En halua hoitaa kummilapsiani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paska kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paska kummitäti

Vieras
Olen 3 lapsen äiti, 4 lapsen kummitäti ja työskentelen päiväkodissa. Lasten kanssa siis elämä pyörii aika tiiviisti. Ongelma on se, että kummilasten vanhemmat kuvittelevat minun haluavan hoitaa kummilapsia viikonloppuisin ja työpäivieni päätteeksi. Omat lapset alkavat olla jo isompia ja nautin kotona siitä, ettei kukaan pieni roiku lahkeessa, huuda ja hae huomiota. Sitä lajia riitti omien lasten kanssa ihan riittämiin ja töissä joka päivä.

Kummilapsiin voin pitää muuten yhteyttä, käyn synttäreillä ja kyläillään perheinä, joskus voin isompia lapsia viedä johonkin tapahtumaan. Mutta omaan kotiini en halua heitä hoitoon. Lienen monen mielestä melkoinen inhokki-täti?

En minäkään hoida, onneksi eivät edes oleta. Lapsettomana katsoin satunnaisesti noita vanhimpia kummilapsia elokuvan tai ravintolaillallisen ajan. Nyt, kun on itsellä pienet lapset, työ ja omakotitalo, niin en jaksais.

Mulla myös 4 kummilasta ja olen aina pyydettäessä kummiksi maininnut, etten ole mikään ilmainen lastenhoitaja :) Mulla ei ole omia lapsia vielä, joten haluan nauttia vielä hetken "vapaudestani". Käyn synttäreillä ja kylässä, niinkuin hekin minun luona ja voisin toki hoitaakin jos joku hätätilanne olisi...

mulla ihan sama tilanne ap!
paitsi että mulla vaan 1 lapsi, mutta päiväkodissa myös töissä ja muutaman kummilapsen äidillä samoja oletuksia kun sun tapauksessa.
mulla on 6 kummilasta joista 4-6 vanhemmille olen heti alussa sanonut suoraan miten asiat on ja he ovat sen täysin ymmärtäneet eivätkä oleta multa mitään hoitoapuja vaan siks et oon kummi..
tottakai jos tulee joku meno tms niin olen valmis auttamaan, mutta kohtuuden rajoissa.

vaikea olis ehkä mulle, koska itse haluaisin tuntea kummilapsen hyvin. mutta kokemuksesta tiedän, että osa ihmisistä taantuu loisiksi, jos saavat käyttää toisen ammattitaitoa ilmaiseksi yhtään. ehkä laittaisin jouluna lahjakortin, jolla saa yhden illan.

Alkuperäinen kirjoittaja Paska kummitäti;25910100:
Olen 3 lapsen äiti, 4 lapsen kummitäti ja työskentelen päiväkodissa. Lasten kanssa siis elämä pyörii aika tiiviisti. Ongelma on se, että kummilasten vanhemmat kuvittelevat minun haluavan hoitaa kummilapsia viikonloppuisin ja työpäivieni päätteeksi. Omat lapset alkavat olla jo isompia ja nautin kotona siitä, ettei kukaan pieni roiku lahkeessa, huuda ja hae huomiota. Sitä lajia riitti omien lasten kanssa ihan riittämiin ja töissä joka päivä.

Kummilapsiin voin pitää muuten yhteyttä, käyn synttäreillä ja kyläillään perheinä, joskus voin isompia lapsia viedä johonkin tapahtumaan. Mutta omaan kotiini en halua heitä hoitoon. Lienen monen mielestä melkoinen inhokki-täti?

Kaikki muuten kuin minulla mutta mä olen kuuden lapsen kummi.

Yhteistyössä