En enää ikinä lainaa rahaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kettuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kettuuntunut

Vieras
Lainasin kaverille marraskuussa reilun satasen. Sovittiin että tammikuussa alkaa maksaa takaisin, jos ei enempää pysty niin muutama euro kuukaudessa (työtön ja tullut viime aikoina isoja laskuja). No nyt on jo maaliskuu eikä minun tilille ole ilmestynyt vielä yhtään mitään.. Kerran jo kyselin, sanoi että nyt on tosi tiukkaa (ja tiedän että onkin), mutta sanoi myös että laittaa sinne tilille edes vähän. Tuo oli pari viikkoa sitten eikä minun tilille ole vieläkään ilmestynyt mitään. Suututtaa siksi kun tiedän, että on kuitenkin jotain ei-välttämätöntä ostellut, ja en minäkään ole mikään rikas, haluaisin sen rahan joskus takaisin. Kerran aiemmin hänelle lainasin ja samanlaista vitkuttelua maksussa (ilmoitti vaan aina että nyt on tiukkaa, ei pysty maksamaan), silloin tuli kunnon riita kun vaadin rahaa takaisin, taasko käy samoin..

taas se vanha viisaus "velka veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa" sama tilanne kun kaveria takaamaan lähtee, saattaa joutua kotoaan lähtemään. onneksi ei enempää ja kait saat takaskin joskus :)

On tää jotenkin ihmeellistä. Kaverukset tukkanuottasilla kun ei ole varaa maksaa satasen lainaa ja mua harmittaa kun pitäis mennä pankkiin viemään muutama tonni rahaa ja pankkineiti sit kyselee mist oon ne rahat saanut. Suomessahan ei rahaa voi olla muilla kuin rikollisilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
muutama tonni rahaa ja pankkineiti sit kyselee mist oon ne rahat saanut. Suomessahan ei rahaa voi olla muilla kuin rikollisilla.

Kyllähän se kieltämättä on hiukan kummallista, jos yksityishenkilö tuo tukon käteistä ja käskee pistämään tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
muutama tonni rahaa ja pankkineiti sit kyselee mist oon ne rahat saanut. Suomessahan ei rahaa voi olla muilla kuin rikollisilla.

Kyllähän se kieltämättä on hiukan kummallista, jos yksityishenkilö tuo tukon käteistä ja käskee pistämään tilille.

Mikä siinä on kummallista?

Varmaankin se, että tilille ei pistetä, vaan pannaan.

Yleensä tuollaiset asiat hoidetaan tilisiirroilla

Pankkineidin mielestä on kummallista.

Miten mä panen käteisen omalle tilille tilisiirrolla?

Miten mä panen käteisen omalle tilille tilisiirrolla?

Lähinnä, että mistä tuollainen summa on peräisin ylipäätään. Isompien kauppojen summat, kun yleensä siirrellään tilisiirroilla.

mua harmittaa kun pitäis mennä pankkiin viemään muutama tonni rahaa ja pankkineiti sit kyselee mist oon ne rahat saanut. Suomessahan ei rahaa voi olla muilla kuin rikollisilla.

no mistä sä sit oot saanut ne rahat?

Alkuperäinen kirjoittaja urho:
taas se vanha viisaus "velka veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa" sama tilanne kun kaveria takaamaan lähtee, saattaa joutua kotoaan lähtemään. onneksi ei enempää ja kait saat takaskin joskus :)

mä en ala ikinä takaajaks yhtään kellekään, aamen

No uskomatonta mutta totta, käteistä rahaakin käytetään....... että kyllä parin tonnin panon voi tililleen käteisellä pankissa hoitaa, ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.

Mä olen kanssa todennut että enpähän lainaa enää kavereille.
Pieniä summia, mutta silti ketuttaa kun ei takaisin tule, tai sitten kuukausien päästä ilmoitetaan että mä voisin leikata sitä rahaa vastaan sun tukan tai jotain...

Ja toinen pässi ei ole maksanut koko lainaansa takaisin, lakkas vaan puhumasta koko asiasta kun kysyin, maksoi osan ja ilmeisesti kuvitteli etten huomaa että 20,- puuttuu.
Ja kehtaa vielä pyydellä kaikenlaisia palveluksia muutenkin.

Tai sit mä liioittelen, mutta itse olen sellainen ihminen että jos olen velkaa jollekulle niin en kyllä pyytele mitään ennenkuin olen saanut velkani kuitattua.
Jotenkin mun mielestä noloa.

Ja en opi muuta kantapään kautta :| mitäs olen niin sinisilmäinen.

Se on kurjaa jos itelläänkin on tiukkaa. Mä en lainaa, jos on omassa elämässä sellanen tilanne että jää harmittamaan jos ei saa rahoja takasin. Nyt taas kun ei ole niin euron päälle, niin eri ihmiset on mulle jotain 300-400? velkaa. Jonkun 200? tiedän saavani varmasti takasin :)

Minä laitoin toissapäivänä tälle kaverilleni Facebookin kautta viestiä, ja yritin kirjoittaa sen niin ystävällisesti kuin vain osaan, että jos laittaisi tällä viikolla edes vähän rahaa minun tilille vaikka tiukkaa hänellä onkin, kun alunperin sovittiin että alkaa maksamaan tammikuussa, ja nyt jo sentään maaliskuu, ja minullakin on rahanmenoa ja laskuja, vaikkei se nyt niin noista euroista olisikaan kiinni. Ei ole vastannut mitään, ja en tiedä onko hän nyt jotenkin estänyt minut siellä, kun näkyy että paikalla on ollut, mutta chatin kautta ei näytä milloinkaan olevan tavoitettavissa??

Nyt äsken huomasin että oli vastannutkin minulle Facebookissa, on kuulemma helmikuussa ja nyt pari päivää sitten laittanut minun tilille rahaa. Mutta tiliotteella ei todellakaan näy mitään! Eli joko nyt on pankissa asiat sotkeutuneet tai sitten yrittää huijata minua..

Yhteistyössä