Voi vi..tu nyt loppuu ymmärrys ja loputon sääli, kiva jos jaksoit lukea, en kaipaa nyt paskaa niskaan kuitenkaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa olla ihmisluonteessa tuo.

Itsekin törmäsin vastaavanalaiseen tapaukseen joskus. Luojan lykky oli jäi vain pintaraapasuksi koko tyyppi. Tosin samantyylinen käytös jatkui kavereiden, tuttavien ja jopa omien sukulaisten kanssa.

Huono kuukausi kymmenen vuoden avioliitossa.
Ei toina liikoja johtopäätöksiä tehdä vielä.

Jossain vaiheessa se tökkää kaikilla, miehillä ainakin. 20 vuotiaana naimisiin ja kenties lapset samoihin aikoihin. Aika harvassa on ne kaverit joilla se ei jossain vaiheessa tökkää ja rajusti, moni kykenee sen toki peittämään ei siinä mitään.

Mutta masennus ja tälläiset asiat saattaa teetättää tuollaista vaikkei se hyväksyttävää olisikaan. Sitä on vaikea ymmärtää niiden joilla ei ole todellista masennusta ollut koskaan, tarkoitan siis masennusta enkä mitään "hitsi kun mua masentaa" juttua.

Suosittelen hänelle terapiaa, en pariterapiaa jos hän on siis masentunut. Tuo tuskin johtuu parisuhteesta tai sinusta, vaan hänestä itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja vaikeasta masennuksesta parantunut:
luulenpa että on kovinki masentunut ja tarvitsis nyt kyllä jämäkkää terapiaa ja sitä tukevaa lääkitystä, siitä voi hyvin parantua mutta se ei tapahdu viikossa eikä edes kuukaudessa.

Täysi peesi tälle!!! Miehesi ei vittuile sinulle eikä tee tota tahallaan, luulen että hän oikeasti rakastaa sinua ja lapsia. Hän tarvitsee apua, tukea ja kärsivällisyyttä. Ja tiedän että se vaatii sinulta puolisona todella paljon :hug:

Onko miehesi käynyt mielenterveystoimistossa hakemassa apua itselleen? Siis terapiaa tms? Oletteko miettineet että kävisitte yhdessä juttelemassa terapeutille? Jos miehesi lähtee hakemaan apua itselleen (auttaen tietenkin samalla koko perheen tilannetta) teille varmasti tarjotaan myös muuta apua esim. lastenhoitoapua tai kodinhoitajaa tms. Eli hakekaa apua, itekseen tuo tilanne ei parane.

Jonkun verran kokemusta on siitä mitä se elämä on masentuneen ihmisen kanssa. Voimia koko perheellenne! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Huono kuukausi kymmenen vuoden avioliitossa.
Ei toina liikoja johtopäätöksiä tehdä vielä.

Jossain vaiheessa se tökkää kaikilla, miehillä ainakin. 20 vuotiaana naimisiin ja kenties lapset samoihin aikoihin. Aika harvassa on ne kaverit joilla se ei jossain vaiheessa tökkää ja rajusti, moni kykenee sen toki peittämään ei siinä mitään.

Mutta masennus ja tälläiset asiat saattaa teetättää tuollaista vaikkei se hyväksyttävää olisikaan. Sitä on vaikea ymmärtää niiden joilla ei ole todellista masennusta ollut koskaan, tarkoitan siis masennusta enkä mitään "hitsi kun mua masentaa" juttua.

Suosittelen hänelle terapiaa, en pariterapiaa jos hän on siis masentunut. Tuo tuskin johtuu parisuhteesta tai sinusta, vaan hänestä itsestään.

sen olen jo ymmärtänyt ja uskonkin että ei johdu minusta. Mutta kun en ole koskaan ollut itse edes tekemisissä masentuneen kanssa niin on liian vaikeaa ymmärtää..

Yhteistyössä