en halua viedä lastani hoitoon toisille isovanhemmille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "riina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";22381436]paskaa niskaan vaan, anna tulla! olenko sanonut ettei toiset isovanhemmat saa tavata lasta? toki saavat, mutta en halua viedä heille yökylään!! He saavat myös koska vaan tulla meille, mutta ei niin ei. Ei mekään nyt ihan joka viikko, edes jakseta, siellä käydä.

Ja kyllä minulla ei ole mitään heitä vastaan. Tämä ruokajuttu on vaan semmoinen, minkä yli en pääse. En voi itselleni mitään ja täällä on näköjään muitakin, jotka ovat näitä nipoäitejä. Ja tässä tapauksessa myös nipoisiä.[/QUOTE]

Me puhumme nyt ihan eri asioista. Sinä olet aika syvällä omissa pienissä kuvioissasi, ja minä varmaankin omissani. Että eipäs muuta kuin hyvää jatkoa, toivottavasti lapsesi saa pitää molemmat isovanhempansa.

En tajua tuollaista syrjimistä!!?? entä jos miehesi ilmoittaisi, että lapsella ei ole mitään asiaa sinun vanhempien luokse kun ne antaa lapselle karjalanpaistia!!!?? Miltä tuntuisi? Ihan yhtäläinen oikeus miehesi vanhemmilla on nädä lasta kuin sinunkin vanhemmillasi. Ihan eri asia jos ovat jotain juopponarkkareita, mutta jos ihan normaalijärjellä varustettuja ihmisiä niin...

Näin juuri. Vähän karkeasti ilmaistu, mutta perusajatus on tämä.

Kamala minkälaiset vanhemmat miehelläsi on :O Onneksi pelastit miehesi sieltä pois kun ei lastensuojelu tajunnut tuohon puuttua.

Meillä saatiin isovanhemmat tajuamaan karies juttu vaan kun päiväkotiin meni niin vaan tuli karieskin.

ap:lle nyt tommoset asiat on tärkeitä.
itse en kummoisena pidä edes vahempaa joka laittaa ton ikäsen yökylään, saati jo toistamiseen.
Taitaa ne appivanhemmat olla oikeasti parempia vanhempia olennaisissa asioissa ja sekös ap:ta pelottaa.

Toivottavasti saat vain poikalapsia. Vittumaisilla miniöillä kun on yleensä vittumainen loppu, siinä mielessä että ne omat miniä toimii sitten jatkossa toivottavasti yhtä tyhmästi tai vielä tyhmemmin.

[QUOTE="millis";22381481]9kk ikäiselle ei mielestäni jäätelö kuulu, kuolee siihen tai ei :) Vatsakivut on ihan riittävä vaiva kuolemattakin... Ja miksi on niin hirveän vaikea kunnioittaa vanhempien tapoja ja toiveita esim. ruokien suhteen? Ihan uhallaan pitää tehdä toisin kuin toivotaan (oma anoppini oli tästä hyvä esimerkki).

Lapsi on sinun ja miehesi, ja te olette tasan ne henkilöt, jotka päättävät miten tehdään ja minne mennään yökylään. Ja piste![/QUOTE]

KIITOS!

kyllä tuo ihan varmasti vielä kerkeää sinne yökyläänkin. Kunhan vaan saadaan säännöt selviksi. Ja lapsi tosiaan vasta 9kk. Ei tosiaan välttämättä tosin tarvitsisi käydä vielä ollenkaan. Ja kyllä se vaan niin menee että aina sitä tulee kysyttyä ensi omia vanhempiaan...

Ja niin, miksei kukaan vastaanlaittaja huomioinut sitä etteivät nämä ko isovanhemmat käy meillä itse katsomassa lastamme? Omat vanhempani käyvät kyllä. Vaan valittavat aina ettemme ole käyneet heillä pitkään aikaan.... ja pitkä aika on yleensä viikosta kahteen tässä tapauksessa. Me emme vaan kertakaikkiaan enää iltaisin voida mennä, kun se nukkumisaika tulee niin nopeasti ja kun kerran vihdoin ollaan hyvä rytmi saatu, niin ei viitsisi sitä heti rikkoa kun yöt ovat välillä mitä ovat. Viikonloppuisin ovat olleet mökillänsä.

Muuta kuin terveellistä 9kk-ikäiselle? Syöttääkö joku IHAN oikeasti tuon ikäiselle jo jätskit, karkit ja limsat jos muutkin syövät? OIKEESTI?

[QUOTE="jep jep";22381640]ap:lle nyt tommoset asiat on tärkeitä.
itse en kummoisena pidä edes vahempaa joka laittaa ton ikäsen yökylään, saati jo toistamiseen.
Taitaa ne appivanhemmat olla oikeasti parempia vanhempia olennaisissa asioissa ja sekös ap:ta pelottaa.

Toivottavasti saat vain poikalapsia. Vittumaisilla miniöillä kun on yleensä vittumainen loppu, siinä mielessä että ne omat miniä toimii sitten jatkossa toivottavasti yhtä tyhmästi tai vielä tyhmemmin.[/QUOTE]

Niin, mä olenkin huono äiti!

Ja täsmennän, että en todellakaan ole vittumainen miniä. Meillä on mitä parhaimmat välit anopin ja apen kanssa.

Sinä se järjen jättiläinen oletkin. En halua lapselle kariesta, jos pystyn sen välttämään, mutta haluaisin kyllä kovasti isovanhemmat, vaikka sitten epätäydellisetkin, jos eivät ihan suoranaisia hulttioita ole.

Itse en oppinut koskaan tuntemaan isovanhempiani (kaikki kuolivat ennen kuin ehdin kolmea vuotta täyttämään) ja silti minulla oli karies. Arvaa, kumpaa olen elämässäni enemmän surrut?

Erittäin hyvin sanottu!

Ap mä en edes haluaisi hoitaa sun lastas, sen verran raskaalta ihmiseltä kuulostat noiden sun karies juttujen kanssa.
Mun mielestä mummojen ja vaarien tuleekin hemmotella lasta, nehän ovat isovanhempia ja se mitä lapsi nt sattuu mummolassa tekemään ei mitenkään liity normaaliin arkeen.

Tuskin ne sille yltiömäisesti karkkia syöttävät tai limsaa juottavat ja voithan sä sanoa, ettei limsaa vielä kun on niin pieni.
Sä ehkä maalailet vaan piruja seinille tässä. Ja mun mielestä sillä ettei ne käy teillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettetkö sinä voisi lasta sinne antaa. Ehkeivät halua käydä teille kun teillä on vaikea olla, tiukat säännöt kyläiilessä tai jotain....ovat vaivautuneita. Joku syyhän siihen on etteivät teille tunge?

apeen mielestä karies on se ongelma ja aapeen mielestä se karies voi tulla vain näiltä toisilta isovanhemmilta :D
Oikein toivon salaa kihertäen että vanhempasi on syöttäneet salaa muksullesi omasta lusikastaan myös sitä herkkuja,siinähän sitten nipotat kuinka se on tullut sinun vanhemmiltasi :D Mutta eihän sitä nyt myöntää voi ;)

Ap mä en edes haluaisi hoitaa sun lastas, sen verran raskaalta ihmiseltä kuulostat noiden sun karies juttujen kanssa.
Mun mielestä mummojen ja vaarien tuleekin hemmotella lasta, nehän ovat isovanhempia ja se mitä lapsi nt sattuu mummolassa tekemään ei mitenkään liity normaaliin arkeen.

Tuskin ne sille yltiömäisesti karkkia syöttävät tai limsaa juottavat ja voithan sä sanoa, ettei limsaa vielä kun on niin pieni.
Sä ehkä maalailet vaan piruja seinille tässä. Ja mun mielestä sillä ettei ne käy teillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ettetkö sinä voisi lasta sinne antaa. Ehkeivät halua käydä teille kun teillä on vaikea olla, tiukat säännöt kyläiilessä tai jotain....ovat vaivautuneita. Joku syyhän siihen on etteivät teille tunge?

Luuletko että mä antaisin lapseni sulle hoitoon?

Meillä ei todellakaan ole mitään kyläilysääntöjä eivätkä he todellakaan ole vaivautuneita.

Mut miten vaan, nää on mun jutut ja teillä joillakin on sitten eri kriteerit.

Nyt en enää aio kommentoida, lähden muihin hommiin, joten kiitosta vaan kommenteista.

[QUOTE="eräs";22381866]apeen mielestä karies on se ongelma ja aapeen mielestä se karies voi tulla vain näiltä toisilta isovanhemmilta :D
Oikein toivon salaa kihertäen että vanhempasi on syöttäneet salaa muksullesi omasta lusikastaan myös sitä herkkuja,siinähän sitten nipotat kuinka se on tullut sinun vanhemmiltasi :D Mutta eihän sitä nyt myöntää voi ;)[/QUOTE]

notähän on pakko vielä sanoa, että kyllä se karies voi tulla vaikka vauvakerhon leluista jos se niikseen on, mutta ei sitä nyt ole pakko sillä lusikalla sinne suuhun viedä.

[QUOTE="a p";22381941]Luuletko että mä antaisin lapseni sulle hoitoon?

Meillä ei todellakaan ole mitään kyläilysääntöjä eivätkä he todellakaan ole vaivautuneita.

Mut miten vaan, nää on mun jutut ja teillä joillakin on sitten eri kriteerit.

Nyt en enää aio kommentoida, lähden muihin hommiin, joten kiitosta vaan kommenteista.[/QUOTE]

Tarkoitin tuolla, että jos olisin ne toiset isovanhemmat en edes uskaltaisi ottaa lasta hoitoon, pelkäisin koko ajan tekeväni väärin, koska vaikutat aika vaativalta.
Mistä sinä tiedät ovatko he vaivautuneita vai eivät, tuskin ne sitä sulle näyttää tai kertovat.

Aika surullista, että sun kriteerit ei täyty noissa isovanhemmissa...
mulla on kyllä eri kriteerit, olet oikeassa...
en ole tajunnut vaahdota joka asiasta, palkinnoksi lapseni ovat saaneet loistavat suhteet luotua isovanhempiinsa, sitä on ilo katsella.
Jos aikoinani olisin joka jutusta jaksanut stressata, näin ei olisi. Nämä ovat juuri niitä asioita joissa olen kokenut tekeväni oikein.

Sinun ei ole pakko viedä lastasi hoitoon yhtään minnekään ellet halua. Ei se ole mikään perusoikeus!

Ei se perusoikeus ole, eikä alle vuoden ikäinen siitä vielä kauheasti nauti, olivatpa kyseessä sitten ne "hyvikset" tai "pahikset" isovanhemmat. Mutta kyllä minä pakostakin pikkuisen säälin niitä isovanhempia, jotka joutuvat esim. kuulemaan siitä miten lapsi on ollut yökylässä toisen puolen isovanhempien luona.

Ja voisin kuvitella, että itse kyseisten isovanhempien asemassa olisin pikkuisen surullinen myös oman lapseni puolesta. Kuulostaa siltä kuin hänellä ei olisi mitään sanomista perheensä asioissa.

Eli vauvalle saa isovanhemmat syöttää mitä tahtovat, koska heille tulee siitä hyvä mieli? Se on sitten vanhempien päänsärky valvoa mahakipujaan itkevän vauvan kanssa?
Omat vanhempani syöttivät omalle lapselleni 7kk:n iässä tavallista jugurttia sillä aikaa kun olin itse lenkillä, ja arvatkaa vaan, itkikö vauva loppupäivän kun ei ollut siihen mennessä saanut muuta maitoa kuin rintamaitoa??? Ilmeisesti minunkin olisi pitänyt niellä kiukkuni ja kehua että voi miten mukavaa kun hoidatte vauvaa?

[QUOTE="a p";22381955]notähän on pakko vielä sanoa, että kyllä se karies voi tulla vaikka vauvakerhon leluista jos se niikseen on, mutta ei sitä nyt ole pakko sillä lusikalla sinne suuhun viedä.[/QUOTE]

Niin voi tulla ;) Mutta palatakseni aapeen kirjoitukseen se paistaa läpi kuinka se vaan sieltä yksin voi tulla :D
Hän varmaan pitää lapsensa pullossa :D

[QUOTE="voi elämä";22382018]Eli vauvalle saa isovanhemmat syöttää mitä tahtovat, koska heille tulee siitä hyvä mieli? Se on sitten vanhempien päänsärky valvoa mahakipujaan itkevän vauvan kanssa?
Omat vanhempani syöttivät omalle lapselleni 7kk:n iässä tavallista jugurttia sillä aikaa kun olin itse lenkillä, ja arvatkaa vaan, itkikö vauva loppupäivän kun ei ollut siihen mennessä saanut muuta maitoa kuin rintamaitoa??? Ilmeisesti minunkin olisi pitänyt niellä kiukkuni ja kehua että voi miten mukavaa kun hoidatte vauvaa?[/QUOTE]
Ja lenkkeily oli äidille tärkeämpää sitten kuin jäädä hiukan ohjeistamaan isovanhempia lapsenhoidossa. Meillä neuvolassa suositellaan varovasti siirtymään hapanmaitotuotteisiin 8kk iässä ;)

Jos isovanhemmat itse änkeävät kylään, patistelevat omille asioille ja ohittavat täysin ohjeen, että vauvalle on valmiiksi maitoa pullossa jääkaapissa ja tarjoavatkin maustettua jugurttia, niin haluanko jättää heitä enää vauvani kanssa keskenään? En.

porise anopin kans asiasta, saat varmaan vastauksen sieltä paremmin asioihin jokka painaa mieltä.

miehen vanhemmat ei ole nähneet meijän lapsia, eivät tule koskaan näkemään. joten anopista ei ole ongelmia nuissa asioissa. vaikkaki soittivat pari vuotta sitte että voika esikoinen, silloin 3.5v tulle heijän mökille. olin hetken että mitä vi77ua??!!! ei tosiaankaan, ne ihmiset on täysin outoja, tuntemattoa ihmisiä lapsille joten ei kiitos, koskaan.

No voi herranen aika mitä porukkaa täällä on liikkellä ja voi herranen aika mitä analyysejä ap:stä on jo ehditty tekemään :D Vittumainen miniä ja huono äiti, voi hoh hoh...

Siis totta kai lapsen vanhempien ohjeita noudatetaan lapsen hoidossa! Ja jos niitä ei pysty sen vertaa noudattamaan ettei syötä 9kk ikäiselle jätskiä niin voi voi. Sitten ei varmaankaan voi lasta ottaa yökyläänkään. Meidän lapsilla on onneksi täysipäiset isovanhemmat, mutta jos joutuisimme epäilemään ettei ohjeitamme noudateta, niin emme tosiaankaan antaisi lapsia hoitoon heille.

Ei kai se ole mikään pakko viedä hoitoon jos ei halua. En minäkään vie lapsiani hoitoon appivanhemmille, koska en halua viedä enkä luota heihin. Ja toisaalta ei ole mitään tarvettakaan viedä. Tosin ei mun lapset ole olleet hoidossa munkaan vanhemmilla.

Ei tuon ikäinen edes suostu juomaan mitään limsaa tai syömään karkkia, joten tuskin saavat sitä edes pakosta syömään. Meillä ei ainakaan edes 4v suostu limsaa juomaan. Tuo lusikalla syöttäminen tietysti on tyhmää, mutta se Karieskin tulee jos on tullakseen.

No mä olen sitä mieltä, että kun mummulaan viedään hoitoon, ei voi vaatia kaikenmaailman sääntöjä ja että isovanhempien pitäisi hoitaa samalla tavalla kun itse. Ja saa antaa niitä herkkujakin. Mutta kyseessä on kuitenkin noin pieni, enkä mäkää haluis et mummu syöttää omalla lusikalla tai antaa limsaa.

Ap:n tilanteessa mä sanoisin suoraa, että hoitoon ei tule jos tuo tapa ei muutu, mutta muuten en alkaisi sääntöjä antamaan. Näin heillä on mahdollisuus muuttaa käyttäytymistä ja saada lapsi hoitoon.

ei munkaan vanhemmat käy juuri koskaan meillä, vaikka asuvat 5km:n päässä. Mutta se ei ole kyllä ongelma, me käydään siellä.

Yhteistyössä