En aio synnyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hulluksi Tuleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hulluksi Tuleva

Vieras
En aio synnyttää. Mä en vaan pysty käsittelemään sitä ajatusta. Laskettu aikaan on aikaa jäljellä aikaa enään alle 3 viikkoa.

Olen sekoamispisteessä. En pysty nukkumaan ja pää hajoaa.. :(
Mä tiedän kyllä olevani raskaana ja että kohta tup pullauhtaa haluta tulla ulos mutta mä en tahdo myöntää sitä itselleni, että joudun synnytykseen.. Mä vaan pelkään sitä niin kovin. Vaikka en oo ede vielä koskaan synnyttänyt, mutta kokenut yhden todella kivuliaan ja verisen kivuliaan keskenmenon. :( Pelottaa kaikki ne mahdolliset repeämätkin.

Voinko jotenkin ostaa keisarinleikkauksen, vaikka en uskalla mennä siihenkään.
Pelkään kaikkia leikkauksiakin, verikokeisiinkaan ei mua saa.

Olen miettinyt tämän synnytys pelon takia javuoksi jopa itsemurhaa, lääkärille en sitä uskalla sanoa ja lapsen takia en sitä voisi tehdä.. :( Auttakaa, mikä tähän auttaa.. :( En mä muuten ole hullu, tämä synnuytys vaan pelottaa.

Voi ap! :hug:
Nyt aamulla heti soitto neuvolaan ja tiukasti vaatien lähete pelkopolille!!! Keskenmeno on jo itsessään kohtuuton kokemus. Ilman fyysistä kipuakin! ????

Minulla synnytys oli "korjaava kokemus" sektion jälkeen (joka sekin oli ihan ok).. Ihan oikeasti! Pelkäsin synnytystä, mutta nyt voisin synnyttää lisää ???? Ne kivunlievitysmenetelmät toimivat ihan oikeasti. Viisi tikkiä ja toisen asteen repeämä, mutta epiduraali auttoi sen verran etten tuntenut repeämistä. Kyllä sinä selviät varmasti!!!

Myöskin voin sen sanoa, että keskenmeno oli huomattavasti kauheampaa kuin synnytys. Itse myös pelkään kuollakseni lääkäreitä, sairaaloita, piikkejä, leikkauksia, - kaikkea mitä siihen tapahtumaan voi liittyä. Miehen läsnäololla selvisin synnytyksestä ja vaikka se pitkä tapahtuma olikin, emme antaneet lääkäreiden puuttua asiaan ennenkuin lapsen pää näkyi!

Ja vielä minulla on sanottavaa, kaikesta siitä pelosta huolimatta synnytys helpotti pahaa oloa keskenmenon jälkeen. En varmaankaan olisi sitä samaa tunnetta saanut sektion jälkeen. Suosittelen myös pyytämään lähetteen pelkopolille, kävin myös itse puhumassa ja valmistautumassa heidän luonaan. Ja se kipu, mitä synnytyksessä tunnet ei todellakaan ole niin pelottavaa kuin keskenmenossa, tiedät, että saat siitä kauniin palkinnon! Ja edellisestä poiketen, itse en joutunut lainkaan tikattavaksi, en siis saanut repeämiä tai edes tikkejä vaativia nirhaumia, kun sain pidettyä pääni, että kätilö ei saa liiaksi puuttua synnytykseen, eikä synnytystä vauhditeta!

Saat kyllä sektion, jos synnytys pelottaa. Pidät vaan pääsi ja kerrot, miksi pelkäät synnytystä. Eri asia sitten, että kannattaako se sektio sitten vai ei. Voit myös pyytää käynnistyslupaa kun lapsi tulee täysi-aikaiseksi. Lapsi ei olisi kovin suuri ja repeäminen ja muut ongelmat paljon epätodennäköisempiä. Mutta menee juttelemaan sinne pelkopolille, neuvolasta saat lähetteen.

Mä juuri koitin neuvolassa sopia siitä, että josko vauva otettaisiin ulos jotakin muuta kautta, kuin alakautta, tai sektioiden. Jos vaikka jotenkin yläkautta, tjtn?

Ei kuulemma onnistu.

Mä koitan hyvin aktiivisesti olla ajattelematta koko asiaa, vaikka kyllähän se tulee mieleen väkisinkin. Mutta työnnän sen samantien pois mielestä. Mulla on takana kolme ihan ok-synnytystä, eli periaatteessa tiedän, mitä tuleman pitää ja ettei se nyt NIIN kauheaa ole, koska hengissä olen edelleen.
Paitsi, että kyllä se on. Siis kauheaa. Mä en kestä sitä, joten saas nähdä mitä siitäkin sitten taas tulee. Onneksi siitä saa sitten sen vauvan. Joskaan en mä sitä vauvaakaan voi vielä ottaa, kun kaikki on ihan kesken...äh, jos tän vois vielä perua? Tai siis edes siirtää eteenpäin? Vaikka muutaman lisäkuukauden, jos saisin?

No sekasinhan sä oot kun kuvittelet että vauva voi tulla ulos "yläkautta" :D Ei tänne tarvii alkaa kirjottelee tälläsiä provoja ollenkaan!!
Otapa kuule sä vähän asioista selvää mistä päästä se vauva ulos tulee. Toivottavasti sulla ei oo oikeesti yhtään lasta!! HULLU SÄ OOT!!

No sekasinhan sä oot kun kuvittelet että vauva voi tulla ulos "yläkautta" :D Ei tänne tarvii alkaa kirjottelee tälläsiä provoja ollenkaan!!
Otapa kuule sä vähän asioista selvää mistä päästä se vauva ulos tulee. Toivottavasti sulla ei oo oikeesti yhtään lasta!! HULLU SÄ OOT!!

Sekaisin, kyllä. Hullu, en.

Mutta mulla on sentään vielä tallella huumorintaju ja osaan käyttää myös mustaa huumoria. Voitko sanoa itsestäsi samaa?

Toivottavasti sulle löytyy jostain edes vähän huumorintajua, voi olla kyllä mahdotonta...

[QUOTE="vieras";28819352]Mustahuumori ei vaan taida sopia tähän aiheeseen kovinkaan hyvin...[/QUOTE]

No sopihan. Chef ilmaisi hyvin sen, että saattaa pelottaa ja ahdistaa, vaikka olisi kokenut synnytyksen aiemminkin, monestikin ja sitä saattaa sanoa vaikka minkälaisia juttuja raskaushöyryissään, eikä se ole sen vaarallisempaa.

[QUOTE="vieras";28819352]Mustahuumori ei vaan taida sopia tähän aiheeseen kovinkaan hyvin...[/QUOTE]

Musta huumori nimenomaan sopii tilanteisiin, jotka ihminen kokee vaikeiksi, pelottaviksi, hämmentäviksi tms. Ja ainakin neuvolantäti tuntui ymmärtävän asian oikeen vaan hyvin.

Meillä on enempikin tapana moista huumorinlajia harrastaa. Jokunen viikko sitten kätilö totesi tulokkaan ultrassa pojaksi ja mies kysyi tämän jälkeen kätilöltä, että "vieläkö sen voisi vaihtaa?". Ei kuulemma voinut, mutta me miehen kanssa päätettiin silti sitten pitää se lapsi, vaikka toimitettu tuote ei aivan tilattua vastannutkaan.

Kyllä elämässä pitää voida vitsailla myös vaikeiden jne. asioiden kohdalla. Tai no, ei nyt ehkä välttämättä pidä, mutta helpommalla pääsee, jos osaa nauraa myös tilanteessa, joka hämmentää.

• Tykkää
Reactions: meici
Ihme nipoja täällä kun chefin sarkastisista kommenteista jaksaa nalkuttaa :D

Itsekin pelkäsin kuollakseni synnytystä. Mun synnytys käynnistettiin yliaikaisena, eikä todellakaan helpottanut tietää että "huomenna klo 8 sairaalaan" .. Uni ei oikein tullut silmään :) vaikka se kipeää tekeekin, ei se voi niin kamalaa olla ettei sitä kestäisi. Meidän vauva painoi 4,5 kiloa ja repeämiä tuli paljon, mutta ei niitä edes tunne siinä rytäkässä kun on puudutteet ym.

Voit ottaa yhteyttä pelkopolille niin saat jutella jollekin. Tsemppiä ja onnea vauvasta!

Yhteistyössä