pummi anoppi kuvottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
v*tuttaa anoppi joka on aina mankumassa rahaa pojaltaan eli mieheltäni. Eikä maksa takaisin. Vaatii kalliita lahjoja ja ei osta meille koskaan mitään.

Vuosi sitten oli jo kerryttänyt useamman satasen velkaa ja silloin oli lomarahoistaan maksamassa kaikki pois, että jos nyt vielä saisi satasen. Yllättäen lomarahoista ei tullut mitään, mutta veronpalautuksista maksaa sitten, voisiko poika parisataa lainata (meidän yhteiseltä tililtä). Ei tullut veronpalautuksistakaan mitään meille.

Takaisinmaksuajaksi vaihtuikin maaliskuu, anoppi oli saamassa vuosittaisen bonuksen töistä, summa vähän alle pari tonnia. Siitä sitten maksaa ihan kaiken, jos vielä vähän saisi, on niin tiukkaa.

Oli sitten laittanut maaliskuun alussa meidän tilille muutaman kympin ja mieheni soitti anopille että kiitosta vaan, että mistäs moinen, niin anoppi ylpeänä totesi lyhentäneensä velkojaan jota oli laskenut olevan 150 euroa ja maksaa loput sitten bonuksista. Bonukset tuli ja meni, kuu vaihtui, mitään ei tullut takasin.

Kiehun jo raivosta. Noin tonnin velat muuttui 150 euroksi. Jota sitäkään ei sitten maksanut. Ja yllättäen alkoi jo pohjustamaan miten tarvitsee sitä tätä ja tota. Eli kohta pyytää taas lisää.

En uskalla sanoa anopille asiasta kun rahat on aina lainattu mieheltäni minulta "salaa" ja mies ei uskalla sanoa anopille vastaan. Tarkka velkasumma ei ole tiedossa. En enää voi tämän asian takia sietää koko akkaa silmissäni.

Siis et kehtaa sanoa! En kyllä tiedä sitten kumpi on tyhmempi, anoppis vai sinä! Jos mies lainaa yhteiseltä tililtänne niin minä olisin jo aikaa sitten laittanut raha hanat kiinni ja sanonu anopille että takasin maksu tapahtuu NYT!

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
No mun mielestä se olisi miehen asia sanoa asiasta ja pistää ne hanat kii. Mä pidän oman sukuni kurissa.

Tosta tapeltiin jo vuosi sitten, mies intti että kyllä äiti maksaa takaisin ja että kyllä hänen pitää äitiä auttaa. Nyt sitten olen saanut miehenkin näkemään mikä tilanne on.
Akka muuten tienaa enemmän kuin me.

Ei mulla ole anopin numeroa enkä halua koko lehmää enää edes tavata, mutta tekisi mieli kyllä sanoa edes noista maksamattomista veloista, nythän ollaan annettu rahat ihan lahjaksi ilman että tartti edes kiittää. En tiedä mitä tekisin asialle, suostuin tuon maaliskuun odotella kun mies niin uskoi että saadaan rahat takasin.

Mihin se anoppi sitä rahaa tarvitsee? Siis ymmärrän toki että töissäkäyvä ihminenkin voi olla rahan tarpeessa ihan aidosti, mutta usein taustalla on myös alkoholismia tai jotain muuta addiktiota...

Mutta joo, sano sille miehellesi että nyt loppuu. Tai VÄHINTÄÄN hommaatte mustaa valkoisella siitä paljonko tähän mennessä on oikeasti lainattu ja vaaditte koko summaa takaisin.

[QUOTE="ap";26032349]No mistä muualtakaan lainaisi kun meillä on vain yhteinen tili.[/QUOTE]

silloin sulla on sananvalta myös joten eipä lainailla enää. En silti ymmärrä miten oot hyväksyny tuon lainailun kun varmasti oot huomannu ett tililtä on hävinny rahaa.

No ei varmaan saada mitään takaisin ja ei voida todistaa paljon rahaa ollaan annettu, ne on aina viety käteisenä. Mutta se nyt pitäisi olla jo miehellekkin ihan selvä että nyt tuli stoppi, että ihan oikeasti äiti käyttää meitä hyväksi. Rahat anoppi syytää iltatähtensä harrastuksiin.
Onneksi mies on alkanut tajuamaan missä mennään, aluksi oli kääntymässä mua vastaan että kun en ymmärrä että läheisiä pitää auttaa. Pari sataa kyllä keksin itsekin sitte lahjoittaa oikeasti köyhälle mummolleni ihan vain tasapuolisuuden vuoksi :D

Oma äitini on aina antamassa meille kaikkea avustusta vähistään, samoin mummoni, miestäni ja mua muistetaan merkkipäivinä, anoppi taas koittaa pumpata meiltä viimeisetkin, en edes aluksi tajunnut että tollasia verenimijöitä löytyy lähisuvusta. Esikoista odotellaan, anoppi varmaan jo venttailee lapsilisäpäiviä.

aika saamaton olet ap...sinuna katsoisin jo peiliin, että ketähän tässä kannattaa nyt ekana syyttää.. sitä joka osaa lypsämisen taidon vai sitä joka ei osaa lopettaa sitä lypsämistä!

En syytä itseäni mieheni lainaamista rahoista, voin syyttää jos vielä tämän jälkeen lainaa.

Meidän suhteen ainoa riita tuli tästä aiheesta viime kesänä ja jouduin jo pyytelemään anteeksi kun mies intti että kyllä me saadaan ne rahat takaisin. Ihan tosissaan uskoi että saadaan.

Hankit oman tilin, jonne sun miehellä ei ole käyttöoikeutta. Mä vielä siirtäisin sieltä yhteiseltä tililtä pois sen verran rahaa, mitä ajattelisin sinne laittaneenikin. Ja miehelle teet selväksi, että auttaminen loppuu nyt, meni välit anoppiin tai ei. Kyllä aikuisen ihmisen täytyy osata suunnitella menonsa niin, ettei lapsilta tarvitse pummia.

Meillä anoppi kanssa kinuaa jatkuvasti rahaa, vaikka appiukko saa enemmän eläkettä kuin minä palkkaa. Juoppoja ovat, joten kurkusta alas menee. Meille eivät voi ikinä tulla, kun matka on niin kallis. Meidän pitäisi silti jatkuvasti siellä käydä (4 tunnin ajomatka) ihan kuin meidän auto kulkisi ilman bensaa. Miehen veli perheineen taasen käy jatkuvasti siellä syömässä ilmaiseksi ja heille ostettiin mm. vaunut kun saivat ekan lapsen, meille ei mitään.

Yhteistyössä