäis jaksaa kun on tuo 4v tyttö. Ei vaan jaksaisi, ei millään. Mihinkään ei ikinä pääse. Vihaan tätä kotona olemista!

NO NIIN ON!! pelkkää stressiä stressin perään... vaikka saisinkin omaa aikaan niin ei, silti käyn ihan ylikierroksilla enkä osaa ottaa rennosti.. joka päivä vaan vituttaa itsarin tekisin jos ei olisi lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olen tyystin menettäny elämänhaluni, en jaksaisi tehdä mitään, nukkua vaan. Mikään ei huvita. Koko elämä näyttää todella synkältä painajaiselta. Pitäis jaksaa kun on tuo 4v tyttö. Ei vaan jaksaisi, ei millään. Mihinkään ei ikinä pääse. Vihaan tätä kotona olemista!
No pitäiskö hakea apua sitten? Jo sen lapsen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No pitäiskö hakea apua sitten? Jo sen lapsen takia.

Olen hakenut, lääkäri passitti psykiatrille ja sain mieleialalääkkeen. Ei ole auttanut.

Keskivaikea masennus (ellei jo vaikea). Ei parane ilman hoitoa!! Lääkkeet ja terapia auttaa. Olen sairastanut ja toivuin hyvin. Söin aluksi lääkkeitä, joista pystyin luopumaan onneksi aika pian. Terapiassa kävin 3 vuotta.
Mene vaikka aluksi perheneuvolaan. Sieltä saat alkuun keskusteluapua. He ohjaavat kyllä sitten eteenpäin. Saatat saada Kelalta maksuapua terapiaan. Muista! Et parane masennuksesta itsestään!

Käyn jo terapiassa ja on lääke! Vaikka mielestäni oli aika huono lääkäri, hänen arvionsa perusteella mulla ei ole masennusta.... Diagnosoi ahdistuneisuushäiriön. En tiedä onko tuo lääkäkään oikea just mulle.

Lääke kannattaa vaihtaa, jos se ei toimi. Tehtiinkö sulle ne "masennustestit" siellä lääkärillä? Ja onhan ahdistuneisuushäiriökin ihan oikea diagnoosi. Yritä ajatella pidemmälle. Jos sulla on terapia päällä, vyyhti rupeaa purkautumaan. Luota siihen. Toipumiseen kuuluu välillä ihan kamalan ahdistavia päiviä. Yhtenä päivänä saatat huomata, että nyt on parempi olo.

Ei edes mitään testejä tehty. Kyseli vähän jotain, eikä mun mielestä kunnolla kuunnellutkaan. Omasta mielestäni olen masentunut, ja se ahdistuneisuushäiriö kyllä varmasti pitää paikkansa. Elämäntilanne vaan sellainen, että ei näy valoa missään... Tuo lääke auttaa pahimpaan ahdistukseen, mutta ei masennukseen.

Yhteistyössä