Elämää miehen kanssa: Muista aina tarkat ohjeet

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Voi tuota rakasta putkiaivoani :D Olen kymmenen vuotta nyt yrittänyt opetella muistamaan, että jos jotain pyydän niin se pitää määritellä niin tarkasti että mikään ei voi mennä väärin. Esim. jos pyydän sitä laittamaan astiat tiskikoneeseen, niin pitää erikseen eritellä että tarkoitan myös niitä laseja ja kupposia mitä herra itse on jättänyt olkkariin, noin kolmen metrin päähän tiskikoneesta. Jos en erikseen määrittele, mies laittaa koneeseen vain ne astiat jotka ovat ihan astianpesukoneen vieressä.

Myös silloin kun pitää lähettää mies kauppaan, pitää kaikki määritellä tarkasti. Tänään esim. sanoin miehelle että tuo makkaraa ja juustoa, niin teen uunimakkaraa (juu, ei kovin terveellistä, mutta olen pari päivää himoinnut tuota kamalasti... minkäs tyttö makkaranhimolle mahtaa). Meillä on viimeiset 10 vuotta tehty uunimakkaraa niin että otetaan yksi paketti HK:n sinistä ja iso kimpale juustoa, laitetaan makkarat uunivuokaan, leikataan niihin rakoja, tungetaan rakoihin juustoa ja laitetaan uuniin. Mies on syönyt tätä ruokaa kymmeniä kertoja, nähnyt minnun tekevän sitä kymmeniä kertoja ja tehnyt sitä itsekin pari kertaa.

Minä: Tuo makkaraa ja juustoa, tehdään uunimakkaraa.
Mies: Ai grillimakkaraako? Campingia?
Minä: Ei kun tehdään uunimakkaraa. Tuo HK:n sinistä.
Mies: Ai niitä grillimakkaroita?
Minä: Ei kun ihan perus HK:n sinistä. Eihän meillä ole grilliä, tehdään uunimakkaraa.
Mies: Ja juustoa?
Minä: Joo, ihan tavallista juustoa.

Mies toi kyllä HK:n sinistä, mutta juusto oli matkan varrella muuttunut juustoraasteeksi. "Kun mä ajattelin että se on parempaa kun grillataan." Hmm. Meillä ei edelleenkään ole grilliä...

Noh, onneksi mies ei sentään tuonot jotain valmiita makkarakuutioita :) Se on kovasti kaiken "valmiin" perään, kohta meilläkin varmaan on kaapissa juoksevaa juustoa ja valmiiksi keitettyjä perunoita ja vaikka mitä :P

Onneksi on kohta juhannus, ja mies pääsee maalle grillaamaan, kun niin kovasti tuntuu tekevän mieli :)

(Mutta on tuo oma putkiaivoni ihana. Se oli laittanut tililleni vähän rahaa, ja viestikentässä luki "Pusuja <3" :heart: )
 
onkohan meidän miehet sukua? :D
aivan samanlainen tapaus täällä ja välillä turhauttaa niin että tekis mieli huutaa |O mut nykyään osaa jo vääntää rautalangasta kaiken automaattisesti :whistle: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
onkohan meidän miehet sukua? :D
aivan samanlainen tapaus täällä ja välillä turhauttaa niin että tekis mieli huutaa |O mut nykyään osaa jo vääntää rautalangasta kaiken automaattisesti :whistle: :heart:

Tuntuu että vähän kaikki miehet on sukua, jos tätä katsotaan. Mä olen varmasti jotain hitaasti oppivaa laatua, kun en vielä vuosienkaan jälkeen aina muista että rautalankaa on syytä käyttää :)
 
meillä kyllä osataan tuoda oikeita tuotteita, mut määrät o vielä hakusessa..
jos pitää 2 aikuiselle, yhdelle teinille (joka syö ku hevonen) ja 9v ja 2v tehdä ruokaa, niin yksi pikkupaketti nakkeja, kalapuikkoja tai kananugetteja ei oikeesti riitä, vaikka tuo niin kuvitteleekin :laugh:
 
Mutta entäs kun mä pyysin miestä tuomaan kalakeittoon pakastekalaa, niin se toi kalapuikkoja. Siis niitä paneroituja. :o

Mulle EI tullut mieleenkään, että joku voisi laittaa kalapuikkoja keittoon. Mies on syönyt aiemmin sekä kalapuikkoja että kalakeittoa, joten luulisi asian olevan selvä. Sitten se onneton yritti vielä kuoria sitä päälistä niistä kaloista pois, että jos ne vois kumminkin laittaa sinne keittoon...
 
Samanlainen tumpelo kaupassakävijä löytyy meiltäkin. Olin taannoin flunssassa, ja pyysin miestä tuomaan nenäliinoja kaupasta. Ja mitä sainkaan: lautasliinoja, koska mies ei ollut löytänyt nessuja mistään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
te olette kaapannu miehenne suoraan äipän hoivista :laugh:
Nuori se oli, mutta oli se sentään puolitoista vuotta ollut poissa mamman helmoista kun sen mukaani nappasin. Ei tarvinnut vaan opetella kokkausta, kun opiskelupaikan ruokalasta sai hyvää ruokaa... Kyllä se nykyään ihan kiltisti kokkaa, joskus vaan sattuu näitä lipsahduksia :)
 
apua... mä repeen nauruun :D
Meillä mies on yleensä huolimaton....
Kirjoitin kauppalistaan
-perunoita
-maitoa
-voita
-seitiä

Ja mitä mä sain??? SITEITÄ....Mä istuin keittiön penkillä aivan kippurassa sidepaketti kädessä ja hirnuin niin että vesi lensi silmistä...
Mies tulee siihen ihan hölmistyneen näkösenä.... :D Ja minä kysyn.. Mitä siinä kauppalistassa lukikaan?!?!? Ja tää kaivaa listan esiin ja lukee sen läpi..IHAN OIKEIN ja sitte se kattoo mua edelleen... ihan hölmistyneenä.että niinhän hän osti...
Sitte sillä venähti naama kokonaan... ja minä hirnuin (mä en oikeesti voinu muuta) ja mun oli PAKKO kysyy,että haluukos herra nää siteet pelkästeen paistettuna? soosissa? Keitossa vai uunissa... :D
Se lähti naama punasena kauppaan ostamaan sitä seitiä :D :D :D :laugh: :laugh:
 

Yhteistyössä