Elämäni ensimmäinen virtsatietulehdus, joka ei meinaa mennä ohi!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eka kertainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eka kertainen

Vieras
Eli ikää kertynyt 35v ja nyt pukkasi päälle ekan virtsiitin. Toukokuussa kävin kohdunpoistossa, tiedä sitten onko sillä osuutta asiaan!?

Mutta, olen hieman peloissani, kun tulehdus ei meinaa mennä ohi :( Ensiksikin, meni pitkään, ennkuin käännyin asiassa lääkärin puoleen. Varsinaista pissavaivaa ei ensin ollut, mutta alapäässä oli jotenkin sellinen outo poltteen tunne. tätä jatkui useita päiviä. sitten hakeuduin lääkäriin ja otettiin pissa näyte, jossa kontrattiin myös sukupuolitaudit.
Tuloksena siis virtsiitti. Sain nitrofur antibiootin, jota söin vain kolme kapselia, ja vatsa oli siinä kunnossa, etten yksinkertaisesti voinut enää ottaa lääkettä. Kamalat vatsakrampit, polte ja pahoinvointi.
Lääke vaihdettiin Siprion 250mgx2. Eli yksi pilleri aamuin illoin. Tämä lääkkeen aloitin eilen illansuussa, ja nyt olen siis ottanut kolme pilleriä. Tästä ei onnksi mitään vatsavaivoja...Mutta ei juurikaan ole vielä alkanut auttamaan. Ehkä se polte ei ole enää ihan niin pahaa pissaamisen jälkeen, mutta silti vielä tuntuu tosi ilkeältä. Jatkuvasti myöskin pissattaa ja outo tunne alapäässä.
Ja nyt illansuussa huomasin että alavatsaan koskee, tavallaan juilii tuolta munasarjojen kohdalta, molemmin puolin, ja kipu nousee hieman oikean puolen kylkeen. Ja kun painelen alavatsaan, niin sattuu. Johtuukohan tämä kipuilu virtsiitistä?! Ja eikö ole hieman outoa, että kipuilu alkaa nyt, kun lääkitys on päällä?! Eikö oireiden pitäisi helpottaa!??

Ja onko teillä ketkä tästä vaivasta olette kärsineet, niin alapäässä kokoajan sellainen poltteen tunne?? Kun minä oon jo huolissani et onko lisäksi jotain muutakin, kuin virtsiitti?! Vaik emätintulehdus...??

Ja sit tuosta antibiootista. eli siprion 250mg. Luin lääkkeen selosteesta, että tuo annokseni on lähinnä lasten annos, ja aikuisille määrätään yleensä 500mgx2. Eli voiko olla niin ettei lääke pure näin pienellä annoksella?!

Anteeksi tämä kamala kysymys tulva, mutta kauhistuttaa kun mulle tää virtsiitti on ihan uus juttu, ja tuntuu että toipuminen ei lähde millään käyntiin. Lisäksi olen ke lähdössä risteilylle uuden miesystäväni kanssa, ja inhottaa kun koko reissu menee ihan piloille, jos tää oireilu ei ala helpottaa. eikä muuten sekstaillakkaan voi :(

Määrätyn kuurin syöt loppuun, jonka jälkeen tarkastamaan labraan että puriko antibiotti ja jos ei niin sitten uus kuuri vaan päälle, mulla on nyt takana itelläni kaks kuuria eikä vieläkään oo purrut.. emätintulehduskin löyty kun kävin gynellä, eli sekin kannattaa tarkastaa että millasia bakteereja siellä alapäässä liikkuu ja jos hiivaa löytyy, niin mieskin tarvitsee hoitaa varalta ettei uusiudu koko ajan..

Sekä kotihoitona voit molempiin juoda karapalomehua, helpottaa oloa! Myöskin antibiottikuurin jälkeen voi esiintyä kutinaa alapäässä joka häipyy perus rasvalla!

mulla oli sama homma, ei eka kuuri auttanut. Sitten jatko viljelyssä selvisi: e-coli bakteerin aiheuttama VIT ja lisäksi siinä ESBL :( eli kannattaa ottaa niitä jatkoviljelyn tuloksia - kait sulta ne otettiin?

ja mulla kans lääkäri ehdotteli niitä sukupuoli tautejakin - ne olivat onneksi negat, vaikka tähän ESBLään verrattuna joku s.tauti ois ollut paljon helpompi hoitaa pois :(

Onks teille toi antibiootti tuttu??? Toi mikä mul on nyt?

ja sit tällainen toooooosi tyhmä kysymys...Onnistuuko sekstailu virtsiitin aikana?? Vai onks se virtsaputki niin ärtynyt, että tekee kipeää?

no sairaala bakteeria,hänkin ollut leikkauksessa, liekkö sellaisen sit sieltä saanut.... MRSA on varmaan tutumpi, mutta tää ESBL on uus ja nykyään enempi ilmentyvä, ja valitettavasti enempi myös moni resistentti näille antibiooteille.

ei hitto jos mä sainkin sairaalabakteerin siinä leikkauksessa. Kun mullahan oli katetri vuorokauden verran leikkauksesta :( Voi paska!!!!

Kun tosiaan toukokuussa mut leikattiin, ja kesäkuussa mun piti viedä kontrollinäyte, siis pissa näyte. Siinä oli bakteereja, mutta mulla ei oireita. (eli onhan mulla siis ollut virtsiitti aikaisemminkin, en vain itse pidä tätä virtsiittinä, kun ei ollut oireita :) )Silloin hoidettiin..eikä sen jälkeen oo kontrattu.

Kun tosiaan toukokuussa mut leikattiin, ja kesäkuussa mun piti viedä kontrollinäyte, siis pissa näyte. Siinä oli bakteereja, mutta mulla ei oireita. (eli onhan mulla siis ollut virtsiitti aikaisemminkin, en vain itse pidä tätä virtsiittinä, kun ei ollut oireita :) )Silloin hoidettiin..eikä sen jälkeen oo kontrattu.

kannattaa tarkistuttaa tää seikka - mullekin tää tuli ku puun takaa - olin tosiaan vuosi sitte leikkauksessa. Nyt ihan vasta tuli ilmi, että tämmöinen sairaalapöpö sit saatu ja virtsatietulehduksesta selvisi vasta.

Yhteistyössä