Elävästä elämästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Witchie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja suhteessa:
Ihan samaa mieltä. Aloituksesta ei käy ilmi myöskään että kauanko tätä uutta ihanaa onnea on kestänyt? Luetaanko uusi purkaus kahden vuoden kuluttua että ei se tämäkään mies tuonut onnea, haluan erota?
Witchie ei ole mulle lainkaan tuttu joten siihen en ota kantaa.

Mulle tuli jo jossain vaiheessa sellainen olo, että kai tää jonkun Aitolehden tai Kakin ainakin päihittää, kun siitä noin tuttavallisesti kirjoiteltiin... Mutta eipä ole 'opettajaa' näkynyt enää ensimmäisen purskahduksen jälkeen.

Mutta aika anteliaasti tämä witchie kertoileekin elämästään, ehkä hän kuitenkin säästää meidät likaisilta yksityiskohdilta. En ehkä haluaisi lukea kaikkea nippelitietoa ulokkeiden koosta tai oraalisista nautinnoista...

Yksikään mies ei ole samanlainen kuin toinen. Siksi uusien suhteiden luomisen välttäminen ja uusien avioliittojen solmimatta jättäminen on melko yksisilmäistä ajattelua.

Itseäni on riipinyt kun ensin olin naimisissa kahdeksan vuotta, sain kaksi lasta ja erosin, tapasin uuden miehen enkä uskaltantu naimisiin, ja viiden vuoden kuluttua sekin suhde loppui. Riipi se - ja riipii vieläkin - että pidän itseäni epäonnistuneena, huonona, sellaisena ihmisenä josta kukaan ei välitä, olen yksin. Siksi en enää suhteilekaan. Eikä siitä asiasta voi puhua... tai ehkä voi, mutta en vain uskalla. Pidän tuntemukset sisälläni. Kirjoittaminen on helpompaa. En tiedä miksi, mutta kirjoittaessa asiat tuntuvat arkipäiväisimmiltä. Muiden elämänkokemukset eivät hetkauta. Vaikka joku olisi kymmenen avioliittoa kolunnut, ei se minua rohkaise. Uskovaiset pitä minua "huonona" koska pyhästä avioliitosta erosin. Tavallinen ihminen pitää ihmisenä, jonka ei pidä pelätä uusia suhteita. Silti pelkään. Mutta mitään aiempaa en kadu. Rohkaisua elämään tarvitsen vain.

Noo..meillä kaikilla on menneisyytemme, toisilla onnistuneempi kuin toisilla. Uskon kuitenkin jokaisen pyrkivän tekemään oikeanlaisia ratkaisuja aina sen hetkisen tilanteen mukaan. Miten niissä itse kukin onnistuu on sitten eri asia. Sen verran pitää tervettä itsekkyyttä olla, ettei vasten tahtoaan mihinkään ryhdy.

Aloittajan elämää parisuhde saralla en pitäisi mitenkään onnistuneena. Toivotaan tämän viimeisimmän oleva onnistuneempi. Tosin luulen kyllä tämän rva:n olevan sellainen hmmm...persoona, ettei se tule olemaan ihan helppoa nytkään.

Miksi sitten tilittää tänne itsestään? Minä se vasta uskallan elää-..tai joitain, en tiedä. En ole ajatellut asiaa.
Sen kylläkin tiedän, että täällä saa arvion itsestään vähemmälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja karismaako.:
Aloittajan elämää parisuhde saralla en pitäisi mitenkään onnistuneena. Toivotaan tämän viimeisimmän oleva onnistuneempi. Tosin luulen kyllä tämän rva:n olevan sellainen hmmm...persoona, ettei se tule olemaan ihan helppoa nytkään.

Miksi sitten tilittää tänne itsestään? Minä se vasta uskallan elää-..tai joitain, en tiedä. En ole ajatellut asiaa.
Sen kylläkin tiedän, että täällä saa arvion itsestään vähemmälläkin.

Minulla ei ole ennustajan lahjoja, joten on pakko edetä sillä tuntumalla, jonka konkreettisesti näkee. Minua jotenkin säälinsekaisesti naurattaa kovin mahtipontinen referaatti, kuten surkeassa saippuasarjassa konsanaan. Mihin, miksi ja kuka on linkitellyt avaajan tekstejä? Hänhän on voinut tehdä sen yhtä hyvin itse, koska avauksen perusteella kokee olevansa 'tärkeä' ja kiinnostava muiden silmissä ja listaa lapsensa sekä suhteensa muille nähtäväksi.

Suurieleinen ilmoitus 'opiksi muille' antaa myös kuvan, että hän kuvittelee eläneensä jotenkin speciaalin elämän, vaikka tuon kaltaiset elämäntarinat eivät mitään uutiskynnystä ylitä. Suurempi uutinen olisi itsensä etsimisen sijasta löytää parisuhteen pysyvyyteen tähtäävät asiat...

Kummallisessa määrin ihmetellään Witchien elämää. No, hän on heittänyt koko paketin elleihin, kun taas tyypillisin tilittäjä kuvaa vain yhtä episodia elämästään, yhtä pettymystä, yhtä eroa tai pientä palasta kokonaisuudesta. Silti emme voi tietää, miten monella on takana samanlainen kokemusten sarja. (Varmaan aika monella keski-ikäisellä voisi olla kirjavampikin historia takana.)

Omaa itseä moni etsii vielä keski.iässäkin, varsinkin silloin, ei siinä ole mitään kummallista tai hävettävää, mutta valitettavasti etsiessään saattaa joutua harhaan, jopa eksyä tai voi tulla eksytetyksi. Luulempa, että Witchien kertomusten ärsyttävyys piilee siinä, ettei hän ole päätynyt eksyessäänkään voivottelemaan huonoa onneaan tai halunnut marttyyriksi. Poikkeuksellista voimaa, jota oikeastaan pitäisi kaikilla olla selviytyäkseen. Mutta miksi se ärsyttää? (No, kieltämättä joskus yliampuvan epärealistinen kehuskelu on saattanut ärsyttää itse kutakin.)

Tuli tässä mieleeni eräs näkemys kateudesta. Kateellinen ei siedä toisen onnea eikä hyvää mieltä ja menestystä. Oikeastaan hän kadehtii toisen ihmisen positiivisuutta ja haluaa tuhota sen. Kyse ei siis ole niinkään materiasta: ei rahasta, taloista, autoista eikä edes lapsista. Hyvin ymmärrettävää, sillä joskus vaikuttaa siltä, että selviytymistarinat keräävät eniten kielteisiä kommentteja, kun taas kaikkinaista voivottelua ja epäonnea empatisoidaan. Tietysti on tärkeää sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja jutunjuuri:
Tuli tässä mieleeni eräs näkemys kateudesta. Kateellinen ei siedä toisen onnea eikä hyvää mieltä ja menestystä. Oikeastaan hän kadehtii toisen ihmisen positiivisuutta ja haluaa tuhota sen. Kyse ei siis ole niinkään materiasta: ei rahasta, taloista, autoista eikä edes lapsista. Hyvin ymmärrettävää, sillä joskus vaikuttaa siltä, että selviytymistarinat keräävät eniten kielteisiä kommentteja, kun taas kaikkinaista voivottelua ja epäonnea empatisoidaan. Tietysti on tärkeää sekin.

Selviytymistarina? Tuskin täällä kateellisia ollaan. Toivotaan Witsien tämänkertaisen miehen olevan niin kultainen, että ei päädy toisenlaiseen ratkaisuun.

Ihan oikeasti kiinnostaa se lyhyt suhde, missä rakennettiin talo, jäikö Witsielle puolet talosta ihan kuin konsultointipalkkaa?

"Luulempa, että Witchien kertomusten ärsyttävyys piilee siinä, ettei hän ole päätynyt eksyessäänkään voivottelemaan huonoa onneaan tai halunnut marttyyriksi. Poikkeuksellista voimaa, jota oikeastaan pitäisi kaikilla olla selviytyäkseen. Mutta miksi se ärsyttää? (No, kieltämättä joskus yliampuvan epärealistinen kehuskelu on saattanut ärsyttää itse kutakin.)"

Olen pyörinyt Elleissä vuosia ja Witchien tarina on tuttu. Oli tämänkertaisessa aloituksessa jotain uuttakin. Lähestymiskiellosta hän ei ole aiemmin mitään kertonut.
En ainakaan ole sattunut lukemaan ko. viestiketjuja.

Nimimerkki jutunjuuri on tuttu toiselta Ellit palstalta. Viestiketju jutellaanko on jatkunut vuosia samalla tavalla kuin Anopit hoi-ketju.

Witchie on aina jatkanut elämää epäonnistuneen suhteen jälkeen, minä jäin paikalleni.
Olen pysytellut miehistä visusti erossa ja mielestäni se sopii minulle. En enää halua sydänsuruja.

Juttuni ärsyttävät suurinta osaa Ellit-porukasta. Vain harva kertoo tykkäävänsä jaarituksistani.

Elämäni on monen mielestä pientä ja typerää. Mitäänsanomatonta, josta ei kannata vaivata ihmisiä netin sivuilla.

Heräsin aamulla, keitin puuroa ja katsoin TV1:stä. Kirjamessuilla haastateltiin mm. Paavo Lipposta. Kirjallisuus on ihan oma puheenaihe. Ei siitä tällä palstalla kannata turista.

Tietenkin päiväkirjan pitäminen on järkevintä itsetilitystä. Mutta nettipalstoilla saa omiin ajatuksiin kivoja näkökulmia.

Minut diagnosoitiin Ellien Kahvitunnilla paltalla narsistiksi. Missä muualla saa ihan ilmaiseksi taudin luokituksia. Ihan hauskaa hupia näillä palstoilla häärääminen on työn lomassa. En enää omista tietokonetta kotona.

Aamulla juoksentelin erään erikoiskirjaston perässä. Sain kysyä monta kertaa neuvoa.
Tietenkin voisin käyttää vähän luppoajan järkevillä sivuilla pyörimiseen.
Mutta tänään maailmalla ei ole tapahtunut mitään erikoista. Ratikassa luin eilisen Hesarin sivua. Siellä oli iso juttu Enson paperitehtaan lopettamisesta. Tuossakin jupakassa on monta mielipidettä. Elämän rikkaus on ihanaa.

Suosittelen lauantaiaamuisin kuuntelemaan radiosta Kärjen perheen sattumuksia.
Tämän aamuisessa hupailtiin sydänsuruilla.

Nyt painan Vastaa palkkia ja jatkan töitä. Satavarmasti saan taas lokaa niskaan.
Mutta väliäkö hällä.

Alkuperäinen kirjoittaja nimimerkittäkin tunnetaan:
Heräsin aamulla, keitin puuroa ja katsoin TV1:stä.

Hienoa, heräsit aamulla! Enemmän väsyneet herää päivällä ja uupuneet iltapäivällä, niillä on tosi huonosti/"hyvin" asiat, jotka eivät herää lainkaan.

Ehkä sinunkin pitäisi muuttaa jalkateräsi asentoa antavampaan suuntaan, niin saisit seuraa oikeista miehistä, niin ei tarvitsisi kertoa meille mistä jauhoista puurosi keitit. Voisitte ihan oikeassa elämässä vertailla erilaisia puurohiutaleita tai sitten tehdä pellavansiemenistä luomulimaa.

Älä nyt pahastu, voi tämä ilkeältäkin kuulostaa, mutta olen niin tottunut kuuntelemaan miten naapurin rouvalla oli aina kiire paistamaan eilisiä perunoita miehelleen ja siinä hän aina ääneen mietti mitä kastiketta hän valmistaisi; jääkaapissa oli kuulemma lenkkimakkaraa, mutta pitkään aikaan hän ei ollut tehnyt sienikastiketta. Veijo kyllä piti erityisesti sianlihakastikkeesta, missä kylkisiivut oli paistettu rapeiksi.

Nyt minun pitää mennä valmistamaan ruokaa perheelleni vai imuroisinko matkalla, tulisi sekin tehtyä, vaikka imurista lähtee kamala ääni siitä huolimatta, että on melko uusi . Vielä uudemmasta lähtee vielä kamalampi ääni ja siitä ei lemmikit tykkää, niitä saa sitten hakea raoista ja koneiden sisältä. Eiliseltä jäi keitettyä makaronia ja toissapäivältä paistettua lohta, ne yhdistämällä saisin täksi päiväksi hyvän risoton lisäämällä keitetyn riisin ja lämmittämällä kuumaksi. Ihan vain siksi lämmitän, että ei alkaisi vessa maittamaan ja jos lievempi versio tulee, niin kyllä sekin alkaa kyllästyttämään ,jos mopoa kaasutellaan illan mittaan sankasti.

Toivotaan alepa-tädille raikkaita ruokia, että huoneiston kontrasti ulkoilmaan ei tule mahdottomaksi. Heippa

"Toivotaan alepa-tädille raikkaita ruokia, että huoneiston kontrasti ulkoilmaan ei tule mahdottomaksi. Heippa"

Minusta tuntuu, että mies1 roikkuu enemmän Elleissä. Miten vaimosi mahtaa suhtautua harrastukseesi?

Alkuperäinen kirjoittaja kumpi enemmän roikkuu Elleissä?:
"Toivotaan alepa-tädille raikkaita ruokia, että huoneiston kontrasti ulkoilmaan ei tule mahdottomaksi. Heippa"

Minusta tuntuu, että mies1 roikkuu enemmän Elleissä. Miten vaimosi mahtaa suhtautua harrastukseesi?

Eikös mies1 ole eronnut, joten ei ole vaimoa, joka suhtautuisi netissä roikkumiseen millään tavalla. Että samalla viivalla olette molemmat. Äläpä siis, alepa-täti, välitä mies1:n kommenteista sen enempää, roikutte täällä varmaan ihan yhtä paljon ja kirjoitusten asiasisältökin on molemmilla vähän niin ja näin. Sinä kirjoitat mitä sattuu ja mies1 vain "paljastelee provoja"...

Hän kutoo lapsenlapsille sukkia joululahjaksi ja vilkuilee olan takana; siksi olan takana, että koettaa katsoa minun silmälasieni lävitse:) Muuten hän näyttää samalta kuin mummo siinä Antti Litjan elokuvassa, missä Litja teki piposta uimahousut ja pahaksi onnekseen uimahousut putosivat vedestä noustessaan; mummo pystyi kutomaan sukkaa rannalla silmiensä ollessa Litjan varustuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedoksi vaan:

Eikös mies1 ole eronnut, joten ei ole vaimoa, joka suhtautuisi netissä roikkumiseen millään tavalla. Että samalla viivalla olette molemmat. Äläpä siis, alepa-täti, välitä mies1:n kommenteista sen enempää, roikutte täällä varmaan ihan yhtä paljon ja kirjoitusten asiasisältökin on molemmilla vähän niin ja näin. Sinä kirjoitat mitä sattuu ja mies1 vain "paljastelee provoja"...

Tunnen provoilijan ja A-valinnan tädin hyvin, mutta tunnen myös nim. "tuli." :n :))))

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiedoksi vaan:

Tunnen provoilijan ja A-valinnan tädin hyvin, mutta tunnen myös nim. "tuli." :n :))))

No, jos minua "tuliksi" luulet, niin ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta en ole nimimerkki tuli. Kirjoittelen tällä palstalla toisinaan, mutta lähes aina eri nimimerkeillä. Olenpahan kuitenkin eräs, jonka aloitusta kerran provoksi väitit, vaikka se ei sitä ollutkaan. Niin että ikävä oli tuottaa pettymys siinäkin asiassa...

Lisäksi ilmottaudun jälleen kerran a-tädin ihailijakerhoon. Teksteissä on useimmiten kätkössä monta viisauden jyvää.. ainakin useammin kuin kenelläkään muulla tänne kirjoittavista.

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
Lisäksi ilmottaudun jälleen kerran a-tädin ihailijakerhoon. Teksteissä on useimmiten kätkössä monta viisauden jyvää.. ainakin useammin kuin kenelläkään muulla tänne kirjoittavista.

Kun lämmitän illalla saunaa, niin pyydän tulelta anteeksi. A-täti voisi kirjoittaa sen viimeisen kappaleen vastauksestaan, siihen hän sijoittaa olennaisen, mutta tietysti on kiva, jos hän mainitsee heräänneensä, muuten voisi luulla aivan toista.
Pitistä sen verran, että miten monta sänkyä teillä on kun joudutte vuorottelemaan, onko se raskasta?

"Tunnen provoilijan ja A-valinnan tädin hyvin, mutta tunnen myös nim. "tuli." :n :)))) "

Väärin. Sinä LUULET tuntevasi. Kirjoitan ainoastaan tällä yhdellä ja samalla nikillä -ei ole minkäänlaista tarvetta kysellä usean eri nikin takaa asioita tai esittää mielipiteitä. Uusi ura nettigrafologina olisi taattu, jos taidot olisivat hieman eri luokkaa.

Myös tuo mies1:n provopelko alkaa saada naurettavia piirteitä.

"Nimimerkki jutunjuuri on tuttu toiselta Ellit palstalta. Viestiketju jutellaanko on jatkunut vuosia samalla tavalla kuin Anopit hoi-ketju."

Kummallista, etten ole edes avannut kumpaakaan edellä mainittua keskusteluketjua, en siis niihin kirjoittanutkaan. Ehkäpä siis nytkin vain muistutan jotakuta. Nuorempana sain usein kuulla, miten muistutan ulkonäöltäni sitä ja tätä. Taidankin olla varsinainen "naapurin tyttö", mutten kuitenkaan mies1:n naapurin rva enkä muuten grillikioskin "sitä sun tää".

En jaksa vaahdota ja jauhaa ruuanlaitosta. Yleensä vain ryhdyn toimeen, kun on nälkä ja tarvis. Minua on aina etonut kaikkien eri ruokatarvikkeiden sotkeminen keskenään. Eilinen ruoka on parsta pelkästään lämmiettynä. Pidän selkeästä, kauniista ja maistuvasta ruuasta. Pellavansimenetkin menee ja luomu, mutta en jaksa niistäkään intoilla. Ainoa, mistä negatiivisen sävyyn intoilen on grillikioskiruoka ja lenkkimakkara. Tartun siihen yleensä vain silloin, kun muuta ei ole tarjolla. Jääkaapistani sitä ei löydy. Enpä taida sen suhteen olla monenkaan miehen mieleen :).

PS. mies1:n tämän kertainen tarina ei vaikuta selvitymistarinalta. Jokin taitaa v.....aa tai ky...ä. Mistähän hän on ehtinyt luomumummon löytää tiirailemaan puuhiaan. Tulee ihan mieleen immeiset todellisesta elämästä.

Anteeksi nimimerkki "nimimerkittäkin tunnetaan", lipsahti otsikko lähettäjän palkille. Kirjoittaja oli siis tämän ketjun jutunjuuri.

Huomasin, että tuli. ja pit. ovat taas molemmat ilmestyneet ketjuun sekä V.i.P., joten ketju varmaan kohta taas suljetaan, mutta eihän tämä niin tärkeää ole, vai onko?

Alkuperäinen kirjoittaja jutunjuuri:
... joten ketju varmaan kohta taas suljetaan, mutta eihän tämä niin tärkeää ole, vai onko?

No kyllä kai tässä vielä joten kuten selviää vaikka suljettaisiinkin, mutta olipa nyt sitten vip tai vsop, niin alkuperäiseen aiheeseen palatakseni kuka v**tu on witchie ja onko hänellä muita meriittejä kuin aloituksessa mainitut,niillä ei nimittäin vielä pääse kovin paljoa henkseleitään paukuttamaan ja vetoketjuakaan ei ole näemmä osattu pitää kiinni.

Mahtipontisen alun jälkeen on ko. raapustelija ollut kuin löysähkö ja lämmin ruokalaji alaraajan peittävässä vaatteessa ts. velli sukassa...

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
Mahtipontisen alun jälkeen on ko. raapustelija ollut kuin löysähkö ja lämmin ruokalaji alaraajan peittävässä vaatteessa ts. velli sukassa...

Viittaatko vellimäisyydellä siihen, että tässä ketjussa on selkeästi useampi aloittajan näppikseltä lähtenyt kirjoitus..

Yhteistyössä