En anna anteeksi itselleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No aloitetaanpa uudestaan ja kerro ensin mikä on niin paha asia, jota ei voi unohtaa ja anteeksi itselle antaa?

En kerro tässä. Ei tarvitse tietää mikä se asia on. Tiedän,, että on olemasa paljon pahempiakin asioita, murhat, tapot, varkaudet, petokse, pettämiset jne.

No onko toisaan tuo sitten elämäsi yksi ja ainoa pahuus johon olet sattunut lankeamaan?!??

Perkele yrittää kiusata ja piinata sua. Vastusta sitä Jeesuksen nimessä.

1.Johanneksen kirje:
1:9 "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

Psalmi 103:8 "Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa."

Kun olet asian tunnustanut ja sopinut, kaikki todella on hyvin. Kun olet Jeesuksen oma ja sydämesi syyttää sinua, voit käyttää Hänen auktoriteettiaan ja vastustaa perkelettä:

Luukkaan evankeliumi:
10:20 "Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

1.Johanneksen kirje:
3:20 "...että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki."

Puhu ääneen totuutta (vrt. raamatunpaikat yllä) joka kerta, kun syytökset painavat. Totuus on totuus; kyllä ne tunteetkin lopulta muuttuvat, vaikka sitten viikossa!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Perkele yrittää kiusata ja piinata sua. Vastusta sitä Jeesuksen nimessä.

1.Johanneksen kirje:
1:9 "Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

Psalmi 103:8 "Laupias ja armahtavainen on Herra, pitkämielinen ja suuri armossa."

Kun olet asian tunnustanut ja sopinut, kaikki todella on hyvin. Kun olet Jeesuksen oma ja sydämesi syyttää sinua, voit käyttää Hänen auktoriteettiaan ja vastustaa perkelettä:

Luukkaan evankeliumi:
10:20 "Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."

1.Johanneksen kirje:
3:20 "...että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki."

Puhu ääneen totuutta (vrt. raamatunpaikat yllä) joka kerta, kun syytökset painavat. Totuus on totuus; kyllä ne tunteetkin lopulta muuttuvat, vaikka sitten viikossa!

Kiitos sinulle näistä Raamatunkohdista

Alkuperäinen kirjoittaja onnneton:
Olen toiminut väärin erästä rakasta ja hyvin läheistä henkilöä kohtaan. meillä oli ristiriitoja ja ne menivät vähän jo yli, korostan sitä, että nimenomaan minä toimin siis väärin. Otan täysin syyn itselleni. Sen verran sanon, että en ole siis mitään pahoinpidellyt ketään, varastanut enkä edes valehdellut, mutta väärin olen tehnyt.

No tulin uskoon ja tajusin loppupeleissä, millainen olen ollut. Pyysin anteeksi ja selvitimme asian. Olen saanut anteeksi ja meillä on nyt aisat hyvin. Olen myös rukoillut anteeksi antoa Jeesuksen nimeen.

Nyt minä en vaan pääse yli tuost asiasta ja se vainoaa minua kokoajan. Ajattelen, että jos minulle tai jollekin läheiselle käy jotain tms. se on rangaistus toiminnastani....Tosi rskaita ajatuksia. Tiedän,, ettei kukaan ole täydellinen ja ihminen tekee virheitä, mutta silti. tuntuu, etten edes kelpaa Jumalalle, vaikka tiedän, että syntejä vilpittömästi katuvana kelpaa. Mutta ei tunnu siltä

Joka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään!

No oisko huono ajatus, että tekisit/antaisit tälle ihmiselle (jota olet siis loukannut ) jotain ikäänkuin hyvityksenä aiheuttamastas mielipahasta? Sillonhan tää paha teko ois niinku sovitettu, eikä sunkaan sitä tarttis enää miettiä. Tai jos se tulee viel mieleen, ni voisit sitten vaan ajatella et "no sen pahan olen sovittanu ja anteeksi saanu.".

Tervehdys ap!

Kirjoitin edellä raamatunkohtia. Tuli sydämelleni vielä kannustaa, että sun ei kannata uhrata enää ajatustakaan näihin syytöksiin (omassa sydämessä tai täällä) ja asian miettimiseen. Rohkaisen sua toimimaan, kuten edellä kirjoitin: Jumalan sanalla, Jeesuksen auktoriteetilla vastusta vihollista vaikka ääneen puhumalla totuutta - kun totuus saa sijaa sydämessäsi, myös tunteesi muuttuvat. Olet saanut anteeksi ja Herra rakastaa sinua :) . Ole viisas ja lopeta omalta osaltasi tämä keskustelu, älä edes pikkuisen vilkaise tänne, että "mitähän ne ovat mulle vastanneet" - älä edes huomenna tai ylihuomenna!

Siunausta sinulle, olet Kuninkaan tytär!