Elokuu 2008 odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poistun ketjusta, surullisia ultra-uutisia. Minulla nähtiin aamun ultrassa ensin kohdun sisällä ihan pieni möykky, epäili sitä pieneksi tuulimunaksi. Mutta sitten tuli vahva epäily myös kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Lääkäri näki oikeassa munasarjassa pienen mustan möllykän, jota ensin sanoi umpilisäkkeeksi. Siihen sitten totesin, että se on kyllä multa poistettu. Tökki sitä ja tuntu kipeeltä. Mua nyt seurataan, otetaan verikokeita ja viikonloppuna pitäis tietää mikä on ja miten hoidetaan. Vahvasti viittaa siihen kohdun ulkopuoliseen nyt.. se saattaa kuulemma joskus aiheuttaa kohtuunkin pienen rakkulan, ei tiedä syytä.

Aika murtunut olen. Kaks keskenmenoa puolen vuoden sisällä. Mulla oli tosi tyhjä ja oireeton olo tässä raskaudessa, sanoin miehellekin joka päivä että ei mun sisällä voi mitään olla, on olo niin tyhjä! Yritin vaan valaa uskoa itteeni ja ajatella positiivisesti, että josko se auttais.. Mulla ei siis mitään kipuja eikä vuotoja, siks en sitä kohdun ulkoista epäillyt.

Kiitos teille seurasta ja onnea teidän kaikkien odotukseen! Ehkä minäkin vielä joskus..

Voi ei Helmi82! Mä oon niin kauheen pahoillani sun vuoksi. Onkohan toi nyt varmasti ihan virallinen juttu? Tai siis kun mun kaverille sanottiin varhaisultrassa, ettei sydän lyö, siis kaavintaan. Sitten kun meni, niin sydän löi oikein hienosti.

Ihan varmasti sinäkin pääset tänne vielä intoilemaan jos tää nyt meni ikävästi.

Otan Helmi osaa suruusi, tiedän mitä on menettää jotain mitä ei vielä ollutkaan, mutta joka eli sydämessä täysillä jo. Uusia mahdollisuuksia tulee, niin meidän on vain uskottava. Voimia jaksamiseesi. Terveisin Kirsi.

Pahoittelut Helmille!

Sitten omaan napaan...
Tein juuri testin ja haalea plussa joten liityn joukkoonne. La 24.8.
Hui ku pelottaa että pysyykö pikkuinen mukana... Mullakin on yksi keskenmeno takana 05/05. Nyt ei pysty kirjoittaa enempää ku kädet tärise... ;)

Te ketkä olette käyneet sisäultrassa,millä viikolla kävitte?
Kun mulle määrättiin se viikolle 12, mutta ois mukavampi saada varmuus jo aikaisemmin,että onko siellä ketään..
Minkä hintasta kyseinen touhu on?Tai pääseekö sinne ennen viikkoa 12?
Kun oma neuvolantäti on vähän erikoislaatuinen,eikä tietoa oikein irronnut..
Höpisi lähinnä hemoglobiinista yms..

mammaksi LA 1.8.2008 P-HKS tai K-HKS Poika 11/99
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto/NKL
mutsi 08 LA
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
VilmaAurora LA 6.8.2008 K-S ks
Miisa* LA 8.8.2008?? TAYS, Poika 10/06
Naksuli LA 24.8.2008

Moikka!

Päivittelin vähän tota listaa ja korjaillaan sen mukaan miten muuttuu. Esim. mulla nyt sitten muuttui toi la vaikka uskon edelleen sen olevan vasta lähempänä 7 päivää mutta mennään nyt neuvolan mukaan.

Eli aamulla oli eka neuvola. Ei siellä juuri mitään uutta ollut toisella kierroksella olevalle. Paino mitattiin ja hemppa, se oli 150 eli vielä hyvä. Kalkkia määräsi kun en juo maitoa. Laskevat la:n 28kierron mukaan joten siitä nyt tuo aikaisempi la mulle. Mulla kun kierto on 34 päivää.. kauheeta selittelyä..hih.

Tervetuloa Naksuli mukaan ja paljon onnea! Hyvin kaikki menee!

Ja varhaisultrasta. Itse olin eilen ja viikkoja takana 7. Sitä sanotaan että jo viikosta 5 näkyisi jotain mutta varmempaa odottaa viikolle 6. Näin sanoi eilen tohtori. Maksoi tossa Suomen terveystalolla 110 euroa mutta se on muutenkin aika kallis paikka kun alkaa olla suurimpia yksityisä Suomessa.

Sarisa: huomasin ettei sua ole listalla vielä ollenkaan enkä löytänyt sun laskettua aikaa? Päivitä itsesi listaan niin pysytään vähän kärryillä keitä täällä on. Niin ja olit kysellyt mistä päin me ollaan? Minä olen juuri hesasta muuttanut Vantaalle ja Rizzu on Helsingistä. Tässä ainakin meidän kahden tiedot

mammaksi LA 1.8.2008 P-HKS tai K-HKS Poika 11/99
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto/NKL
mutsi 08 LA
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06
Sarisa LA 5.8.2008
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
VilmaAurora LA 6.8.2008 K-S ks
Miisa* LA 8.8.2008?? TAYS, Poika 10/06
Naksuli LA 24.8.2008

jokohan sitä uskaltais kirjottaa tänne... en oo vielä tehnyt "virallista" testiä, mutta noin viikon verran tuntenut erilaisia oireita. Mm. tissit tuntuu painavilta, aristavat, hajuaisti terävöitynyt, väsyttää, itkettää, hikoilen ja puuskutan, välillä yököttää... välillä taas oon ihan varma, et kuukautiset alkaa (pitäis alkaa nyt viikonlopun aikana, tai tietty toivon etteivät alkais :) ) Mulla on maaliskuussa -05 syntynyt poika ja toista lasta ollaan toivotettu jo n.11kk tervetulleeksi, ei vain vielä ole tärpännyt. Esikoista ennen oli keskenmeno rv 6+4, molemmista niistä raskauksista oli aika selkeet oireet mitkä alkoivat samassa vaiheessa kiertoa kuin nyt. Ja ainakin kun tuo esikoinen syntyi, niin olin silloinkin tai siis siitä raskaudesta ihan varma et menkat alkaa, kesken työpäivän juoksin kauppaan ostaa siteitä, kun oli niin samanlainen olo. Ootteko te kaikki muut tehneet testin jo? En oikein tiiä, pitäiskö kirjotella tänne vai haavelijoiden puolelle... nettilaskurin mukaan la ois 23.8. JOS nyt sisälläni vauva on! sitä vain on tän vuoden aikana ehtinyt pettyä jo niin monta kertaa, ettei vielä anna itselle lupaa iloita ja miettii koko ajan, et onko nää nyt "oikeita oireita" vai kuukautisiin liittyviä vai sit mun oman pääkopan keksintöjä... alkuviikosta meinaan tehä testin. Hurjasti onnea teille kaikille koko raskausajaksi, toivottavasti ei tarvitse lukea yhdestäkään keskenmenosta/tuulimunasta/kohdunulkopuoleisesta raskaudesta tms!! Ja Helmille osaanotto suruun. Kyllä ainakin itselle km oli iso juttu, vaikka oli noin alkuvaiheessa... sairaalasta ne ei ees meinanneet antaa saikkua, kun "oot noin nuori, ehdit kyllä saamaan lapsia, meet töihin ni saat muuta ajateltavaa!" sitä itkin ja surin pitkään ja samoten kun tulin uudelleen raskaaks meni pitkään, että uskalsi siitä iloita ja kertoa eteenpäin. Siinä mielessä oliki sit ihana halailla vessanpönttöä se yli 10 viikkoa, kun ties että vauvalla on kaikki hyvin! Ja sen jälkeen alkoki sit tuntua liikkeet... voi jestas, että halusin taas olla raskaana!!! tuntea kaikki nuo uudelleen!

Täällä käyty ultrassa. Todennäköisesti mulla on ollut pidempi kierto ja nyt viikkoja kasassa vasta 5+jotain... Sykettä ei siis näkynyt, mutta gyne oli sitä mieltä, että ihan normaali löydös noille viikoille saatiin, eli pitäisi nyt uskoa olevansa raskaana... On vaan niin hämmentynyt ja vähän itkuinenkin olo, sitä niin toivoi näkevänsä jo sykkeen...

Garnet80: tervetuloa joukkoon ja toivottavasti nyt olet raskaana =) Etköhän, sillä olet kuitenkin jo ollut raskaana ja varmasti tiedät, miltä ne oireet tuntuu.. Naisen mielikin kyllä on sellainen, että saattaa kuvitella paljon, mutta toivotaan ettei nyt näin ole vaan olet oikeastikin raskaana. Me ollaan varmaan kaikki tehty testit tässä ketjussa, mutta ystävistäni moni jo lapsen omaava ja uudelleen raskaaksi tullut on jättänyt testit tekemättä, sillä kyllähän ne oireet tunnistaa.

Liuliu: Mulla oli esikosta sama, että ultrassa näkyi vaan ruskuaispussi. Viikkoja oli vähemmän kuin kuukautisten mukaan ja hedelmöitys oli ollut myöhemmin. Sykettä ei näkynyt, mutta todisteena on tuo elävä lapsi, joten kyllä siellä alkio silti oli. Sulla on varmaan sama juttu! Ei siis mitään hätää. Onhan se ikävää odotella, mutta seuraavassa ultrassa sitten saa varmuuden.

Tervetuloa kaikki uudet kirjoittelemaan! Ja paljon pahoitteluja helmille :(!

Mä sain viimein soitettua neuvolaan ja tammikuun puolivälissä on ultra. Pääsin myös sille lääkärille jolle halusin eikä viimekertaiselle joka on aika tunnekylmä ihminen.

Multa on vihonviimeisetkin oireet hävinneet eli nyt ei ole edes etova olo. Ihan kiva mut kyl sitä vaan tulee mieleen et onko kaikki hyvin. Esikoisesta oksensin 3kk joten pikkaisen ihmetyttää. Kerroin asiasta terkkarille ja hän lohdutti et jokainen raskaus voi tosiaan olla todella erilainen joten nautitaan nyt sitten hyvästä olosta. Ja edelleen elättelen toivoa et kyseessä olis tyttö joka olis tulossa... =D

Kääks, meillä oli verkkoyhteys poikki pari päivää ja minä olin kuin kissa kuumalla katolla kun en päässyt koneelle. Ja paljon täällä on ehtinyt tapahtuakin. Elokuu08:lle onnittelut ultralöydöksestä! Ja tervetuloa uudet odottajat! Ja Helmille pahoittelut ja tsemppiä uudelle kierrokselle.

Eipä näytä olevan aikaa nytkään juuri kirjoittaa, poika huutaa iltapalanälkäänsä. Se otti muuten tänään ensimmäiset askeleensa, ja heti 22 peräkkäin!

Palaan asiaan vielä myöh. tänään tai huomenna.

-Rizzu 7+0-

Hyvää viikonloppua elokuun odottajat! Missäs kaikki on, vai viikonlopun vietossa?

Meillä on poika hoidossa tänään mummulassa ja minun pitäisi siivota ja tehdä muitakin hommia, mutta vähänkin kun liikkuu ja kumartelee, niin tulee aivan kauhean paha olo ja saa nieleskellä oksennusta. En kyllä pysty tekemään yhtään mitään. Mulle on nyt selvästi alkanut tulla aamupahoinvointia. Oksentamaan en ole vielä joutunut, mutta kamala olo, ihan kuin oksennustaudissa. Muistelin, että esikosta olisi ollut sellaista erilaista kuvotusta,vaikka kamalaa siis sekin!

Mahassa on tuntunut tänään aikas kovia menkkakipuja, senkin takia koitan ottaa ihan rauhassa tänään.. ne kun pahenevat heti, kun liikkuu ja touhuaa.. Mulla on tosi supisteluherkkä kohtu, joten mistä sitä tietää, vaikka ne supistuksen alkaisi jo nyt! Siis harjoitussupistukset.

Hyvää viikonloppua kaikille! Täällä on ainakin yks odottaja. En ole taakaas kirjoittanut vähään aikaan kun olen ollut reissussa ja siellä ei ole ollut tietokonetta. Lueskelin vähän mitä täällä on kirjoiteltu on monenlaista
Helmi82: Pahoittelut
Miisa:sullako on kaksi alkiota mutta toisen sydän äänejä ei vielä kuulunut. Sulla on sitten jännäämistä että tuleeko kaksi.
Mulla on iltaisin ollut pahoinvointia mutta onneksi en ole joutunut oksentamaan. Piti koputtaa puuta. ja rinnat on kovin arat. Ja alaselkää särkee ja valkovuoto lisääntynyt. Ja kova väsy. Tiistaina olisi eka äitiysneuvola.

Joo-o, kyllä se taitaa olla parasta vaan uskoa, että Sintti on ihan kunnossa tuolla masussa, tuli iltapäivällä niin hirveä pahoinvointi, äsken meinasin jo mennä halailemaan pönttöä... :P Mutta en valita, koska eilen jo pelkäsin pahinta. Katsotaan, kuinka olo jatkuu tästä. Miehen sisko olis kohta avonsa kanssa tulossa meille syömään, mitähän siitäkin tulee... :)

Yhteistyössä