Voi tuota rakasta putkiaivoani
Olen kymmenen vuotta nyt yrittänyt opetella muistamaan, että jos jotain pyydän niin se pitää määritellä niin tarkasti että mikään ei voi mennä väärin. Esim. jos pyydän sitä laittamaan astiat tiskikoneeseen, niin pitää erikseen eritellä että tarkoitan myös niitä laseja ja kupposia mitä herra itse on jättänyt olkkariin, noin kolmen metrin päähän tiskikoneesta. Jos en erikseen määrittele, mies laittaa koneeseen vain ne astiat jotka ovat ihan astianpesukoneen vieressä.
Myös silloin kun pitää lähettää mies kauppaan, pitää kaikki määritellä tarkasti. Tänään esim. sanoin miehelle että tuo makkaraa ja juustoa, niin teen uunimakkaraa (juu, ei kovin terveellistä, mutta olen pari päivää himoinnut tuota kamalasti... minkäs tyttö makkaranhimolle mahtaa). Meillä on viimeiset 10 vuotta tehty uunimakkaraa niin että otetaan yksi paketti HK:n sinistä ja iso kimpale juustoa, laitetaan makkarat uunivuokaan, leikataan niihin rakoja, tungetaan rakoihin juustoa ja laitetaan uuniin. Mies on syönyt tätä ruokaa kymmeniä kertoja, nähnyt minnun tekevän sitä kymmeniä kertoja ja tehnyt sitä itsekin pari kertaa.
Minä: Tuo makkaraa ja juustoa, tehdään uunimakkaraa.
Mies: Ai grillimakkaraako? Campingia?
Minä: Ei kun tehdään uunimakkaraa. Tuo HK:n sinistä.
Mies: Ai niitä grillimakkaroita?
Minä: Ei kun ihan perus HK:n sinistä. Eihän meillä ole grilliä, tehdään uunimakkaraa.
Mies: Ja juustoa?
Minä: Joo, ihan tavallista juustoa.
Mies toi kyllä HK:n sinistä, mutta juusto oli matkan varrella muuttunut juustoraasteeksi. "Kun mä ajattelin että se on parempaa kun grillataan." Hmm. Meillä ei edelleenkään ole grilliä...
Noh, onneksi mies ei sentään tuonot jotain valmiita makkarakuutioita
Se on kovasti kaiken "valmiin" perään, kohta meilläkin varmaan on kaapissa juoksevaa juustoa ja valmiiksi keitettyjä perunoita ja vaikka mitä 
Onneksi on kohta juhannus, ja mies pääsee maalle grillaamaan, kun niin kovasti tuntuu tekevän mieli
(Mutta on tuo oma putkiaivoni ihana. Se oli laittanut tililleni vähän rahaa, ja viestikentässä luki "Pusuja <3" :heart: )
Myös silloin kun pitää lähettää mies kauppaan, pitää kaikki määritellä tarkasti. Tänään esim. sanoin miehelle että tuo makkaraa ja juustoa, niin teen uunimakkaraa (juu, ei kovin terveellistä, mutta olen pari päivää himoinnut tuota kamalasti... minkäs tyttö makkaranhimolle mahtaa). Meillä on viimeiset 10 vuotta tehty uunimakkaraa niin että otetaan yksi paketti HK:n sinistä ja iso kimpale juustoa, laitetaan makkarat uunivuokaan, leikataan niihin rakoja, tungetaan rakoihin juustoa ja laitetaan uuniin. Mies on syönyt tätä ruokaa kymmeniä kertoja, nähnyt minnun tekevän sitä kymmeniä kertoja ja tehnyt sitä itsekin pari kertaa.
Minä: Tuo makkaraa ja juustoa, tehdään uunimakkaraa.
Mies: Ai grillimakkaraako? Campingia?
Minä: Ei kun tehdään uunimakkaraa. Tuo HK:n sinistä.
Mies: Ai niitä grillimakkaroita?
Minä: Ei kun ihan perus HK:n sinistä. Eihän meillä ole grilliä, tehdään uunimakkaraa.
Mies: Ja juustoa?
Minä: Joo, ihan tavallista juustoa.
Mies toi kyllä HK:n sinistä, mutta juusto oli matkan varrella muuttunut juustoraasteeksi. "Kun mä ajattelin että se on parempaa kun grillataan." Hmm. Meillä ei edelleenkään ole grilliä...
Noh, onneksi mies ei sentään tuonot jotain valmiita makkarakuutioita
Onneksi on kohta juhannus, ja mies pääsee maalle grillaamaan, kun niin kovasti tuntuu tekevän mieli
(Mutta on tuo oma putkiaivoni ihana. Se oli laittanut tililleni vähän rahaa, ja viestikentässä luki "Pusuja <3" :heart: )