Eli tarkoittaa nyt tämä sitä?(ero asiaa).....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun tässä kuussa tulee ½vuotta täyteen kun vein erohakemuksen käräjille niin ero astuu voimaan nyt sit?eikö niin.
Pitääkö mun käydä viel ennen sitä päivää allekirjoittaan jotain vai?
Perua en aio sitä.

Kyllä tarvii hakea vielä kerran sitä 2-vaiheen eroa. Eli sulla on nyt kohta kulunut vaadittavat 6 kk harkinta-aikaa, jonka jälkeen voi hakea lopullista eroa. Ja jos kumpikaan teistä ei yhdessä tai erikseen sitä lopullista eroa hae, niin ero raukeaa automaattisesti kun 12kk on kulunut harkinta-ajan alkamisesta. Eli sitä 2-vaihetta pitää hakea kun harkinta-aikaa on kulunut 6-12kk.

Eli kun tuo 6kk on täynnä, niin pitää hakea lopullista eroa käräjäoikeudelta. Samanlaisella kaavakkeella sitä heateen, niinkuin Accra kertoikin jo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
pitää täyttää samainen kaavake uusiks,laitat vaan rastin toiseen paikkaan ( eli kakkosvaihe ) ja viet käräjäoikeuteen..samaa odotellessa :saint:

Kauanko se kakkosvaihe sit kestää?

mun mielestä se on sitten sillä hyvä, kun sen kaavakkeen on vienyt.. Voin olla väärässäkin kun ei omaa kokemusta ole

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
pitää täyttää samainen kaavake uusiks,laitat vaan rastin toiseen paikkaan ( eli kakkosvaihe ) ja viet käräjäoikeuteen..samaa odotellessa :saint:

toiset puol vuotta

Ja sit vasta astuu ero voimaan?niinkö?

Näin se musta oli kun soiteltiin silloin ite noista asioista,eli yksi vuosi menee ennen kuin ERO on astunut voimaan!

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Ei mun muistaakseni menny kauaa kakkosvaiheen jälkeen et astui voimaan.
Silloin kun sitä haki, ni siitä se puoli vuotta meni, kakkosvaiheen kun haki ajoissa :xmas:

mikä on ajoissa?mun paperissa lukee pvämäärä,minkä jälkeen saa hakea kakkosvaihetta :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Mulle ne lähetti himaan sen kakkosvaiheen kaavakkeen ku soitin ja pyysin. Sen vaan täytin, sitten postiin ja sitten tuli sieltä kotiin vahvistus erosta..

ai se on sitten niin että sen saa heti kun se puol vuotta mennyt ja laittaa sen 2 vaiheen menee...

toiset puol vuotta

Ja sit vasta astuu ero voimaan?niinkö?

Näin se musta oli kun soiteltiin silloin ite noista asioista,eli yksi vuosi menee ennen kuin ERO on astunut voimaan!

Ei mene.
Mun ero astu voimaan joulukuussa kun olin eropaperit pistänyt vetämään kesäkuussa.

Mulle ne lähetti himaan sen kakkosvaiheen kaavakkeen ku soitin ja pyysin. Sen vaan täytin, sitten postiin ja sitten tuli sieltä kotiin vahvistus erosta..

ai se on sitten niin että sen saa heti kun se puol vuotta mennyt ja laittaa sen 2 vaiheen menee...

Joo, siinä menee se paperien käsittelyaika ja sitten tulee ero voimaan..

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Ei mun muistaakseni menny kauaa kakkosvaiheen jälkeen et astui voimaan.
Silloin kun sitä haki, ni siitä se puoli vuotta meni, kakkosvaiheen kun haki ajoissa :xmas:

mikä on ajoissa?mun paperissa lukee pvämäärä,minkä jälkeen saa hakea kakkosvaihetta :xmas:

Tiiätkö kun en muista yhtään, mut ei siihen kyllä vuotta menny!!!!
Mulla on noi kaikki paperit tallessa mut olen jo ne pakannut ni en pääse niihinkään käsiksi..
Mut silloin kun sen kakkosvaiheosan sain ni vein sen heti ja ei siitä mun mielestäni kauaa menny kun tuli postissa tieto et meidät on tuomittu avioeroon!

no siinä tapauksessa pitäiskö se ero sittenkin ottaa :whistle: *vitsi* :laugh: Kun kerran noin nopeesti pääsis ukosta sittenkin eroon.

Eli marraskuun 27päivä tulee puolivuotta täyteen.
Ja sitten se toka vaihe.
Toivottavasti ero astuu mahku pian voimaan.

Käyt heti sitten hakemassa sen kakkosvaiheen lappusen tai pyydät lähettämään!
Ja tsemppiä uuteen elämään :)

Näin se menee, eli riippuen käräjäoikeuden ruuhkista tuon 2-vaiheen hakemuksen käsittelyyn menee oma aikansa ja asia on sillä sitten selvä.

Nyt sitten huom: jos 2-vaihetta haetaan yhdessä, niin erohakemus pyörähtää vain käräjäoikeudessa ja asia on sillä selvä. Jos taas sitä haetaan yksin, niin käräjäoikeus lähettää saantitodistuksen sille toiselle osapuolelle, ja vasta kun tämä on palauttanut sen niin pääsevät käsittelemään asian loppuun.

Yhteistyössä