Kävin painoarviossa eilen, rv 36+6.
Turvotus +
RR 102/71
Pissa puhdas
Tarjonta RT
Liikkeet ++
Tämän hetkinen painoarvio ultralla tehtynä 3,7 kg Uskon, että se pitää aika hyvin paikkansa koska mulla tuo sf-mitta on jatkuvasti kasvanut ja menee koko ajan ylimmän käyrän yläpuolella reippaasti.
Seuraava painoarvio tuli jo viikon päähän, 23.7. ja viikot sillon 37+6. Sitten päätetään aletaanko käynnistelemään, koska loppuun asti eivät lääkärin mielestä anna mennä. Suurin lapsi on ollut 3860 g ja sitä suurempi ei juuri mahdu enää alateitse tulemaan.
Kysyisinkin: Onko jollain kokemuksia käynnistyksestä, hyvät että huonot kokemukset olisi tervetulleita?? Ja millainen toimenpide se oikein on ja mitä siinä tehdään?? Mulla kun kohdunsuu on edelleen kiinni ja pehmeä ja lääkäri sen verran käynnistyksestä kertoi, että sillä saadaan aikaan VAIN supistukset, mutta ei voida vaikuttaa kohdunsuun tilanteeseen millään lailla.
Kysyin myös vauvan laskeutumisesta/kiinnittymisestä. Lääkäri sanoi, että yleensä usein synnyttäneellä vauva laskeutuu/kiinnittyy vasta siinä vaiheessa, kun synnytys käynnistyy.
Tapaamisesta: Meiltä tulee Tampereelle 200 km ja Helsinkiin ainakin 300 km lisää, että kumpaankaan en sitten pääse tulemaan.
Sormuksista: Mulla on jonkun verran turvotusta jaloissa ja sormissa, mutta silti vielä on sormukset sormessa. Joka päivä koitan varmaan kaksi kertaa, että sormukset vielä lähtee pois. Me ollaan naimisissa ja myös miehellä on kaksi sormusta: kihla- ja vihkisormus
Limatulpasta: Oon synnyttäny jo kolme kertaa enkä millään kerralla ole huomannut mitään limatulppia

Eipä sitä vissiin kaikki huomaakaan... Tuskin huomaan tässäkään raskaudessa!!
Synnytyksestä: Mua synnytyksessä pelottaa se helvetinmoien KIPU, ne supistukset. Mulla kun ne on olleet todella kivuliaita aina enkä meinaa niitä kestää ollenkaan. Ei oo itkukaan ollut kaukana, kun tosipaikka tulee. Ja oon kuullut, että käynnistyksessä ne poltot on ihan sairaan kovia verrattuna luonnollisesti alkaneisiin :'(
Mulle on tullu maanantaina ihan kauhee flunssa päälle. Eka tuli lapset ja sitten lopuksi minä. Nenä on tukossa, saa koko ajan niistää ja silti se on tukossa sekä kurkkua kolottaa. Oonkin taas joutunu laittaa muutamia kertoja Vicks-nenäsumutetta. Muutenkin olo on erittäin jättimäinen, hikinen, tuskainen, hankala kaikin puolin ja vielä flunssa päälle. Voitte vain kuvitella miltä musta tuntuu :headwall: MÄ EN JAKSA TÄTÄ MASUA JA NUHAA ENÄÄ!!!
Ei muuten omaan oloon mitään erikoista. Jännityksellä odotan ensiviikon keskiviikon painoarviota. Onneksi vauvalle on jo kaikki valmiina ja sairaalareppu pakattuna, suurinpiirtein.
Tatjana80 ja tyttö 37 tasan (3 kerta, kun sanottiin tytöksi, joten pakko JO uskoa!)