Elokuiset 2008 osa 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rizzu

Vieras
Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05 ... tyttö tulossa
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

Tässä uusi lista meille elokuisille. Oli edellinen jo niin pitkä...

Alkuperäinen kirjoittaja rizzu:
Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05 ... tyttö tulossa
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Eppu69 LA 9.8.2008 TAYS ...poikaa veikkailevat
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

Päivitinpä yhden TAYSilaisen mukaan :)

Moi!

Tein meille uuden listan. Jatketaanko höpöttelyjä tähän?

Mulla on se 4D-ultra parin tunnin päästä, ja jostain syystä nyt jännittää ihan vietävästi, vaikka en ole jännittänyt muita ultria yhtään. Ehkä tää on nyt sitä, et voi olla mahdollisuus saada tietää sukupuoli.

Mutta nyt menen lounastamaan, joten tulen kertomaan kuulumiset myöhemmin illalla, mitä sieltä löytyi.

Terkuin Rizzu

Moi,
täällä neuvola -kuulumisia eli SF-mitta on nyt 19 cm ja hemppa 134. Painoa on tullut 3 kg lisää koko raskauden aikana. Saatiin myös kela -paperit täytettäväksi joten on "mukavaa" puuhaa viikonlopulle ..

Asukki potkii kovasti ja osa potkuista näkyy jo.

t,Katri

Rizzu: Mites meni ultrassa!? Oliko hyvät näkymät =) Täällä odotellaan kuulumisia..

Minäkin löysin tänne uuteen ketjuun, olin tuolla vanhassa viellä ennen kun huomasin..

Miisa

Ihania kevätilmoja täällä! 8)

Mä oon ommellut vaipat ihan fleecestä, sitä nyt luulis saavan koska vain kangaskaupasta :). Mut täytyy varmaan käydä kattoo nuo, mitä suosittelitte, mitä ihanuuksia sieltä löytyykään!

Mulla oli synnytys aika pitkä, 26,5t, mut kun sanoivat sairaalassa, et mee kotiin ja tule takas, kun et enää kestä. No minähän purin hammasta kaikella suomalaisella sisulla ja sairaalaan tultiin takas vasta joskus 8t päässä, koko ajan oli suppaillut ehkä 2min välein, mut ei ollut synnytys edistynyt yhtään, kun en pystynyt rentoutumaan. Sairaalassa sit helpotti, kun sain jonkun ruiskeen ja pääsin pallolle + sain lämpötyynyn selkään. Kakkosen kanssa en kyllä aio lähtee sairaalasta enää kotiin... paitsi että ton pallon kyllä meinaan ostaa kotiin, oli ihan mielettömän mukava istua loppuraskaudesta sen päälle (kaverilla oli), kun muuten melkein kaikki asennot alkoi olla tuskaa...
Mut takas synnytykseen, kalvojen puhkaisusta meni n. tunti et meidän herra oli syntynyt.

Garnet 21+ jotain

Mina olin esikoista odottaessa taysin varma et en kerkia sairaalaan, kaikki yritti "lohdutella" et esikoisen aikaan se ei ihan niin helposti kay. No se pelko sit oli taysin turha =) Nyt ihmettelen miten jotkut saa tuikattua sen lapsen tulemaan metroon, tai johonkin muuhun julkiseen tai lentokentan vessaan =O. Helsinki Vantaalla oli nimittain joku onnistunut senkin tekemaan vahan ennen esikoisen laskettua aikaa, sen takia se jain niin elavasti mieleen, eika auttanut yhtaan sen hetkiseen panikointiin. Taalla laitetaan aina lappuun vauvan sukuelimet ja mulla luki female, mut silti mulla on tunne et ne voi viela vaihtua... Mut kolmen ja puolen kuukauden paasta ollaan siinakin asiassa vahan viisaampia. Tosiaan jos meilla alku kuun odottajilla lapset syntyy laskettuna aikana eika ennen tai jalkeen niin enaa kolme kuukautta odotusta =O.

Moi!

Sori, en ehtinyt eilen enää käynnistää konetta illalla.

Olin siis siellä 3/4d:ssä eilen, ja se oli aika pettymys tutkittavan kannalta. Isossa salissa oli 6 ultrauspaikkaa ja jokaisen koneen ympärillä pyöri n. 5 lääkäriä, ja minulle sattui vielä ruotsalaiseia/norjalaisia! Jee. No 2 heistä sitten ultrasi minua, pääosa kuvasta oli 2d:tä, josta sitten harjoiteltiin ottamaan 3/4d-kuvaa. Pääosin kuvattiin jalkoja, selkärankaa sekä hieman kasvoja, mutta ilmeisesti mun istukka oli juuri kasvojen edessä, jolloin kasvokuvista tuli aika huonoja. Mukaani sain muistitikulle 5 still-kuvaa. Blääh.

Mutta kysyimme sitten lopulta sen sukupuolen, ja se löytyi nopsaan, eli poika olisi tulossa, sen verran isot kassit siellä jalkovälissä heilui (tämä siis 2d-kuvana, mutta ei siinä ollut minullekaan mitään epäselvää)! Eli isoveljelle nyt sitten pikkuveli. Pikkiriikkisen olisin kyllä toivonut tyttöä enemmän, olisi sitten ollut molempia "lajeja" yksi, mutta taloudellisempaahan on tämä pojan saaminen, kun käy samat vaatteet jne.

Jahas, täällä tuoksahtaa kakka... Vaipanvaihtoon siis!

Palaan taas myöhemmin asiaan, mukavaa viikonlopun alkua!

Terkuin
Rizzu & Sykerö rv 25

Rizzu: No voi harmi.. miten se nyt tollanen ultra oli? maksoitteko siitä? AIka pettymys varmaan.. Mutta onnittelut pikku pojasta =) On ne niin ihania.. voittehan vaikka yrittää sitä tyttöä vielä kolmanneksi =)

Pääasia että lapsella kaikki hyvin..

Tänne ei uutta.. maha on alkanut painaa ja olo on raskas. Pitkä kauppareissu ei enää onnistu istumatta. Ei kovin kiva.

Miisa 23+2

Ihanaa, aurinkoista & lämmintä iltapäivää!!

Eikös tuo Rizzun ultra ollut se ilmainen ultra? Heh, mä oon täällä saanut kaikki raskausajan käyntini på norsk. Or in English. Ihan uskomatonta ajatella, et pian saa hoidettuu kaikki asiansa omalla äidinkielellään, hassu asia, mitä ei osaa arvostaa, ennenkuin on kokeillut jotain muuta.

Mä hölmö menin sitten eilen rehkimään liikaa, eli juoksin junaan, ehkä 10min... arvaahan sen, mitä siitä seuras: kipeät supparit, jotka eivät tuntuneet loppuvan millään, vauva oli koko aamupäivän ihan liikkumatta ja maha kipeenä. Pelkkä kävelykin teki tuskaa... plus päivä alkoi lupaavasti sillä, et aamupala oli lentänyt kaaressa ulos... Ekaa kertaa tän raskauden aikana ehti jo pelko hiipiä, et tää ei tuu päättymään hyvin... onneks nuo supparit sit kuitenkin loppuivat ja vauva alkoi taas liikkua. Vähän väliä tuntuu liikkeitä, tosin musta ne tuntuu vähän "laimeemmilta", mut oisko vauva vain eri asennossa? Ainakin maha on ihan hassun muotoinen, kuin vauva olis kääntynyt poikittain. Kun nyt vaan muistaa kääntyä takas raivotarjontaan tarpeeks ajoissa.

Mä oon myös ihmetellyt, miten joku ei ehdi sairaalaan synnyttämään! Miten muka synnytyssupparit voi jäädä huomaamatta? Tai aina välillä kuulee näitä (urbaaneja?) tarinoita, et joku tulee vatsavaivojen takia lääkäriin ja lähtee lapsi kainalossa kotiin...

Vähänkö oon iloinen, sain äsken naputeltua ennakkotehtävän yksiin pääsykokeisiin valmiiksi. Meinasin vähän jatkokouluttaa itteeni äippäloman aikana... kattoo nyt, pääsenkö sinne edes sisään ja jos pääsen, miten opiskelut onnistuu vauvan ja uhmaikäisen kanssa! Nyt taidetaan lähtee vielä ulkoilee, on niin supermahtava ilma! Aamulla käytiin jo kaupassa, ja ruoan jälkeen pihalla leikkimässä, mut sinne vaan takas! Täällä porukat kulkee jo t-paidoissa, ite kyllä pidän pitkät hihat... pojalta sentään jätin lapaset pois ja vaihdoin pipon lippikseen... nää norskit on jotain ihme kuumakalleja, tosi kesäisesti jo pukeutuvat ja talvellakaan ei ollu lapsilla edes lapasia kädessä!

Hymyileepi Garnet 22+0

Maanantaita kaikille!

Rizzulle onnittelut pojasta :)

Mullakin vatsa painaa jonkin verran ja pitkän kävelylenkin jälkeen olo on melko voimaton mutta mitään supisteluja tai muuta ei kyllä tietääkseni ole ollut. Pikkuinen möyrii kovasti mahassa ja potkut sen kun voimistuu. Eilen mies oikein säikähti kun vauva potkaisi kun hänellä oli käsi mun vatsan päällä. Ei ollut hetkeen kokeillut potkuja niin kai se voima sitten yllätti :)

Eilen tuli rv24 täyteen eli 25. viikolla mennään...

Susa

Vaippuliasiaa vielä vähän tähän näin... Mie en ole niitä fleecekankaisia ommellut, kun tuntuu että se kaksinkertainen fleece kaikkine imuineen olisi niin hirvittävän paksu paketti. Ja kaikkialla lukee, että fleecestä pitää olla kaksinkertainen, en mie sit tiedä toimisiko yksinkertaisenakin kuorena... Kun en mie ole kokeillut kuin kaataa kahvikupista vettä päälle :-)

Minä en ole suuremmin huomannut onko rasituksesta suurta haittaa supistelujen kannalta, tosin on tuo rasitus jäänyt kyllä suht vähiin jyllänneen poskiontelontulehduksen vuoksi, huomenna vasta jälkitarkastus... Supistelee kyllä ja HEI ei tälleen supistellut esikoisella!! Minä olen siis se sellainen toista odottava, joka ei tiedä milloin lähteä sairaalaan, kun ei esikoisesta ollut mitään supisteluja kuin vasta sairaalassa pari tuntia ennen pojan syntymää. Eilen vanhemmiltani kotiin ajaessa (sellaiset 60km) pikkuinen päätti potkia ja kohtu supistella, supistukset on siis piiiiitkiä minulla, tai ne mitkä oletettavasti on niitä supistuksia. Sellaisia puolesta minuutista reilusti yli minuuttiin, vatsa ihan kova ja suhteellisen ikävän tuntuisia, eikös nää ole ihan supistuksen tuntomerkkejä ;-) Niitä tulee päivittäin useampia, joten saas nähdä mitä lääkärisetä sanoo parin viikon päästä tarkastuksessa...

Mutta nyt minun täytyypi hakea kirves ja lähteä pank... eikun metsään tekee polttopuita ensi talveksi. Aurinkoista päivän jatkoa vaan kaikille.

-Mammaksi viikolla 26.-

Moikka,

Siirsin tämän kirjoituksen tänne kun en uutta ketjua ollut huomannut. =)

huh, huh. Kylläpä tuntuu monen viikon (sairasloma) jälkeen taas tämä työnteko raskaalta. Vielä pitäisi juhannukseen asti jaksaa.

Muuten on kyllä ihan hyvä olo, mutta aamupahoinvointi on tullut takaisin. Viime viikolla oksensin kaksi kertaa ja tänä aamuna taas yökkäilin. Onneksi en ollut vielä syönyt/juonut mitään. Onko muilla ollut samoja oireita.

Neuvola onneksi keskiviikkona, pitkästä aikaa. Ihanaa päästä taas juttelemaan neuvolatädin kanssa. =)

zuviliini 21+6

Garnet80: Ei ne synnytyssupparit varmaan keltään jää huomaamatta, mutta jos ne alkaa noin tuntia ennen kuin muksu on maailmassa, niin vähän kiirus voi tulla, jos ei ihan sairaalan vieressä asu! ;) Tai miun tapauksessa voi kyse olla siitäkin, että en vaan osaa suhteuttaa synnytyskipua "oikein", kun miulla normaalit menkkakivut on ihan yhtä kipeitä (kuvitelkaa vaan synnytyskivut kerran kuussa, ei kivaa, ei!)... Ja toisen, kolmannen jne. kanssa pitäisi vielä ehtiä siinä hoitaa isommille hoitaja ennen sairaalaan lähtöä eli siksikin tulee helposti kiire... Meillä kakkosen syntyessä jäi 1v 9kk yksin kotiin nukkumaan, kun oli jo pakko lähteä sairaalaan (matkaa muutama kilsa), eikä isovanhemmat olleet vielä tulleet. No, poitsu oli kaikesta päätellen nukkunut sikeästi koko ajan ja vielä pari tuntia sen jälkeenkin, kun pikkusisko oli syntynyt, mutta toista kertaa en jättäisi pientä lasta yksin, ennemmin syntyy sitten vaikka kotiin! En kyllä ihmettele yhtään, että joskus synnytys voi tulla melkoisena yllätyksenä. Ite olen ollut sen suhteen yllärilapsi: nopea synnytys 1,5 kuukautta ennen laskettua aikaa! Äiti ehti kyllä sairaalaan, mutta arvatkaa vaan, oliko kotona mitään vauvaa varten valmiina! ;)

Rizzu: Onnea toisesta pojasta! :) Enemmän seuraa kahdesta pojasta on toisilleen kuin pojasta ja tytöstä, usko pois! Ainakin meillä noilla muksuilla on ihan erilaiset kiinnostuksen kohteet (poika ja tyttö) ja olen tosi onnellinen, että meillä tulokas on samaa sukupuolta kuin noista nuorempi. Harmi, että siulle sattui noin kurja ultraus. :/ Onneksi teidän ei sentään tarvinnut maksaa siitä (eikös tuo ollut ilmainen?). 2d:llä meilläkin ne rakenteet katsottiin, kun sillä näkee paremmin. Jotain huulihalkion mahdollisuutta yms. lääkäri katsoi 4d:llä ja sukupuolen molemmilla (että pitäisi olla varma tieto! ;)). Meidän 170e maksanut versio (josta Kela-korvaus jo vähennetty) sisälsi koko ultran DVD:llä (josta jokusen kuvan ajattelin operoida vauvakirjaan), mutta oltaisiin kaivattu lääkärin selostus siihen levylle mukaan, kun eihän sitä enää kotona kaikkea muista, että siinä suhteessa ei anti varmaan ole sen hääppöisempi kuin siullakaan.

Mammaksi: Kyllä nuo ihan aidoilta suppareilta kuulostaa. :) Tai siis harjoitussuppareilta, joista useimmat uudelleensynnyttäjät "nauttivat" vähintään koko loppuraskauden... Miullakin välillä suppailee, vaikka en mitään tekisikään (autossa istuminen on tosi inhottavaa jo nyt!), mutta enemmän kyllä noita rappuja juostessa...

Se kaksinkertainen fleece on tosiaan TOSI paksu, ainakin ihan vastasyntyneellä. Esikoisella oli Totsin fleecekuoret (fiksuna ennen poitsun syntymää ostettu) ja miusta ne oli kyllä ihan liian paksut pelkän harsonkin kanssa. Kai siihen ohkaisempikin fleece toimisi, mutta jotenkin oon niin ihastunut ah, niin ihanan ohueen PUL:iin ja toisaalta pehmoisiin ja lämpimiin villiksiin, etten ollut edes ajatellut fleecekuoria... Mie olen luullut, että yksinkertaisena fleece toimii vain kuivaliinana eli laskee suoraan läpi... Mutta jos joku kokeilee yksinkertaisia kuoria, niin kertokaa, miten toimii!

Mutta nyt lääkitsemään esikoista. Raukka on lauantaista asti ollut kuumeessa (nytkin 39,5) ja kamala yskä. Voi kun itekin jaksaisi kuumeisena painaa samalla tavalla kuin nuo muksut: pikkulikka jaksaa juosta ympyrää vielä 40-kuumeessakin, kun taas mie en juuri päätäni nosta sängynpohjalta 38 astetta ylitettyäni, ellei ole todellinen hätätilanne! Talvesta päästiin ilmeisesti liian helpolla, kun nyt on koko sakki flunssassa (tai mitä tää sitten lieneekään)...

Pistiina rv 26+0

Huomenta,

tein eilen löydön H&M:ssä. Siellä on nuorten osastolla (Divided) myynnissä erivärisiä tuubitoppeja. Kävelin niiden ohi ja luulin niitä aluksi masutuubeiksi. (pöhkö minä) Päätin kuitenkin sovittaa yhtä, jos sopisi tuohon tarkoitukseen ja ne olivat täydellisiä masutuubeja, aivan saman mallisia. Siis jos joku kaipailee raikkaan värisiä masutuubeja niin näitä vaan hankkimaan. Jintakaan ei päätä huomaa, 4,90e/kpl.

Mukavaa päivää.

zuviliini 22+0

Moikka,
minäkin olin eilen vaateostoksilla ja mukaan tarttui kahdet housut ja kaksi puseroa. Ostin n. rv12 kahdet mahan alle jäävät äitiyshousut ja kuvittelin että pärjään niillä liki loppuun saakka. Nyt sitten istuessa kummatkin noista ahdistavat ja seisoessa melkein tippuvat päältä :( Belua:n myyjä sanoi, että jos istukka on siirtynyt kohdun etuseinään niin mahan alle jääviä ei suositella eli tuosta varmaan johtuu että mahan alle jäävät eivät tunnu hyville..

Aurinkoista päivän jatkoa!
t;Katri 22+4

Heissan taas,

jos halautte nauraa niin tutustukaa seuraavaan. =) Mä hihitän vieläkin täällä töissä tälle jutulle...

http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/240278.html

zuviliini

Moiks!

Kiitos poikaonnitteluista! Nyt parin päivän jälkeen jo ottaa tämän asian ihan itsestään selvyytenä, ajattelee, että "meidän pojat" jne.

Niin, se ultra oli tosiaan ilmainen, jossa nimenomaan lääkäreitä koulutettiin käyttämään uusia ultralaitteita, eli en sen kummempaa odottanutkaan. Sen DVD:n olisin mukaani halunnut, kun siitä oli puhetta tapahtuman järjestäjän kirjeessäkin. Mutta saipa edes ne 5 kuvaa + 2 gB:n muistitikun!

Zuviliini lisäsikin hyvän linkin, mä sain sen saman viime viikolla sähköpostiini, ja oikeesti meinas pissi tulla housuun kun nauroin niin paljon... ;)

Olin eilen esikoisen kanssa maitoaltistuskokeessa ja postitiivista näytti sekin, eli nyt ollaan ainakin 6 kk ilman kotim. viljoja ja maitoa. No kauraa saa alkaa kokeileen viikon, parin päästä, samoin naudanlihaa ja kananlihaa sitten kutakin vuorollaan. Myös porkkanan, tomaatin ja omenan ajattelimme kokeilla tässä kesän aikana. Nyt voimme hakea Kelalta korvausta näistä kalliimmista ruoista (tattari- ja hirssipuurot, gluteenittomat leivät jne.), korvaus pitäisi olla n. 80 euroa kuussa. Ajattelimme, että ne rahat voisi laittaa suoraan lapsen omalle tilille kasvamaan pesämunaa tulevaa varten. Avasimme nimittäin hänelle oman tilin muutama kuukausi sitten eikä sinne ole sitten tullut laitettua kuin 20 euroa, höh.

Mutta nyt menen hetkeksi lepäämään, sekä eilen että tänään oli aika aikainen herätys.

Terkuin
Rizzu & Sykerö

Voi Zuviliini ;-) Naureskelen itsekseni täällä kotona... Huh huh. Mun pitää varmaan sit pienen synnyttyä varoa kävelemästä tuota tietä pitkin kylille päin, kun naapurin vanha heppa notkuu ihan tuossa tiessä kiinni aitauksessaan. Ties mitä vaikutteita poika raukka siitä saakaan :-) Ja herran pieksut mieheni enolla on niitä tissieläimiäkin oikein yksi rakennus täynnä... Apua...

Rizzu: Maito- ja vilja-allergian perusteella saa tosiaan lapsen vammaistukea tuon 80 euroa ja risat, jos allergia on Kelan hyväksymällä tavalla todettu (eli lääkärin valvonnassa sairaalassa, niin kuin teillä). Tosin jos yksikin vilja alkaa sopia, niin tuet menee saman tien... Toisaalta kun lisänä on tuo maito, niin voivat ehkä kattoa läpi sormien, jos vaikka kaura käy. Riippuu ihan siitä, minkä perusteella tuki on myönnetty. Meillä likalla tuki myönnettiin alun perin vilja-allergian perusteella ja kun likalle alkoi käydä vehnä, niin katkaisivat tuen saman tien, vaikka muuten sopivia ruoka-aineita oli noin 10... Ja miun tuloissa se 80e on iso raha, joka oltaisiin tarvittu joka sentti, että lapsen mahdollisimman monipuolinen ruokavalio olisi taattu! Miuta ärsyttää suunnattomasti se, että tukia myönnetään ihmisille, jotka ei niitä oikeesti tarvitse ja ne, jotka tarvitsisivat, jäävät ilman. En siis nyt syytä rizzua siitä (ilman muuta rahat kannattaa ottaa, jos sitä kerran tarjotaan!), vaan Kelaa, sillä tunnen tosiaan monta sellaista perhettä, joille tuo raha olisi tarpeen, mutta Kela ei sitä myönnä, koska Kelan lääkäreille ei kelpaa muu kuin vehnä- ja maitoallergia "oikeaksi allergiaksi". Mutta rizzulle vielä: tiesit varmaan, että tomaatti, porkkana ja omena ovat koivuristireagoivia, joten kannattaa jättää kokeilut pahimman siitepölyajan jälkeiselle ajalle, varsinkin jos lähisuvussa on siitepölyallergioita.

Tänne kuuluu edelleen yhtä väsymystä. Anemia, allergia, flunssa jne. on vieneet voimat täysin... Ja unen puute. Lepäämään vaan ei pysty koskaan, kun yöt menevät meidän astmaatikkoa lääkitessä ja päivät tappelupukareita erottaessa toisistaan (molemmat kipeinä ja sen kyllä huomaa!). No, ensi viikolla mies lähtee muksujen kanssa mummolaan (jos vaan tulisivat terveiksi siihen mennessä), niin saan edes yhden päivän levätä. Vaikka sekin oli kyllä tarkoitus käyttää pikkuvaippojen ompeluun... Alkaa ahdistaa, kun tää meidän remppa ei oikein etene ja pikkuhiljaa pitäisi alkaa kasailla vauvan tavaroita jonnekin... Miulle on iskenyt kai nyt se pesänrakennusvietti, kaikesta väsymyksestä huolimatta! ;)

Zuviliinille suurkiitokset hyvistä nauruista!!! :D Tuli tosiaan tarpeeseen tuollainen päivänpiristys!

Mutta nyt lähden paistamaan mokkapaloja. Iski kamala makeanhimo ja miehellä on sopivasti synttärit, joten on hyvä syy herkutella! :) Painonnousua voi sitten tuskailla myöhemmin...

Pistiina rv 26+

Terkut keskiraskauden lääkäristä.Siinä nyt ei juuri mitään ihmeellistä ollut. Kaikki paikat kunnossa ja vauva voi hyvin.Lääkäri oli tosi arka, hissukka. Hemppaa ei otettu kun on viime kerrat ollut päälle 130 ja vointi on hyvä. Painoa tullut kivat 7kg, huh huh.
Seuraava neuvola onkin jo kolmen viikon päästä.

elokuu ja Hipsu 25+5

Yhteistyössä