En jaksa. Tän on loputtava..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästyttää tämä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästyttää tämä.

Vieras
Oon kirjotellu tänne ennenkii..
Tilanne on hirveä, mä ja äiti ei puhuta toisillemme, niinku äiti ja tytär, vaan haukutaan ja räkytetään kokoajan. Äsken tultiin saunasta, koira oli syöny hellalta ruoan, joka jäi siihen ja tassulla laittanu uunin valon päälle. Sisko syytti minua siitä.
Minä muka oon kaikkeen syyllinen. Ja sit noi on kuulemma molemmat puhuneet sossutantalle paskaa. No, minäkin laitoin s-postilla tietoo, että miten asian oikeelaita on. Se soitti ma, mut olin nukuttamassa tätitettävää, enkä vastannut, niin ei oo soittanu, eli ei varmaan sit asiaa ollu. Laitoin sille viestin, että soittaa esim. ke.
Iltaisin ku nuo menee nukkumaan, mä jään kattoo olkkariin bb:tä. Äiti alkaa 5min päästä huutamaan, "Laita se telkkari prkl pienemmälle, tai sammuu!" Se tv ei oo niin kovalla, että noita vois häiritä. Jo kahtena yönä on mennyt hermo ihan kunnolla, oon kuulemma hullu, enkä normaali ihminen. Taulut on lennellyt, eka tosin äiti heitti minun tekemän taulun lattialle, joten mä heitin sen ostaman taulun.
Sit se teki viimesen temppunsa. "Kissas ja kanis kuolee kun lähet täältä! Samoin koiras." Huusin sille täyttä, että "voit tappaa mut, mutta minun lemmikkeihin et koske, tai kadut sitä loppuelämäs!!"
Ihan sama olis, vaikka joutusin jonnekii paskalaitokseen, ei tarttis noita kattoo. Kuulemma jos viel yöllä "riehun", niin kytät tulee ja vie mut Julkulaan.. Sisko oli valitellut koulussa musta, tottakai helppo valittaa, kun on kaikkien lellikki. Isoille siskoillekii se aukoo päätänsä, kuvittelee olevansa kaikkien suosiossa.

V 2004 äiti tuli mun ja siskon huoneeseen, istuin sängyllä, katoin tv:tä ja söin lämpimää voileipää. Se huus jotain, otti sen leipälautasen ja iski sen mun kyynärpäähän, olis osunu naamaan, mut kerkesin laittaa käden eteen. Siitä ei oo koskaan saanut kenellekään puhua, mut mua se vaivaa vieläkii. Sillon 3yötä sitten, menin äitiltä kysymään, että kumpi lautanen, haluatko samanlaisen kyynärpään. Se sano, että "Siitä vaan, siinäpähän laitokseen ja vankilaan joudut.
Sitte, siskon muksu 1,5v kiusas minun kissaa, niin sanoin, että anna olla viimenen kerta, kun vedät sitä hännästä. Niin mitä sanoo äiti, "Mitäs sitten tapahtuu, käytkö päälle?" Siis puoltoistavuotiaan päälle, tuo näköjään kuvittelee, että niin voisin tehdäkii. Ehkä, en minä.

Haluisin, että olis normi välit. Ketään ei voi ikinä halata, eikä kenellekään puhua. Tuon 2004 tapauksen jälkeen ei olla esim. halattu kun kerran, joka oli v. 2007.

Sit se meinaa tehdä musta rikosilmotuksen, ku oon haukkunu sitä h**raks, lehmäks. Se joka arkiaamu alkaa 9jälkeen huutamaan, että "ylös kanttura, et nuku koko päivää." Ja se kun haukkuu, niin haukun tottakai takas. Mut kyllä se sais ne kytätkii puolelleen, jos se sen tekis.

Siitä sossustakaan ei varmaan oo mitään hyötyä.

Mä en jaksa tätä syyttelyä enää. En näköjään saa omaa asuntookaan, kun tuo akka pilaa kaiken. Voisin vaikka mennäkii huvikseen Julkulaan, siellä on ihmisiä, joille voi jutella. Mutta en pääsis sieltä ikinä pois, enkä näkis siskojen lapsia, enkä eläimiäni.

[QUOTE="vieras";25111012]öö. ei teillä voi olla normaaleja välejä, ku osapuolet on kaheleita. aikuistukaa. ja vielää äitinne psykalle hoitoon.[/QUOTE]

Viekää äiti hoitoon?? Olipas oikein oiva neuvo. Sanoppas fiksuna. että minne hoitoon se äiti menisi?

Ei kannata uhrata ajatustakaan teidän väleihinne, koska ei siitä mitään tule. Nyt pitää päästä muualle asumaan, joko tuetusti tai ilman. Jos asia on vielä käsittelyssä, niin ei vielä kannata murehtia. Yritä silti hoitaa asiat niin, että kun sinulle soitetaan, niin saisi kiinni.

Sä olet kirjoittanut tänne ennenkin. Sait silloin jo neuvoja, mutta vissiin et osaa muuta kuin tapella äitisi tavoilla.

Tee kuule likka asioilles jotian jos pännii.

Ei tuommoista varmasti jaksaisi kukaan, paljon voimia sinulle. Olisiko sinun mahdollista saada sossuun varattua aika ja menisit sinne rauhassa juttelemaan? En ole ennen kirjoituksiisi törmännyt eli en tiedä mikä taustasi on. Onko paikkakunnallasi muita auttavia tahoja (mannerheimin lastensuojeluliitto, Väestöliitto, tyttöjen Talo tms.) johon pääsisit juttelemaan?

Oon 17v. En oo missään koulus, kun en päässy kympille, kun liikaa hakijoita ja sinne valittiin vaan 60. Ei kotoo käsin oo onnistunu moneen vuoteen koulun käynti, niin ei onnistu nytkään. Varsinkaan kun äitin ennakkoluulot; "Et sinä mene sinne kuitenkaan. On nähty ennenkii."
Ei huvita mitään edes tehdä, kun joka asiaan vastaus on; "Et mene kuitenkaan, et tee kuitenkaan."
Nuo vähättelee mua. :(

Enkä osaa muka asua yksin, kun en täälläkään tee mitään. No toissa iltana tein leipämurua, piti tehä äitillekii, ei siitä kiitosta kuulunu. Mut se, että en tee täällä mtn, ei tarkota, ettenkö tekis omas kämpäs. "Et sinä ainakaan kaksioo tartte, sinähän hukkuisit omaan paskaas!" No, yksiö on aika huono, kun tulee sinne tv:t sun muut, niin kanit eivät hirveenä tykkää olla tv:n kanssa samas paikas.

Tuo ei ole mikään hauska ikä kun kaikki odottavat että pitäisi saada jotain ennennäkemätöntä elämässä aikaan jne. Ilmiselvästi pidät eläimistä paljon, olisiko sinulla mahdollista päästä vaikka harjoitteluun johonkin eläimiin liittyvään hommaan, löytöeläinkotiin tms. ja siitä jos innostusta riittää niin opiskella vaikka eläinten hoitajaksi tai eläinlääkäriksi? Ei kaikkea tarvi tehdä 20 vuotiaaksi mennessä, mutta koita laskeutua jaloillesi niin kuin kissat =)

Yrittäisin hankkiutua eroon tuosta äidistäsi, en "olla häneen väleissä normaalisti". Ei vaikuta siltä että toivoo sulle parasta. Itse olisin ihan lamaantunut herkkänä ihmisenä. Sinä yrität pitää puolesi. Mene sinne sossuun ja kerro mitä äsken kirjoitit ja enemmänkin.

tai jos et kerro, haet vain omaa asuntoa, olet jämäkkä etkä luovuta. et vaikuta tossulta. moni olisi alistuneempi ja masentuisi tuollaisen "äidin" katon alla.

Sinuna hankkisin nopeasti jonkun ammatin, jossa on hyvät työllistymismahdollisuudet. Hae ammattikouluun tai vaikkapa oppisopimuspaikkaa. Pääsisit pois kotoa ja voisit aloittaa oman elämän. Muuton myötä yleensä välit omaan äitiinkin paranevat.

En ees tiiä missä se stnan sossula on, niin miten voisin esim. mennä käymään siellä. Ja en voi kunnolla soittaa, koska puhelin on p**kana, välillä toimii, sit saattaa tiltata. Toki voihan sen netistä kattoo.

Sisko vuorostaan riehu eilen, heitti puhelimensa lattiaan, siitäpä halkes näyttö. Hahaa. Mä en oo sentään puhelintani heittänyt lattiaan. Vihjasin asiasta äitille, se vaan sano, että oo sinä hiljaa, sulla ei oo mitään sanomista. Tuo pentu on saanu rikkoo vessan oven, puhelimensa yms ja sitä pitäs puolustaa henkeen ja vereen.

Vakiolause äitillä on "painu helvettiin!" Vois painua, jos tietäs missä se on. ;)

Soitan sille ti, jos se ei ite soita ma. Tää on saatava loppumaan!

[QUOTE="hmmm";25111423]en myöskään välittäisi niistä siskon lapsista, ei ne siskotkaan näytä sinusta välittävän. Puolustaako sua kukaan tuota eukkoa eli äitiäsi vastaan?[/QUOTE]

Toinen siskoista sanoo äitille vastaan, että "minä olin tuossa iässä samanlainen. Ja eihän 14veekään tee mitään ikinä." Tykkäänkii kaikista eniten tosta siskosta, aina tykänny. Toinen sisko taas on sillein, että oma vikas ku sut huostaanotettiin(jota ei koskaan tapahtunu.) mutta sillä ei oo v***u vara sanoo mitään.

Tuo sisko jolla on 2lasta on äitin puolella. En mä vois olla välittämästä niistä, vaik en siitä siskosta hirveesti välitä, varsinkii kun selvis, että huutaa ja tukistelee 3-veetä. Mut ku se tajus, että mä tiiän siitä niin on lopettanu tukistamisen. :)

Iskä on taas melkein yhtä paska. Musta tuntuu, että meinaa melkein joka kerta käydä päälle, käsiks, kun oon siellä. Mut ehkä mä vaan kuvittelen, en koskaan voi olla silleen rennosti siellä sen luona, traumoja, traumoja. Paitsi sillon ku se on töissä.. Se sanoo että älä välitä noista, hommaa työ, asunto, niin saat elämäs kuntoon.

Vois ihan kiusalla tehä ilmotuksen noista kahesta jonnekii.. Esim lastensuojeluilmotuksen siskosta tai jtn.

Ja noi haukkuu mua läskiks. Oon 173cm ja 68kg. "Oot hirveen läski. Syö vaan sokeria, niin et mahu kohta ovesta." Tuo ite on jtn 100kg++. Sit noi kattoo jtn kuvia ja sanoo, katon miten laiha oot ollut. Minkä minä sille mahdan, että laitoksessa jossa pahoinpideltiin, jona aikana läheinen eläin ns murhattiin ja tapahtu kaikkee p*skaa. Ja sisko varastaa mun vaatteita, niin jos sanon, että paitavaras, niin äiti sanoo, että ymmärrä, että sinulle ei mahu kaikki vaatteet. Yritä ymmärtää.
Tasan tiiän mitkä vaatteeni mulle v*ttu mahtuu.. Ei siskokaan kovin hoikka oo, vaikka väittää niin.

sun äiti inhoaa sua jostain syystä. omanikin on aina inhonnut mua.
siihen on syynä se että olin vahinkoraskaus. hänen elämänsä meni pilalle.
tai sitten olen liikaa hänen itsensä näkinen. tai isäni näköinen. tai jotain.

Mun kani on sellanen, että jos häkissä ei oo heinää, niin se hyppää häkistä pois. Nuo oli äsken ihan kauhuissaan, apua kani on irti! Opettanu siskon lapsetkii pelkäämään sitä. Piti laittaa kiinni, ettei pässit ihan sydäriä saa.
Ja tuo sisko, (ärsyttävämpi) vaan sano veljelle, kato herrajumala, tuolla yhellä on tuolla yhessä huoneessa kissan hiekkalaatikko! Niin, missään muualla sitä ei voi pitää, kun 14v pässisisko kastelee sen tahallaan, jos se on vessassa.
Ja kun kissat tajuaa, jos niitä vihataan, niin tuokii kusee noitten vaatteet, jos ne erehtyy jättää ne lattialle. Ihan oikein vaan, oppiipahan pitämään rytkysä pois lattioilta. Ei se mun vaatteita kuse. Ja sit ne uhkailee, että jos se paskoo lattialle minun nähden, niin minä syötän ne sille katille. Mut minä teen ihan saman noitten piskille..
En nyt muutamaan päivään pidä mtn yhteyttä siskoon eikä siskon lapsiin. Pitäs ke mennä hoitaa sen lapsia, kun se on iltavuorossa, mutta enpä mene. Ja 14v sisko ei voi mennä, kun ei saa yksin hakee niitä hoidosta. Mut on nuo muutkii. V'''n rasittavia nuo kaikki!!! Mun pitäs kuulemma aina hoitaa niitä, vaikka en siitä koskaan mitään palkkaa saa!!!

Sulla on nyt välit piloilla ainakin äitiisi. Varmaankin saat lähiaikoina oman kämpän. Yritä vielä puhua sossussa millasta se on ja ettet jaksa. Välit äiitiis voi kyllä hyvinkin korjaantua joskus - sitten kun ootte asunut vuosia erillään. Sä oot muuten taitava kirjoittamaan ja ilmaseen ajatusksiasi.

meet sossuun käymään ja kerrot rehellisesti miten asiat kotona ovat, luulis että kyllä ne sua auttaa ja hoitaa sulle vaikka asunnon. oothan sä jo vuoden päästä 18 eli täysikäinen. sun äitis kuulostaa todella sairaalta ihmiseltä, eikä kenenkään oo selkeesti turvallista asua sen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästyttää tämä.;25111477:
En ees tiiä missä se stnan sossula on, niin miten voisin esim. mennä käymään siellä. Ja en voi kunnolla soittaa, koska puhelin on p**kana, välillä toimii, sit saattaa tiltata. Toki voihan sen netistä kattoo.

Sisko vuorostaan riehu eilen, heitti puhelimensa lattiaan, siitäpä halkes näyttö. Hahaa. Mä en oo sentään puhelintani heittänyt lattiaan. Vihjasin asiasta äitille, se vaan sano, että oo sinä hiljaa, sulla ei oo mitään sanomista. Tuo pentu on saanu rikkoo vessan oven, puhelimensa yms ja sitä pitäs puolustaa henkeen ja vereen.

Vakiolause äitillä on "painu helvettiin!" Vois painua, jos tietäs missä se on. ;)

Soitan sille ti, jos se ei ite soita ma. Tää on saatava loppumaan!

tuota sä löydät sosiaalitoimiston ihan googlettamalla :paikkakunta sosiaalitoimisto.

tai oman kuntasi/kaupungin sivuilta löytyy yhteystiedot. Niille yleensä voi laittaa sähköpostiakin. sä voit tehdä lastensuojelu ilmoituksen netissä. voisit äänittää puhelimella noita sun äidin ylilyöntipuheita=saat faktaa sitä vastaan.

Miksi sun pitäis käydä 10luokka? sä haet yhteishaussa, haet kouluun jossa on oppilasasuntola! jos asut pääkaupungi seudulla/sua ei haittais muutto sinne sä etsit tietoosi mitä hoas:in asuntoihin vaaditaan että saa asunnon(hoas=helsingin opiskelijasäätiö=asuntoja).

no niin eli haet mahd.moneen kouluun(mikä vähänkin kiinnostaa), muutat opiskelija asuntolaan(tai hoas:in asuntoon) haet opintotuen(ehkä asumistuen) haet toimeentulotukea(mahd.opintolainaa, mutta sitä ei kannata ottaa kuin viime tipassa sillä tulee kallis paukku maksettavaksi varsinkin jos ei valmistukkaan).

Mun peruskoulun päättötodistus on surkee. Itä-Suomessa asun, enkä minnekään pääkaupunkiseudulle halua, kun kaikki asuu täällä. Tai no yks sisko, josta välitän. Kyllä sielläkii jotai sukulaisia asuu, mut en ees melkein tunne niitä. Yhen kanssa meni hermot, kun sen yks vee kakara kielloista huolimatta meni mun ja siskon huoneeseen, johon olin lattialle pinoon lakassu papanat, niin otti käteensä sen. Se veti hirveet kilarit siitä.
Ärsyttää puolustella kania kokoajan, nuo luulee, että se on pelkästään sellanen eläin, joka elää 2vuotta, on päivät häkissä ja heiluttaa nenäänsä.
Iskä ehdotti, että voisin mennä serkun luo pieneläinhoitajaksi opiskelee oppisopimuksella, mut se ei mua hirveesti kiinnosta.

Yhteistyössä