Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Alkuperäinen kirjoittaja .:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Swing:Sä et ole kasvanut vielä äidinhelmasta ulos kun häpeilet.
En minä seksiä häpeä, mutta minusta minun seksielämäni ei kuulu missään muodossa äidilleni. Eikä hänen seksielämänsä myöskään kuulu minulle.
Saatan heittää hyvinkin pervoja juttuja kaveriporukassa, mutta en äidilleni.
No sitähän mä just nimenomaan tarkoitinkin, että häpeät juuri äitisi kanssa näitä juttujaHäpesin mäkin lapsena, mutta en enää, koska en voisi enää vähempää välittää siitä mitä äitini moisesta ajattelee.
Ts. äiti on sulle edelleenkin äiti kun suhtaudut siihen selkeästi eri tavalla kuin muihin ihmisiin. Sun tarvitsee vain itsenäistyä.
Niin sinä häpesit lapsena, sinä et häpeä enää. Se jos ap ei halua seksistä äitinsä kanssa keskustella ei varmaan itsenäistymiseen liity mitenkään. Kaikille ei tule aikuisenakaan äidistä mitään kaveria jolle voipuhua panojuttuja, äitisuhteet on pikkasen erilaisia kaikilla.
Oma äitini ei liioin jutellut äitinsä kanssa aiheesta. Ihan itsenäiseltä aikuiselta hän silti on vaikuttanut ja tietääkseni myös minä joka harvoin edes näen äitiäni olen ihan itsenäistynyt vaikken seksistä juuri hänen kanssaan mielelläni keskustele. On myös muita ihmisiä joiden kanssa en keskustele koko aiheesta voisin luetella siihen joukkoon kuuluvaksi mm. anoppini, veljeni. Enkä mä epäile etteikö apkin kolmen lapsen äitinä jo ole itsenäistynyt omasta äidistään![]()
Ei se äiti mulla mikään sydänystäväkään ole. Mutta ei kuitenkaan ongelmakaan, että häpeillä pitäisi tiettyjä aiheita. Lapsethan yleensä lähentää äitiä ja tytärtä, joten turha alkaa luettelemaan mitään lapsimääriä itsenäisyyden vakuutteluksi![]()
Mulla on tietyt ihmiset joiden kanssa häpeilen tiettyjä aiheita. Seksistä puhuminen ei todellakaan suju ihan joka iikan kanssae,nkä koe olevani yhtään riippuvainen silti kenestäkään heistä keiden kanssa jutteleminen inhottaa. En juttele seksistä äitini, isäni, veljeni, anoppini, appiukkoni, enkä edes yhden parhaan ystäväni kanssa. Silti olen avoin aiheesta lähestulkoon kaikkien muiden jopa puolituttujen keskenSeksi joka on niinkin henkilökohtainen asia voi olla tabu jonkun seurassa ja toisen seurassa ei. Anoppi on sellainen, jonka seksijutut ja vihjailut kuvottaa, olenkohan jotenkin jäänyt itsenäistymättä hänestä.
![]()
Miksi sitä pitää häpeillä joidenkin tiettyjen ihmisten kanssa? Kuulostaa joltain kompleksilta. Itsenäisyyttä on monenlaista. Itsenäinen ihminen ei mielestäni häpeile tiettyjen ihmisten kanssa tiettyjä puheenaiheita. Eri asia on haluaako hän puhua yksityiskohtaisesti seksielämästään. Itsenäinen/aikuinen ihminen tajuaa senkin ettei hänen henkilökohtainen seksiälämänsä kuulu muille, ainakaan silloin kun hän elää parisuhteessa. En siis tarkoittanut itsenäisyydellä pelkästään riippumattomuutta vaan myöskin aikuisuutta.
Voi kuule sitä vaan voi jonkun seurassa tuntea olonsa vaivautuneeksi joko on kyse seksistä tai rahasta taikka sitten jostain ihan muusta. Koen tilanteen kiusalliseksi jos vaikka appiukko alkaa kyselemään meidän taloudesta. Kyselee kuukausituloja tai velan suuruutta, samallatavalla kuin olo on vaivautunut jos anoppi kysyy meidän seksielämästä. Pitääkö aikuisen sitten aina olla avoin kaikille ettei mistään voi tuntea oloaan epämukavaksi jos joku avautuu aiheesta, kun taas toisen kanssa samasta aiheesta jutteleminen on ihan luontevaa. Mutta no kun minulla ainakin näitä henkilöitä on joiden kanssa en kaikesta halua keskustella, ollaan sitten keskenkasvuisia ja epäitsenäisiä kun sinä niin olet nyt päättänyt =)
Ei tarvii ihan tyhmänä vastata kaikkeen. Senhän tajuaa aikuiset ihmiset kyllä...
Kun kerta kysytään niin kyllä kai niihin yleensä myös vastataan jos sattuu kiinnostamaan![]()
Onneksi mä voin itse päättää mihin vastaan.
Näköjään vastaat ihan jokaiseen viestiin kuitenkin mitä tänne kirjoitan![]()
Miksen vastais? Eihän kukaan ole vielä edes kysynyt mitään henkilökohtaista