elo2004

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emmi

Vieras
pitkästä aikaa, mitä kuuluu teidän 1 1/2vuotiaiden perheille? Mammoille ja lapsille ym? Joitakin meitä näyttää vielä listalla pyörivän nimimerkeistä päätellen. No joo, eihän nämä enää vauvoja ole juu. mä vaan oon ainakin juuttunu tälle listalle, joskus tulee hyviä vinkkejä itellekin.

puolitoistavuotisnlassa oltiin, mitat oli 82,5cm, 12kg. Käyrä kohdallaan. Rokotetta ei saatu kun korvatulehduksen kuuri niin lähellä. Viime viikolla käytiin lääkärinlassa näytillä korvista mutta lääkäri sanoi että ei vielä täysin parantuneet, kun kuurista vain se 3vkoa. Rokotteen lupas antaa ottaa mutta terveydenhoitaja ei antanu. Huoks. PItää mennä siis VIELÄ uudestaan sekä korvakontrolliin että rokotteelle. Toivottavasti ei ehdi tulla mitään uutta räkätautia siihen mennessä. Vähän noi korvat on huolettanut, ei meillä oo ollu ku 2 kertaa räkätauti ja molemmilla kerroilla eri korva tulehtui mutta silti jo uhkailtu putkituksilla. No onneksi tämä viimonen lääkäri oli mukava, tyttökään ei pelänny. Eikä syylistäny äitiä korvista. Toisilla lääkäreillä tuntuu vaan olevan se taipumus.

Nlassa ei suostunu kokoamaan palikoita eikä mitään :). Ujosteli. Koitin vakuuttaa että kokoaa dubloista torneja ja höpöttää muutamia sanoja. Hmm. Sanoja on jonkun verran, puhetta tulee kyllä tuutin täydeltä mutta siitä ei ymmärrä mitään. Yöt menneet pääosin ok mutta nyt ollut vähän semmosta että heräilee 1-11/2h nukahtamisesta kitisemään eikä se lopu ennenku pääsee käymään äidin olkapäällä. Loppuyön nukkuu sitten hyvin. Liekö jotain vaihetta.

Keväthaalarit hommattiin just mammuttimarkkinoilta. Investoitiin Remun haalareihin kun niin kovasti kehuneet, talvihaalarit meillä oli lassien ja ne oli ihan hyvät. Saas nähdä miten käytössä noi Remut sitten.

Mites teillä muilla yöt, terveys, tullut lisää sisaruksia?

Syökö muuten teillä itse? Meillä vielä aikamoista lusikan hakkaamista lautaseen. Haarukkaruokia saa syötyä paremmin kun laittaa vähän alkuun lastia. Mutta pääosin vielä joutuu syöttää kyllä. Ehkä hiljaa hyvä tulee. POttailu onnistuu aika hyvin, kakat tulee kaikki pottaan. JOskus jopa itse menee vessan ovelle / kantaa pottaa äitin eteen ( mutta tosi harvoin).

Hyvää kevään jatkoa!

Hei vaan piiitkästä aikaa! Minäkin olen jumahtanut tänne palstalle,tosin lueskelen enimmäkseen,harvemmin jaksan kommentoida mitään.

Me ei olla vielä päästy 1,5v nlaan. Se on vasta maaliskuun lopulla ja poika on silloin jo 1v7kk. Rokotusta tarjosivat jo 1v3kk neuvolassa,mutten otattanut sitä vielä silloin. Ehtii nyt ""isompanakin"". Hieman se jännittää,kun lapsella on kananmuna-allergia,ja siinähän on hieman munaa. Nlatäti kyllä vakuutti ettei tulis muka mitään siitä,saa nähä!

Poika ei puhu,muuta kuin omaa kieltään. Pari ekaa kirjainta tulee,esim. mummo on mumm, isi on iii jne. Äiti on kyllä äiti. Heh,varmasti niin tärkeä sana,että se pitää sanoa kokonaan.

Itse yrittää syödä,mieluummin haarukalla kuin lusikalla. Jos yritän tyrkätä lusikan suuhun,suuttuu. No,joskun kyllä pitää syöttää,usein menee muuten sormilla syömiseksi.

Eipä tässä tään kummempia,kirjoitelkaahan muutkin!

Noniin... Nyt on vihdoinkin oikeasti aikaa kirjottaa kunnolla. Miikasta on tullut niin vaativa että tietokoneella ei ehdi juurikaan aikaa viettämään ja sitten kun on päiväuniaika niin minä touhuan kaikkea muuta. Nyt kuitenkin päätin että kämppä saa olla vaikka hyrskynmyrskyn, mutta minähän kirjoitan tänne!

Miika on saamassa uutta pikkusisarusta heinäkuun puolivälin tienoilla. Mun odotusaika on sujunut hyvin vaikka onhan tämä erilaista nyt kun on pieni lapsi kenen kanssa pitää koko ajan touhuta ja mennä. Oma lepääminen jää vähälle ja välillä tuntuu että seinät kaatuu päälle.

Miika on kuitenkin tosi reipas ja ""iso"" poika jo. Pottatreenit lähtivät kuin vahingossa käyntiin ja nyt vaippoja kuluu päivässä enää kaksi/kolme. Sanoja tulvii valtavasti ja luulempa että kesään mennessä jo puhuu parin sanan lauseita. Minä oon lapsena ollut aikainen puhuja ja näyttää että Miika menee muissakin asioissa ""minun kaavan mukaan"".

Syömishommat sujuu hyvin ja itse pääosin pystyy jo syömään. Riippuu tietty ruuasta. Sopat on hankalia kun liemet valuu syliin. Ei oikeen ole vielä lusikka balanssissa. :)
Kaikki ruuat maistuu mutta ei syö hapanmaitotuotteita. Miikaa puistattaa jo pelkkä viilipurkin näkeminenkin:)

Meillä on oltu ihan terveitä, yksi nuhakuume oli kuukausi sitten ja silloin kuume nousikin 39 asteeseen. Ei oo koskaan ollu niin raukka ja syliä vailla kun silloin. Ihan melkein itsekkin tuli myötätunnosta kipeäksi.:)
Täällä muuten neuvola oli 1v3kk ja seuraava vasta 2v.! Mun mielestä on aika pitkä tauko mutta minkäs teet kun kaupunki vähentää palveluja. Sai siis viimeeksi sen mpr- rokotteen eikä siitä tullut mitään. Mitat viimeksi olivat 11450g ja 82,2cm.

Näyttää pahasti siltä että uhmaikä on lähestymässä. Kaikki pitää kokeilla moneen kertaan ja katsoa josko se äiti nyt antaisi periksi. Joka paikkaan pitää päästä ja jos ei pääse niin kauhea huutokonsertti on valmis. Ulos kun mennään niin on kuin toinen mies. Mutta sitten sieltä ei sais tulla pois ja taas pitää huutaa ja kirkua kun päätä leikattais.:) On se niin ihanan kamala, huh!

Nukkumisesta vielä piti laittaa että nyt on kuukauden päivät nukkunut 20-06 putkeen ja sitten pienen köllöttelyn jälkeen ylös. Yleensä puoli 7 noustaan puuron keittoon. Vaikka herääkin aikasin niin on ihanaa kun ei enää heräile yöllä ja pyri viereen. Toivottavasti jatkuisi samaan malliin että sais hetken nauttia öistä ennen kun vauva syntyy. Oon vaan koittanu huumorilla ajatella että ei toista noin huonoa nukkujaa voi meidän perheeseen tulla:)

No tässä nyt romaania vähäksi aikaa. Toivottavasti joku jaksaa lukea:)

jaahas toi uhma siis on tämän iän juttu :), Elina kun suht rauhallinenn ja kiltti tyttö mutta nyt on tullu tuo pukemiskiukuttelu (etenkin päikkäreille) ja ulkoa sisälletulokiukuttelu. IHan kaarelle vetää ja ärisee. Sisälle kun päästään niin kaikki ok. Onnea Eewille!

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä