emätintulehus raskauden aikana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja h e k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

h e k

Vieras
MOikka moi! MUlla on kolme viikkoo sit todettu emätintulehdus, johon sain 10 pv kestävän kuurin (flagyl komp). Se autto hetkeks mutta taas on samat oireet ja sit mua on alkanu supiistelee, tosin aivan epäsäännöllisesti. Joku päivä 20 kertaa joku päivä kerran tai kaks. Välistä ne supparit on ihan tosi kipeitä. Aiia näitä supistuksia on tullu jo ennen tätä uutta tulehdusta. Mitähän ne neuvolassa sanoo``!! Onko kellään kokemusta tms... Oon koko päivän yrittäny soittaa mut ku ne ei tietenkää vastaa siellä'.... HELP!

Käy jättämässä uusi näyte. Itellä tulehdus uusi 3 viikon jälkeen ja monta kertaa pahempana. Soita, sano että on oireita, käy jättään näyte. Ite sain Dalacin-kuurin ja taas on hetkeksi helpottanut. Millä viikoilla olet? Itellä 20+4.
Emätintulehdus pehmittää paikkoja eli altistaa keskenmenolle.

Mulla ollut käytännössä koko raskauden ajan. Alussa sitä hoidettiin, Dalacin, Trikozol jne. aina vaan palasi takaisin. Välillä oireita on ollut (kalamainen haju, harmahtava valkovuoto) mutta ei onneksi mitään pahempaa.
Nyt en ole enää viitsinyt edes mennä testeihin, kun tulehdus aina palaa takaisin uudestaan. Minua ei siis supistele normaaleja mahan kovettumissupistuksia lukuunottamatta.
Viikkoja nyt 31.
Hiivakin kun aina iski ab-kuurin jälkeen ja sitten piti sitä hoitaa.
Yksi hoitaja sanoikin että todennäköisesti tulehdus pysyy minulla koko raskauden ajan ja näinhän se onkin.
Itseasiassa tuo sana tulehdus on vähän harhaanjohtava koska kyseessä on bakteeriepätasapaino.
Koska sinua kuitenkin pahasti supistelee, on syytä asia tarkastaa. Tsemppiä :)

Yhteistyössä