Elatusapua isän maksettavaksi 0euroa??kuka maksaa sen minulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan pihalla

Vieras
isä työttömyyspäivä rahalla,ennen oli sopimus että lapsikorotukset otetaan isän kelan rahasta ja ne tulee sitten kelan kautta mulle+kela maksaa sen puuttuvan.
nyt uusi paikkakunta missä asun lasten kanssa niin tuo käsittelelijä oli tehnyt laput että isä maksaa 0 euroa..eli siis kuka mulle nyt maksaa sen elatusmaksun?
kelako täysin kokonaan`?

[QUOTE="vieras";23072652]Minkä takia isän työttömyysrahaansa saama lapsikorotus otetaan häneltä pois ja maksetaan sinulle?[/QUOTE]

siis ennen se on tehty niin että lapsi korotus maksetaan minulle sopimuksen tehnyt lasten valvoja nyt me molemmat isä ja minä ihmetellään että mitä minulle sitten maksetaan ja mihin menee se isän lapsikorotus että jos sopimuksissa on 0 euroa niin kela perii sen silti vai?

siis ennen se on tehty niin että lapsi korotus maksetaan minulle sopimuksen tehnyt lasten valvoja nyt me molemmat isä ja minä ihmetellään että mitä minulle sitten maksetaan ja mihin menee se isän lapsikorotus että jos sopimuksissa on 0 euroa niin kela perii sen silti vai?

Ok.Siltikin minusta isälle maksettava lapsikorotus kuuluu hänelle itselleen.

0 sopimuksella ei tule miehelle takaisinperintää,vaan saat tuen kokonaisuudessaan kelasta.
Tuki nousi vuoden alussa muutamia euroja.Ennen oli 139 euroa/lapsi nyt varmaan tuo mainitsemasi 142e/lapsi

[QUOTE="vieras";23072708]Ok.Siltikin minusta isälle maksettava lapsikorotus kuuluu hänelle itselleen.

0 sopimuksella ei tule miehelle takaisinperintää,vaan saat tuen kokonaisuudessaan kelasta.
Tuki nousi vuoden alussa muutamia euroja.Ennen oli 139 euroa/lapsi nyt varmaan tuo mainitsemasi 142e/lapsi[/QUOTE]

ok.no sitä tässä ihmeteltiinkin miksi kela on perinyt kuitenkin nyt häneltä korotukset pois vaikka sopimukset on ollut katkolla pari kuukautta.
kiitos pitää kelaan mennä maanantaina jäätiin vaan tuota ihmetteleen kun saatiin eilen paperit että mitä tarkoittaa tämä.