En jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ,.,,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

,.,,,

Vieras
Mulla ei kestä pää enää.. Mulla on 2 vuotias esikoinen, hirvee uhma ikä ei usko MITÄÄN. Ja kuukauden ikänen vauva. Esikko yrittää jatkuvasti nakella vauvaa leluilla ja on jatkuvasti kiusaamassa perheen koiraa,repii turkista ym. Mitään ei usko, jatkuvasti tekee ilkeyttä.. korkeintaan puoli tuntia päivässä on kunnolla... Ukko on täys kusipää, en pääse koskaan mihinkään koska mies ei jaksa olla lasten kanssa.. Mies käy töissä joten olen päivät lasten kanssa. Tukiverkostoa ei ole... Mun pitää kaikki hommat hoitaa yksin, kotityöt, hoitaa laskut,kauppareissut,auton huollot, KAIKKI... mies ei tee MITÄÄN ikinä... en jaksa. Voi kun olisi taas joku teini ikäinen, vapaa ja villi.

Miksi teitte heti toisen lapsen? Meillä on vilkas lapsi (2 v ) ja olemme itse päättäneet, että emme tee toista perään tai ehkä ollenkaan. Kysyppäs terveysasemalta/neuvolasta apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkkaan pojan äiti:
Miksi teitte heti toisen lapsen? Meillä on vilkas lapsi (2 v ) ja olemme itse päättäneet, että emme tee toista perään tai ehkä ollenkaan. Kysyppäs terveysasemalta/neuvolasta apua.

Vahingossa, ehkäisy petti. Ja esikosta tuli tämmöinen vasta vauvan syntymän jälkeen...

Esikko kaipaa huomiota , siks tuo uhma ja vauvan & koiran kiusaaminen , mä luulen. Ja parisuhde vie sulta voimavaroja , jos ei kerran ole tuon paremmin asiat kotosalla.

Mitä jos jättäisit kokkaamiset ja kotityöt tekemättä , popsit muksun kanssa valmisruokaa , ja miehelle sanot , ettet jaksa siivota ja tiskata , hoidat muksut ja ulkoilutat koiran ja mies saa tehdä loput.

Niin tiedän kyllä että esikko on huomionkipeä ja siksi käyttäytyy tolleen, oon yrittäny antaa huomiota kyllä, mutta silti tekee koko ajan jotain ilkeyttä eikä usko vaikka kieltää..Miten sen saa loppumaan?
Lemppaisin ukon,mutta en jaksa, ihan tosi, kaikki ne paperihommat, käytännön järjestelyt, ei jaksa, ei millään

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkkaan pojan äiti:

meillä ikäeroa 3½ vuotta ja ihan samanlaista kuin ap:lla kun toinen syntyi. tai siitä noin puoli vuotta. ekat puoli vuotta ok, mutta kun vauva alkkoi liikkua esikoinen alkoi hermostua.

Ja se siivouksen ym tekemättä jättäminen ei onnistu. Mies varmaan tappas mut.Tiedän miltä tää kuullostaa mutta en jaksa kuunnella sitä vittuilua että miten oon niin laiska ja en oo tehny mitään, saamaton ämmä, vitun läskiperse.. tämmöstä latelee mun ihana ukko jos ei oo siivottu.. ja jatkaa sitä pään aukomista niin kauan että teen asialle jotain.. en jaksa kuunnella..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja se siivouksen ym tekemättä jättäminen ei onnistu. Mies varmaan tappas mut.Tiedän miltä tää kuullostaa mutta en jaksa kuunnella sitä vittuilua että miten oon niin laiska ja en oo tehny mitään, saamaton ämmä, vitun läskiperse.. tämmöstä latelee mun ihana ukko jos ei oo siivottu.. ja jatkaa sitä pään aukomista niin kauan että teen asialle jotain.. en jaksa kuunnella..

minä kyllä jättäisin suuritöisimmän kakaran. sehän syökin enemmän kuin toiset lapset. teettää paljon enemmän työtä. kaupasta pitää kantaa sille eniten juotavaa, ja aiheuttaa vessan siivousta ja ruoanlaittoa enemmän kuin pienet lapset.

pääset helpommalla kun pääset paskasta eroon.

mene lasten kanssa turvakotiin, kerro siellä tilanteesi ja pyydä apua avioeron yms. asioiden järjestelyn. siellä saat levätä ja saat apua käýtännön asíoihin.

Varsin tavallista käytöstä pieneltä esikolta. Hän pelkää asemansa ja vanhempien rakkauden olevan uhattuna, kun talossa on uusi pieni. Hän janoaa huomiota, huomiota ja huomiota. Kiusanteko syö sinun hermojasi, mutta yritä olla kärsivällinen ja ymmärtää esikoista, joka itsekin on vielä kovin pieni. Kehu häntä kovasti ja pyydä tekemään pieniä palveluksia vauvan hoidossa (esim. tuomaan vaippaa ) ja kehu ja huomioi pikku apulaista. Kerro kuinka vauvakin ihailee reipasta isoveljeä/-siskoa.

Uhmaikäinen käyttäytyy aikuisen näkökulmasta rasittavasti ja on ikä varmasti lapselle itselleenkin hämmentävä ja raskaskin. Yritä kääntää vaikeita tilanteita positiiviseen suuntaan vaikkapa leikin kautta. Aina se ei onnistu, mutta toisinaan kyllä.

Pyydä apua esimerkiksi neuvolan kautta! Kerro, että jaksamisesi on huonoa ja olisi hyvä kertoa siitäkin, että pelkäät sortuvasi alkoholiongelmaiseksi. Avun pyytäminen on osoitus rohkeudesta ja siitä että haluat itsellesi ja ennen kaikkea lapsillesi parempaa perhe-elämää. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
mene lasten kanssa turvakotiin, kerro siellä tilanteesi ja pyydä apua avioeron yms. asioiden järjestelyn. siellä saat levätä ja saat apua käýtännön asíoihin.

ei täällä ole lähimaillakaan turvakotia:(

Alkuperäinen kirjoittaja a:
joo selkee provo!! hei kuka vetää kännejä jos on 1kk ikäinen vauva joka saattaa herätä yöllä syömään. hei lopeta tollaset provoilut ihan perseestä.

Missä vaiheessa sanoin ett vedän kännit.. sanoin että TEKEE MIELI juoda..

oisko se sit mshdottomuus lähtä vähän kaummas turvakotiin? on kuitenki sun ja lasten elämästä kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:

oisko se sit mshdottomuus lähtä vähän kaummas turvakotiin? on kuitenki sun ja lasten elämästä kyse.

No eihän se mahotonta ois, mutta jotenki tuntuu etten haluiais esikoista kovin hämmentää

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja edellinen:

No eihän se mahotonta ois, mutta jotenki tuntuu etten haluiais esikoista kovin hämmentää

NO JÄÄ SITTEN SIIHEN. JA SEKÖ ON LAPSILLES HYVÄKS ETTÄ ISÄÄ EI KIINNOSTA JA ÄITI ON MASENNUKSEN PARTAALLA JA ISÄ HAUKKUU ÄITIÄ???

2 vuotias on vielä pieni. -missä äiti, missä äidillä hyvä olla, siellä pienelläkin.
Olet aika lopussa kohta jaksamisen kanssa, jotakin kannattaa tehdä.
-Mennä mummolaan tms 'lomailemaan' tai sitten olla lasten kanssa, sama vaiva, vaan ei vi***ilua kokoajan jostakin. Eli henkisesti helpompaa.

Yhteistyössä