En jaksa äitini seksiin liittyviä kommentteja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Sä et ole kasvanut vielä äidinhelmasta ulos kun häpeilet.

En minä seksiä häpeä, mutta minusta minun seksielämäni ei kuulu missään muodossa äidilleni. Eikä hänen seksielämänsä myöskään kuulu minulle.

Saatan heittää hyvinkin pervoja juttuja kaveriporukassa, mutta en äidilleni.

No sitähän mä just nimenomaan tarkoitinkin, että häpeät juuri äitisi kanssa näitä juttuja ;) Häpesin mäkin lapsena, mutta en enää, koska en voisi enää vähempää välittää siitä mitä äitini moisesta ajattelee.

Ts. äiti on sulle edelleenkin äiti kun suhtaudut siihen selkeästi eri tavalla kuin muihin ihmisiin. Sun tarvitsee vain itsenäistyä.

Tota... tietysti äitini on minulle edelleen äiti kuten isäni on minulle edelleen isä. En ymmärrä että miksi heidän pitäisi muuttua muiden ihmisten kaltaisiksi? Itsenäistynyt olen jo aikoja sitten ja äitini kanssa en ole asunut samaa huushollia sen jälkeen kun täytin 12.

Kuka aikuinen ihminen sitten haluaa vielä äitinsä kanssa olla, varsinkin jos ei sen jutuista pidä ja joutuu häpeämään? Ja miksi, oi miksi?

Mua taas ällöttää kun äitini uusi (ovat molemmat 5-kymppisiä) mies ihan estoitta taputtelee äitiäni takapuolelle ja kehuu hyviä hinkkejä.. En halua kuulla!!! Oon joskus kysynyt äidiltä että puhuuko mies niitä oman aikuisen tyttärensä aikana, ja kuulemma ei.. Kai äiti on jossain määrin äiti aina, harva kai haluaa oman äitinsä seksiasioista tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä siinä omassa äidissä on niin pyhää, että ajatus siitä että hän harrastaa seksiä on ällöttävää?

En ole sanonut, että ajatus olisi ällöttävä. Etkö käsitä, että en halua puhua siitä asiasta!!!! Minua ei kiinnosta.

Mä puhun kyllä äitini kanssa seksiin liittyvistä asioista ihan avoimesti, siis teoriatasolla. En nyt mitään asentojuttuja tms. vaan seksistä vähän syvällisemmin. Enkä sitä kainostele.

Mutta mua ei todellakaan kiinnosta tietää, seisooko mun isällä vielä miten hyvin vai ei. Ja että kuinka heidän suuseksinsä sujuu. En myöskään halua kommentoida miestäni tyyliin "osaako se tyydyttää minut ja miten". Minusta näistä kahden keskisistä asioista ei muutenkaan tarvitse ympäriinsä huudella. Olen sitten siveydensipuli tai en. Voin vaikka ollakin, jos se jotakuta auttaa. Ja kyse ei ole häpeästä tai punastelusta vaan ÄLLÖTYKSESTÄ.

Mutta ap:lle vielä, ymmärrän siis pointtisi.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mutta mua ei todellakaan kiinnosta tietää, seisooko mun isällä vielä miten hyvin vai ei. Ja että kuinka heidän suuseksinsä sujuu. En myöskään halua kommentoida miestäni tyyliin "osaako se tyydyttää minut ja miten".

Tässä on musta hyvin kuvattu tää asia.

Siis toki äitini saa harrastaa seksiä mutta minusta juttujen kuuleminen siitä on jotenkin ällöttävää, vähän samaan tyyliin jos kuvittelisit itse olevasi sängyssä vaikka Paavo Lipposen kanssa. Ja ne yksityiskohdat tekevät sen ällötyksen mulle, ei se ajatus että hän ylipäätään harrastaa seksiä.

Mikä siinä omassa äidissä on niin pyhää, että ajatus siitä että hän harrastaa seksiä on ällöttävää?

En ole sanonut, että ajatus olisi ällöttävä. Etkö käsitä, että en halua puhua siitä asiasta!!!! Minua ei kiinnosta.

Mutta kuitenkin kavereiden kanssa kiinnostaa puhua seksiasioista? Tuo on teini-ikäisille tytöille tyypillistä B) Kavereiden kanssa puhutaan mielellään seksistä mutta äidin kanssa häpeillään aihetta :D

Kyllä sä aika voimakkaasti asiaan reagoit eli kyse ei ole vaan välinpitämättömyydestä tai kiinnostuksen puutteesta. Jos asia olisi niin, niin jaksaisit ihan hyvin kuunnella ja menis yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, ihan sama vaikka säästä puhuminen.

En minä seksiä häpeä, mutta minusta minun seksielämäni ei kuulu missään muodossa äidilleni. Eikä hänen seksielämänsä myöskään kuulu minulle.

No sitähän mä just nimenomaan tarkoitinkin, että häpeät juuri äitisi kanssa näitä juttuja ;) Häpesin mäkin lapsena, mutta en enää, koska en voisi enää vähempää välittää siitä mitä äitini moisesta ajattelee.

Ts. äiti on sulle edelleenkin äiti kun suhtaudut siihen selkeästi eri tavalla kuin muihin ihmisiin. Sun tarvitsee vain itsenäistyä.

Niin sinä häpesit lapsena, sinä et häpeä enää. Se jos ap ei halua seksistä äitinsä kanssa keskustella ei varmaan itsenäistymiseen liity mitenkään. Kaikille ei tule aikuisenakaan äidistä mitään kaveria jolle voipuhua panojuttuja, äitisuhteet on pikkasen erilaisia kaikilla.

Oma äitini ei liioin jutellut äitinsä kanssa aiheesta. Ihan itsenäiseltä aikuiselta hän silti on vaikuttanut ja tietääkseni myös minä joka harvoin edes näen äitiäni olen ihan itsenäistynyt vaikken seksistä juuri hänen kanssaan mielelläni keskustele. On myös muita ihmisiä joiden kanssa en keskustele koko aiheesta voisin luetella siihen joukkoon kuuluvaksi mm. anoppini, veljeni. Enkä mä epäile etteikö apkin kolmen lapsen äitinä jo ole itsenäistynyt omasta äidistään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:

Niin sinä häpesit lapsena, sinä et häpeä enää. Se jos ap ei halua seksistä äitinsä kanssa keskustella ei varmaan itsenäistymiseen liity mitenkään. Kaikille ei tule aikuisenakaan äidistä mitään kaveria jolle voipuhua panojuttuja, äitisuhteet on pikkasen erilaisia kaikilla.

Oma äitini ei liioin jutellut äitinsä kanssa aiheesta. Ihan itsenäiseltä aikuiselta hän silti on vaikuttanut ja tietääkseni myös minä joka harvoin edes näen äitiäni olen ihan itsenäistynyt vaikken seksistä juuri hänen kanssaan mielelläni keskustele. On myös muita ihmisiä joiden kanssa en keskustele koko aiheesta voisin luetella siihen joukkoon kuuluvaksi mm. anoppini, veljeni. Enkä mä epäile etteikö apkin kolmen lapsen äitinä jo ole itsenäistynyt omasta äidistään :whistle:

Ei se äiti mulla mikään sydänystäväkään ole. Mutta ei kuitenkaan ongelmakaan, että häpeillä pitäisi tiettyjä aiheita. Lapsethan yleensä lähentää äitiä ja tytärtä, joten turha alkaa luettelemaan mitään lapsimääriä itsenäisyyden vakuutteluksi ;)

ei siinä äidissä ole pyhää eikä äidin seksissä ällöttävää - en vain halua puhua siitä hänen kanssaan. Miksi ihmeessä pitäisi?

Puhumme äidin kanssa kyllä seksistä, mutta en esim halua tietää missä asennossa hän saa orgasmin - tai että hän ei yleensä saa sitä. Joskus erehdyin sanomaan että minä kyllä saan, ja yleensä mies huolehtii että saan monta kertaa aktin aikana. Äiti katsoi todella omituisesti ja pitkään.

Äidin uusi mies taputtelemassa äitiä persuksille ällöttää minua varmaan siksi, että kyllä minua harmitaa kun isäni kanssa erosivat. Tämä uusi oli niissä kuvioissa jo mukana. Lapsellista ehkä, mutta en minä olisi halunnut että lapsuudenkotini ja lasten mummola "hajoaa". Ja en juuri pidä uudesta muutenkaan, minusta on ällöä että äiti antaa sille :D

Jännä aihe. Mä en voinut oman äitini kanssa keskustella edes menkoista koska äidillä oli kummallisia käsityksiä. Sama juttu seksin kanssa, se on yksinkertaisesti lapsellinen vaikka ikää on jo yli 70 vee. Synnytykset menee ihan samaan pinoon. Mutsi on yksinkertaisesti helvetin estoinen ja pervo samaan aikaan eikä mistään näistä asioista voi keskustella normaalisti.

ei muakaan vanhempieni seksiasiat kiinnosta enkä omistani heille puhu. Enkä todellakaan ole mikään estoinen. Isä ja äiti vaan ovat jotenkin silmissäni "seksittömiä" olentoja etteivät ne asiat kuulu heidän kanssaan jutusteluun.

Ei se äiti mulla mikään sydänystäväkään ole. Mutta ei kuitenkaan ongelmakaan, että häpeillä pitäisi tiettyjä aiheita. Lapsethan yleensä lähentää äitiä ja tytärtä, joten turha alkaa luettelemaan mitään lapsimääriä itsenäisyyden vakuutteluksi ;)

Mulla on tietyt ihmiset joiden kanssa häpeilen tiettyjä aiheita. Seksistä puhuminen ei todellakaan suju ihan joka iikan kanssae,nkä koe olevani yhtään riippuvainen silti kenestäkään heistä keiden kanssa jutteleminen inhottaa. En juttele seksistä äitini, isäni, veljeni, anoppini, appiukkoni, enkä edes yhden parhaan ystäväni kanssa. Silti olen avoin aiheesta lähestulkoon kaikkien muiden jopa puolituttujen kesken ;) Seksi joka on niinkin henkilökohtainen asia voi olla tabu jonkun seurassa ja toisen seurassa ei. Anoppi on sellainen, jonka seksijutut ja vihjailut kuvottaa, olenkohan jotenkin jäänyt itsenäistymättä hänestä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Ap varmaan sekois kun kuulis mitä me lauotaan äidin ja anopinkin kanssa aina toisillemme. :laugh: Pitää elämässä huumoria olla!!!!

Tuskinpa, eiköhän hän kuin me muutkin tiedetä että niin erilaisia persoonia ollaan äidit ja tyttäret kuin anopitkin, ja että toisten suhteet anoppiin tai omaan äitiinsä on täysin erilaisia kuin omalla kohdalla =)

Ymmärrän erittäin hyvin!

En halua mäkään puhua vanhempieni kanssa ko. aiheesta.

Eipä hekään halunneet mulle puhua aiheesta kun olin nuori ja valistus varmaan ois tullut tarpeeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Mulla on tietyt ihmiset joiden kanssa häpeilen tiettyjä aiheita. Seksistä puhuminen ei todellakaan suju ihan joka iikan kanssae,nkä koe olevani yhtään riippuvainen silti kenestäkään heistä keiden kanssa jutteleminen inhottaa. En juttele seksistä äitini, isäni, veljeni, anoppini, appiukkoni, enkä edes yhden parhaan ystäväni kanssa. Silti olen avoin aiheesta lähestulkoon kaikkien muiden jopa puolituttujen kesken ;) Seksi joka on niinkin henkilökohtainen asia voi olla tabu jonkun seurassa ja toisen seurassa ei. Anoppi on sellainen, jonka seksijutut ja vihjailut kuvottaa, olenkohan jotenkin jäänyt itsenäistymättä hänestä. ;)

Miksi sitä pitää häpeillä joidenkin tiettyjen ihmisten kanssa? Kuulostaa joltain kompleksilta. Itsenäisyyttä on monenlaista. Itsenäinen ihminen ei mielestäni häpeile tiettyjen ihmisten kanssa tiettyjä puheenaiheita. Eri asia on haluaako hän puhua yksityiskohtaisesti seksielämästään. Itsenäinen/aikuinen ihminen tajuaa senkin ettei hänen henkilökohtainen seksiälämänsä kuulu muille, ainakaan silloin kun hän elää parisuhteessa. En siis tarkoittanut itsenäisyydellä pelkästään riippumattomuutta vaan myöskin aikuisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
On se kumma kun ihmiset on pieniä lapsia hautaan asti =)

On se kumma, että joku ei vaan ymmärrä asioissa mitään muuta kuin oman näkökantansa ja toitottaa sitä silmät ummessa kun mielenköyhä.

Eihän toi edes liittynyt aiheeseen jos viisastelemaan haluat ruveta! Vai pitäisikö mun sitten jatkaa... Miksi mun kommentteihin vastataan aina harmaana?!?

Yhteistyössä