En jaksa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Hei!

Muutimme uudelle paikkakunnalle. Muuton aikoihin kuoli Äitini ja vähän sen jälkeen sain keskenmenon viikolla 16.
Mieheni käy töissä 500 kilometrin päässä, eli asuu siellä paikkakunnalla viikot.
Minä olen työtön ja hoidan 2 tyttöä kotona.
Minä en enää jaksa. Töitä ei löydy ja esim työkkärissä kohdellaan kuin maanmatosta. Pitää lähteä kursseille, joista ei ole minulle hyötyä. Omia ehdotuksiani eivät hyväksy.
Mies saa järjestettyä työpaikan vaihdoksen lähemmäksi ja se toteutuu vuoden vaihteessa.
Minun pitäisi hakea/saa apua. Asumme pienellä paikkakunnalla, kynnys lähteä mm. mielenterveystoimistoon on kova.
On kova ikävä Äitiä ja vauvaa.
Miten saisin ilon takaisin elämääni??

voih..otan osaa äitisi ja vauvan menetykseen. On ne niin isoja suruja, että ei ole ollenkaan epänormaalia jos elämänilo on hukassa. Elämänilon voi löytää uudelleen ja se palailee murusina kunhan saa suruaan käsiteltyä eli surutyötään tehtyä. Näin minä olen kokenut omalla kohdallani. Ikävää tuo työvoimatoimiston touhu etteivät kuuntele sinun toiveitasi, toivon todella että ovet mukavaan työpaikkaan piakkoin sinulle kuitenkin avautuisivat.

jos kynnys mielenterveystoimiston puoleen on korkea niin otappa asia puheeksi neuvolassa. Neuvolan kautta voi monessa kunnassa päästä ns neuvolapsykologin puheille. Ei siinä, että haluaa/tarvitsee psyykkistä apua kriisinsä käsittelyyn ole mitään hävettävää.
voimia ja ilonpisaroita elämääsi!!

Voimia!

Minulle kävi muuten samalla tavalla. Äitini kuoli ja sen jälkeen sain keskenmenon vk 10.

Aika parantaa. Elä tee mitään mitä ei ole pakko ja yritä levätä. Anna itsellesi aikaa. Voimia!

Kiitos vastauksista!
Pakkohan tässä on vaan eteenpäin mennä jo lastenkin takia. Kiitos vinkistä neuvolan kautta avuna saamiselle.
Uskon,että töitä jossakin vaiheessa löytyy. Ja jos ei muu auta, niin on lähdettävä opiskelemaan uusi ammatti.
Nyt vain tarvitsen aikaa selvitä tästä surusta/masennuksesta.
Voimia sinulle Äidin menettäneelle ja keskenmenon kokeneelle.

Yhteistyössä