en halua kaverini poikaystävää häihin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos olisit minua kutsumassa ja muiden miehet on kutsuttu ja jostain syystä ei minun, niin jättäisin kyllä itsekin bileet väliin. Todella outoa käytöstä mun mielestä.

Katson että ystävien ja sukulaisten lapset ovat lähempänä minua ja miestäni kuin että jonkun sinkkukaverin avec. Ehkä siitä syystä kun perheellinen olen, niin mielestäni lapsetkin sinne häihin kuuluvat. Tosin meillä suvussa lapset osaavat käyttäytyä, joten ei tulisi mieleenkä jättää heitä pois. Yhtä isossa arvossa heitä pidän kuin heidän vanhempiaan.

No se on miten sinä sen näet. Silti on etikettivirhe olla kutsumatta puolisoita häihin.

Katson että ystävien ja sukulaisten lapset ovat lähempänä minua ja miestäni kuin että jonkun sinkkukaverin avec. Ehkä siitä syystä kun perheellinen olen, niin mielestäni lapsetkin sinne häihin kuuluvat. Tosin meillä suvussa lapset osaavat käyttäytyä, joten ei tulisi mieleenkä jättää heitä pois. Yhtä isossa arvossa heitä pidän kuin heidän vanhempiaan.

Eli et pidä ystäväsi seurustelukumppania yhtä isossa arvossa kuin esimerkiksi toisten ystäviesi lapsia? Vai miten tämä nyt pitäisi tulkita?

No jokainen saa toki arvostaa ihan niitä ihmisiä kuin haluaa, mutta mielestäni häissä kannattaisi ehkä miettiä kokonaisuutta ja tunnelmaa ennen niitä omia arvostuksiaan.

[QUOTE="vieras";27361207]Jos olisit minua kutsumassa ja muiden miehet on kutsuttu ja jostain syystä ei minun, niin jättäisin kyllä itsekin bileet väliin. Todella outoa käytöstä mun mielestä.[/QUOTE]

Samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni näin;27361178:
Etikettivirheitä molemmat.

Mielestäni ihmisten pitäisi miettiä järjellä, minkä kokoiset häät he haluavat, ja sitten tehdä vieraslista sillä mielellä, että kenenkään ei tarvitse jättää perhettään tai seurustelukumppaniaan kotiin, jos ei niin halua.

Ne kutsututkin ovat yleensä ihan fiksuja ihmisiä ja osaavat kyllä arvioida, onko suhde siinä pisteessä, että kaveri kannattaa tuoda "näytille" jonkun häihin. Siksi on vähän alentavaa tehdä tuo arvio toisen ihmisen puolesta.

Jos sanoin ettei laitettu kutsuun sinkku + avec, niin onhan tämä ollut selvää että hän ei seurustele. Kyllä häihin pyydetyt kaverit nyt sen verran hyvin tunnetaan, että tietää tilanteen. Tietenkin seurustelevat pyydettiin yhdessä.

[QUOTE="vieras";27361193]Niinpä ja tuollaiset juhlathan on hyvä tilaisuus tutustua sen kaverin poikaystävään.[/QUOTE]

Hääparilla vaan ei välttämättä ole aikaa tehdä kovin syvällistä tuttavuutta kaikkien tuntemattomien kanssa, etenkin jos on isot häät ja paljon vieraita.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni näin;27361211:
Eli et pidä ystäväsi seurustelukumppania yhtä isossa arvossa kuin esimerkiksi toisten ystäviesi lapsia? Vai miten tämä nyt pitäisi tulkita?

No jokainen saa toki arvostaa ihan niitä ihmisiä kuin haluaa, mutta mielestäni häissä kannattaisi ehkä miettiä kokonaisuutta ja tunnelmaa ennen niitä omia arvostuksiaan.

Puhuttiin sinkuista ja heidän aveceista, ei seurustelevista. Tietenkin pyysin seurustelevat, koska en millään ymmärrä heidän olevan sinkkuja. En nyt ymmärrä tätä...

Jos sanoin ettei laitettu kutsuun sinkku + avec, niin onhan tämä ollut selvää että hän ei seurustele. Kyllä häihin pyydetyt kaverit nyt sen verran hyvin tunnetaan, että tietää tilanteen. Tietenkin seurustelevat pyydettiin yhdessä.

Anteeksi että jankutan, mutta minun mielestäni se on pikkuisen alentavaa päättää aikuisen ihmisen puolesta, että et sinä ketään avecia tarvitse, kyllähän minä tiedän nämä sinun lemmenasiasi.

Ne asiat voivat muuttua joskus hyvinkin yllättäen. Ja jos tosiaan tuntee kaverinsa hyvin, niin ehkä voi myös luottaa hänen harkintakykyynsä tässä asiassa.

[QUOTE="qwer";27361221]Hääparilla vaan ei välttämättä ole aikaa tehdä kovin syvällistä tuttavuutta kaikkien tuntemattomien kanssa, etenkin jos on isot häät ja paljon vieraita.[/QUOTE]

No aina voi keksiä tekosyitä. Tietty toivois että ihmiset kutsuis vain sen verran vieraita, että jokaisen kanssa ehtii jonkun sanan vaihtaa.

Ja onhan tässä tuotu jo sekin puoli esille, että varmaan tämä oma kaveri (siis se nainen) mieluusti viettäisi aikaa häissä oman poikaystävänsä kanssa. Sais jutella ja tanssia ja kaikkea. Monet on kiireisiä viikolla, joten viikonloput halutaan viettää läheisten kanssa, ei ole kiva lähteä yksin juhliin.

Etenkin kun ei sillä kiireisellä bridezillalla ole aikaa vierailleen.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Et voi kutsua ystävääsi jos et kutsu hänen miesystäväänsä, luuletko että ystäväsi ei huomaa että muilla puoliso mukana ja hänellä ei?Eli molemmat tai ei kumpaakaan.

huhhuh mitä touhua. meidänkin häissä oli montakin ihmistä joita en aluksi tuntenut, olivat miehen puolelta, mutta tutustuin kuitenkin kaikkiin. sinkuille lähetettiin avec kutsut mutta kukaan ei kyllä ottanut ketään mukaan. itse en menis häihin ollenkaan jos mun mies jätettäis kutsumatta

[QUOTE="qwer";27361221]Hääparilla vaan ei välttämättä ole aikaa tehdä kovin syvällistä tuttavuutta kaikkien tuntemattomien kanssa, etenkin jos on isot häät ja paljon vieraita.[/QUOTE]

Eli näin ollen on parempi, että se kaveri on siellä ypöyksin...?

[QUOTE="vieras";27361248]Et voi kutsua ystävääsi jos et kutsu hänen miesystäväänsä, luuletko että ystäväsi ei huomaa että muilla puoliso mukana ja hänellä ei?Eli molemmat tai ei kumpaakaan.[/QUOTE]

Tai voit mutta muiden puolisot myös pois kutsuttujen listalta.Muuten on kyllä entinen ystäväsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni näin;27361238:
Anteeksi että jankutan, mutta minun mielestäni se on pikkuisen alentavaa päättää aikuisen ihmisen puolesta, että et sinä ketään avecia tarvitse, kyllähän minä tiedän nämä sinun lemmenasiasi.

Ne asiat voivat muuttua joskus hyvinkin yllättäen. Ja jos tosiaan tuntee kaverinsa hyvin, niin ehkä voi myös luottaa hänen harkintakykyynsä tässä asiassa.

Ymmärrän sanomaasi, mutta en ymmärrä että tein jotain kohtaa alentavasti, tiedän että olisin voinut luottaa kavereihin, mutta lopputulos olisi ollut sama. Onko mahdollista että tunnen vain ne ihmiset jotka häihin pyydettiin ja myös heidän tilanteensa koska olen heidän kanssa tekemisissä.

Minusta olisi outoa että häihin menisi vieras, jota kumpikaan hääparista ei tunne. En ymmärrä miksi häihin tunnetaan edes kavereita joiden puolisoa ei tuntisi, koska sinne tulee vain ne lähimmät ja silloin niiden kanssa ollaan enemmänkin tekemisissä. Vaikka en olisi kaikista syvällisimpiä keskusteluita näiden kanssa käynyt, niin useamman kerran olen kaikki nähnyt.

[QUOTE="vieras";27361247]No aina voi keksiä tekosyitä. Tietty toivois että ihmiset kutsuis vain sen verran vieraita, että jokaisen kanssa ehtii jonkun sanan vaihtaa.

Ja onhan tässä tuotu jo sekin puoli esille, että varmaan tämä oma kaveri (siis se nainen) mieluusti viettäisi aikaa häissä oman poikaystävänsä kanssa. Sais jutella ja tanssia ja kaikkea. Monet on kiireisiä viikolla, joten viikonloput halutaan viettää läheisten kanssa, ei ole kiva lähteä yksin juhliin.

Etenkin kun ei sillä kiireisellä bridezillalla ole aikaa vierailleen.[/QUOTE]

Juu en ihan tätä tarkoittanut. Tietenkin on kohteliasta ja itsellekin kivaa, että ehtii seurustella vieraiden kanssa, mutta kun tässä puhuttiin että ne hääthän on oiva tilaisuus tutustua siihen poikaystävään. Muutaman sanan tietenkin ehtii vaihtaa, mutta onko se vielä tutustumista?

Alkuperäinen kirjoittaja Mielestäni näin;27361252:
Eli näin ollen on parempi, että se kaveri on siellä ypöyksin...?

No ei. Just vastasin tuossa jollekin toiselle, että tuo kommenttini viittasi vain tuohon tutustumisasiaan. Tietysti pitäisi kutsua molemmat. Ei vain voi olettaa, että hääpari alkaa hääjuhlissaan tehdä syvällistä tuttavuutta jonkun tuntemattoman kanssa. Sen ehtii sitten myöhemminkin - tai etukäteen - jos on kiinnostusta.

Ne, joilla on ollut häissään 100-150 vierasta, kuinka pitkään olette ehtineet seurustella ihan jokaisen häävieraan ja häävieraan avecin kanssa?

Tässä nyt ehkä on ristiriita siinä, että mitä kukakin pitää tutustumisena. Itse ajattelin vähän syvällisempää tutustumista enkä mitään small talkia.

On epäkohteliasta jättää tämän ystävän miesystävä kutsumatta! Mietippä jos sinulle olisi käynyt samalla tavalla..ystäväsi olisi jättänyt miehesi kutsumatta!! Ja henkilökohtaisesti voin sanoa että meidän häissä oli montakin mieheni ystävää joita minä en tuntenut ja joku jota en ollut edes nähnyt!Eipä nuo paljon siellä häirinneet...ja meillä oli häissä alle 100 henkeä. Jos minulle tulisi tuollainen kutsu jäisi häät minun osalta välistä,aika ikävää olisi olla yksin häissä!

[QUOTE="joku";27361461]On epäkohteliasta jättää tämän ystävän miesystävä kutsumatta! Mietippä jos sinulle olisi käynyt samalla tavalla..ystäväsi olisi jättänyt miehesi kutsumatta!! Ja henkilökohtaisesti voin sanoa että meidän häissä oli montakin mieheni ystävää joita minä en tuntenut ja joku jota en ollut edes nähnyt!Eipä nuo paljon siellä häirinneet...ja meillä oli häissä alle 100 henkeä. Jos minulle tulisi tuollainen kutsu jäisi häät minun osalta välistä,aika ikävää olisi olla yksin häissä![/QUOTE]

Juuri näin! Joskus vaan pitää ottaa huomioon muutkin kuin oma napa.

Itse aloitukseen kantaa ottamatta; kivan ristiriitainen vastaanotto tässä ketjussa verrattuna niihin, joissa kysellään "koskeehan kutsu myös minua kun kuoressa luki vain mieheni nimi". :D

Silloin huudetaan kuorossa, että "mikä siinä on, ettei etikettiä tunneta alkeellisestikaan, kuoressa määritellään kutsutut". Nyt näin päin. Juuh.

Mun mielestä tosi törkeetä olla kutsumatta miestä. Meillä jos tulis tollanen kutsu, niin en menis kyllä itekkään. Sen vielä ymmärtäisin jos se olis kaikkien kohdalla, että ei puolisoa oo kutsuttu, mutta jos vaan mun kohdalla niin loukkaantuisin kyllä tosi paljon. Kaikenlisäks olis tosi kurja mennä sinne ja sit kun ihmiset kyselee et missäs se sun Kalles on kun ei tullu ni selittää siinä sitten et joo ei sitä kutsuttu, vois muutkin vähän ihmetellä sekä vihkiparin käytöstä että sitä että mikä siinä Kallessa nyt on vikana kun sitä ei oo kutsuttu että onko se kauhee narkkari vai mitä.

Mä en voi ymmärtää et ei osata oikeesti ajatella tollasia asioita ite. Sekin vielä menis jos olis ihan oikeesti joku oikee syy, esim. teillä pahoja erimielisyyksiä tai muuta tai se kaverin puoliso olis omalla käytöksellään sen jotenkin aiheuttanu, mut toi on typerä syy.

Itse aloitukseen kantaa ottamatta; kivan ristiriitainen vastaanotto tässä ketjussa verrattuna niihin, joissa kysellään "koskeehan kutsu myös minua kun kuoressa luki vain mieheni nimi". :D

Silloin huudetaan kuorossa, että "mikä siinä on, ettei etikettiä tunneta alkeellisestikaan, kuoressa määritellään kutsutut". Nyt näin päin. Juuh.

Totta, mutta tässä tapauksessahan kuoreen tai kutsuun olisi laitettava maininta avec, ei se kutsu muuten koske muita kuin kutsun saajaa.

Mikä ristiriita tässä on? Kuoressa toki määritellään kutsutut. Siihen voidaan kirjoittaa perheenjäsenten nimet tai sitten vain "avec". Huomaavaista on tarjota mahdollisuutta seuralaiseen sellaisellekin ihmiselle, josta tiedetään että "eihän se Mirkku kuitenkaan ketään mukanaan tuo".

Yhteistyössä