V
"vieras"
Vieras
No kuka siitä minun kiusaamisesta ottaa vastuun?
Huutelusta, haukkumisesta, tönimisestä, lyömisestä, uhkailusta, naureskelusta, mulkkaamisesta, pano juorujen levittämisestä, kotiin tehdyistä pilasoitoista, nettiherjaamisesta ja siitä että on noloa olla minun ystävä tai seurustella mun kanssa koska olen kaikkia paneva limavittuinen huora, oikea saasta...
Niin kuka?
Minä en oo koskaan heille moista tehnyt ja mun mielestä mun kusipäisyys on ollut aika pientä tuohon verrattuna, jos olen nyt sattunut ihastumaan joskus varattuun ja en 12-vuotiaana aina osannut pitää turpaani kaikesta... minkä opin sitten kivun ja kasvun kautta kovin keinoin ylä-asteella. Ihastumiselle ei esimerkiks mitään voi ja eikö se oo vähän normaalia toivoo et kumpa tuo ois miun kans? koskaan en ees sille pojalle kertonut kunnolla että mä tykkään siitä. Mutta kaverille kerroin ja hän kertoi tälle sen tyttöystävälle ja alkoi mun kiusaus. Ulospäin jollain tavalla näky varmasti se mun ihastuminen, mutta eipä mahda mitään kun oli hirveä synti.
Just tuossa sanoin, et mistä teoista en itessäni oo tykänny ja valmis kantaa niistä vastuun. Mut onko ne ollu todella niin pahoja, että mun pitää olla tässä pisteessä nyt ja terveyskin mennyt... ? Onko?
Oliko sen arvoista?
Ei jumalauta jos sä voit tulla väittämään että mun hakkaaminen ja nää nauraa ympärillä, oli jotenkin mulle esimerkiks ansaittua yhtään sen vähempää tai enempää kun henkinen väkivaltakaan. Niin ehkä sinun pitäis kahtoo kanssa peiliin.
40-vuotias tajuaa mitä tollanen 12-vuotias ja ylä-aste ikänen on. Se tajuu onko se aikuinen vai ei. Ja jos ei toimi aikuismaisesti ja oikein tuossa iässä, niin sallitaanko se vielä vai ei.
Kiusaamisesta ovat vastuussa kiusaajat. Tyhmästä käytöksestä, joka johti kiusaamiseen olet vastuussa sinä.
Mutta millään tällä ei juuri nyt ole edes mitään väliä. Sillä on väliä mitä aiot tehdä, jotta tulevaisuutesi olisi parempi.