en halua kaverini poikaystävää häihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta olisi outoa että häihin menisi vieras, jota kumpikaan hääparista ei tunne.

Täh! :D
Itse en ole koskaan ollu kaverin häissä, mutta monissa sukulaisten häissä. Ja tietysti sinne tuodaan puolisotkin, vaikkei hääparista kumpikaan ole välttämättä edes nähny heitä.
Tosi outoa yrittää alkaa syrjimään tuolla tavalla. Voisin sanoa jopa että noloa.
Vaikken itsekkään pidä etikettisääntöjä minkäänlaisena lakina, niin tuo "tuntemattomien" puolisoiden karsiminen pois listoilta on kyllä outoa.

Itse joko tulisin puolison kanssa häihin, tai sitten jättäisin pippalot kokonaan väliin. Muutenkin varmaan aika tiukalla budjetilla (eli köyhät) tehdyt häät sitten jos YKSI henkilö pitää karsia opis listoilta...

[QUOTE="qwer";27361426]No ei. Just vastasin tuossa jollekin toiselle, että tuo kommenttini viittasi vain tuohon tutustumisasiaan. Tietysti pitäisi kutsua molemmat. Ei vain voi olettaa, että hääpari alkaa hääjuhlissaan tehdä syvällistä tuttavuutta jonkun tuntemattoman kanssa. Sen ehtii sitten myöhemminkin - tai etukäteen - jos on kiinnostusta.

Ne, joilla on ollut häissään 100-150 vierasta, kuinka pitkään olette ehtineet seurustella ihan jokaisen häävieraan ja häävieraan avecin kanssa?

Tässä nyt ehkä on ristiriita siinä, että mitä kukakin pitää tutustumisena. Itse ajattelin vähän syvällisempää tutustumista enkä mitään small talkia.[/QUOTE]

Ymmärrän pointtisi.

En ole itse häitä pitänyt. Mutta ajattelisin, että häissä annetaan nimenomaan mahdollisuus esitellä uusi kumppani vaikka sitten pintapuolisestikin suvulle ja ystäväpiirille. Tilanne on sikäli luonteva, että myös morsiamen ja sulhasen suvut tutustuvat toisiinsa. Varsinkin kauempana asuvien sukulaisten kanssa voi mennä jokunen vuosikin, ennen kuin päästään rauhassa saman pöydän ääreen.

Omassa tapauksessani olisin joutunut tapaamaan monet mieheni sukulaiset ensi kertaa lapsemme kastajaisissa, mikäli minua ei olisi erinäisiin häihin ja syntymäpäiville kutsuttu. Ne kun olivat meille ensimmäiset järjestämämme juhlat.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni näin;27361761:
Mikä ristiriita tässä on? Kuoressa toki määritellään kutsutut. Siihen voidaan kirjoittaa perheenjäsenten nimet tai sitten vain "avec". Huomaavaista on tarjota mahdollisuutta seuralaiseen sellaisellekin ihmiselle, josta tiedetään että "eihän se Mirkku kuitenkaan ketään mukanaan tuo".

Tarkoitin lähinnä, että silloin vastaajat ovat voittopuolisesti sitä mieltä, että on ihan ok kutsua vain mies. Silloin sätitään sitä naista, joka loukkaantuu siitä, ettei häntä kutsuttu; "hääpari saa kutsua kenet haluaa", "ei tuosta voi loukkaantua".

Juu varmaan eri ihmiset vaan vastaamassa, mutta tällee tää palsta toisaalta tuntuu usein toimivan.

Tarkoitin lähinnä, että silloin vastaajat ovat voittopuolisesti sitä mieltä, että on ihan ok kutsua vain mies. Silloin sätitään sitä naista, joka loukkaantuu siitä, ettei häntä kutsuttu; "hääpari saa kutsua kenet haluaa", "ei tuosta voi loukkaantua".

Juu varmaan eri ihmiset vaan vastaamassa, mutta tällee tää palsta toisaalta tuntuu usein toimivan.

Tuota keskustelua en lukenut. Mutta palstallahan aloittaja on aina väärässä :)

Tai ehkä pikemminkin aloittaja on se, jonka mielipiteeseen on mahdollista omalla mielipiteellään vaikuttaa (tai ainakin yrittää). Minä ainakin olen kirjoitellut tähän sillä ajatuksella, että ehkä aloittaja ajattelee asiaa uudestaan ja ainakin yksi ihminen maailmassa saa mukavamman hääkokemuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni näin;27361898:
Tuota keskustelua en lukenut. Mutta palstallahan aloittaja on aina väärässä :)

Tai ehkä pikemminkin aloittaja on se, jonka mielipiteeseen on mahdollista omalla mielipiteellään vaikuttaa (tai ainakin yrittää). Minä ainakin olen kirjoitellut tähän sillä ajatuksella, että ehkä aloittaja ajattelee asiaa uudestaan ja ainakin yksi ihminen maailmassa saa mukavamman hääkokemuksen.

Palstalla aloittaja tosiaan on usein väärässä. :)

Mutta totta tuo loppukin. Itse muistan parikin tuollaista ketjua, ja ne ovat jääneet mieleeni varmaan siksi, että ajattelin, kuinka ikävää olisi mennä yksin häihin joissa muilla olisi seuralaiset. Niissä ymmärsin ap:ta.

Yhteistyössä