I
itku tuli
Vieras
Olin eilen käymässä lasteni kanssa vanhempieni luona. 6v poikani suuttui kun ei saanut tahtoaan läpi ja lähti mököttämään pihakeinuun. Isäni lähti perässä. Luulin, että isäni lähti puhumaan pojan kanssa ja ratkomaan mistä kenkä puristaa. Pian sen jälkeen kuului armoton huuto ja lähdin välittömästi katsomaan mitä tapahtuu. Nuorempi lapseni juoksee luokseni ja sanoo, että ukki tukistaa veljeä. Kun saavun paikalle kuulen miten isäni sanoo lapselle, että jos et nyt ole hiljaa joku soittaa poliisit kun huudetaan ja ukki joutuu putkaan. Jos et nyt ole hiljaa ottaa hän tukasta uudestaan kiinni. Kun minä puutuin asiaan (en hyväksy hiuksista tukistamista, en varsinkaan jos ei ole edes yritystä selvittää asioita) sanoo isäni, ettyä hänen pihallaan ei huudeta ja kiukutella ja voimme lähteä kotiin. Isäni vielä sanoi pojalle, että mene kotiin. Mehän sitten lähdimme siltä seisomalta. Eikä ole pelkoa, että menemme kyläilemään vähään aikaan. Äitini seisoo vieressä isääni puolustaen, vmäinen hymy naamalla. Hänen mielestään minä aiheutan aina "kohtauksia" joita saa hävetä.
Samaiset vanhempani olivat naapureille selittäneet, miten lapseni eivät pääse heille kesällä yökylään. Minä kun en päästä. Naapuri tätä minulle ääneen ihmetteli, että kyllä hänen lastenlapsensa heille pääsevät. Suu auki kuuntelen mitä naapuri tilittää, kunnes saan sanottua, että minä en ole lapsiani kieltänyt yökylään tulemasta mutta vanhempani eivät koskaan ole lapsia heille pyytäneet ja kerran kun kysyin, että sopiiko yksi yö, niin ei sopinut. Äitini ilmoitti, että ei halua ottaa lapsia heille.
En vaan voi mitään mutta kyyneleet tulevat silmiin koko ajan.
Samaiset vanhempani olivat naapureille selittäneet, miten lapseni eivät pääse heille kesällä yökylään. Minä kun en päästä. Naapuri tätä minulle ääneen ihmetteli, että kyllä hänen lastenlapsensa heille pääsevät. Suu auki kuuntelen mitä naapuri tilittää, kunnes saan sanottua, että minä en ole lapsiani kieltänyt yökylään tulemasta mutta vanhempani eivät koskaan ole lapsia heille pyytäneet ja kerran kun kysyin, että sopiiko yksi yö, niin ei sopinut. Äitini ilmoitti, että ei halua ottaa lapsia heille.
En vaan voi mitään mutta kyyneleet tulevat silmiin koko ajan.