En jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fgffgh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fgffgh

Vieras
Katselinpa just että olisin oikeutettu toimeentulotukeen jos asuisin lasten kanssa keskenään.

Mies on isotuloinen ja viettää muutenkin suurimman osan ajasta töissä, kuulemma hänellä on mielestään oikeus tuhlata rahaa itseensä koska hän tekee niin paljon töitä. Minä saisin kyllä töitä, mutta ne olisivat kolmivuoro tai kaksivuorotöitä ja mies ei pystyisi hoitamaan omien töidensä kanssa lasten tarhaan vientiä eikä hakua ainakaan säännöllisesti(omien sanojensa mukaan, ei vaan pysty, "ei vaan sit hae, hehe". Lisäksi tulisivat lasten tarhamaksut jotka menisivät tietenkin kalleimman mukaan. Pelkästään tässä kuussa mies on laittanut ihan täysin turhaan vähintään 300 e, se on ainakin varma summa, tosin tiedän että muutenkin käy jatkuvasti ulkona syömässä ja muuten elää PALJON leveämmin kuin me muut. Minulle tulee lapsilisät ja kotihoidontuki, josta minun pitää miehen mielestä maksaa mm. kaikki omat menoni, kaikki lasten menot ja osallistua ruokiin. Olenkin välillä ollut syömättä lounasta ollenkaan viikkokausiin koska olen säästänyt johonkin mihin olen halunnut, siinä samaan aikaan mies on törsäillyt ja käynyt ulkona syömässä harva se päivä ja kun on kuullut että olen säästänyt ja ostanut jonkun kalliimman jutun, alkaa valitus että loisin, että jos kerran minulla on rahaa asiaan x, miksen osallistu enemmän kuluihin. Tämä alkaa oikeasti olla niin raskasta että en vaan taida jaksaa tällaista, mihinkään ei ole varaa ja toinen vaan hummailee rahaa ympäriinsä ja vittuilee että en tee mitään, vaikka mahdollistan hänelle nämä kaikki iltamenot ja ylityöt ja harrastukset.

Oikeasti muuten olen ihan tyytyväinen tähän, mutta tämä raha on sitten näköjään se joka vaan kaataa veneen. Olen yrittänyt asiasta puhua moneen otteeseen mutta ei päästä mihinkään muutokseen, muuta kuin että mies alkaa raivota. Kaipa se on vaan erottava ihan oman mielenterveyden takia.

No huh! Onpa sulla mies! Miten oot tommosen itseään täynnä olevan miehen ottanu itsellesi? Anteeks oli pakko kysyä..
Kyllä lasten menot kuuluu myös hänelle, hän on niiden isä!
Jätä tommonen niin saat lapsista kunnon elarit kiskottua mieheltä.
Onko hän ollenkaan kiinnostunut lapsistaan?

Luuletko että täältä saat kaipaamaasi vastausta? Et. Joten sun on itse irtaannuttava tuosta jos koet sen ahdistavaksi. Ymmärrän hyvin miestäsikin siinä mielessä että se joka on kotona lasten kanssa, tekee myös enemmän kotitöitä. Tietysti olisi hyvä jos kykenisit maksamaan omat laskusi ja omat muut menosi, vain lasten kulujen maksaminen on yhteistä ja siihen on molempien velvollisuus osallistua.

Kuulostaa melkoiselta riistolta! Ei kait tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Joko oppia hyvöksymään tilanne ja yrittää hyvässä hengessä keskustella asioista. Tai perustaa oma talous omassa kodissa ilman miestä.

• Tykkää
Reactions: miltsu76
On kiinnostunut lapsista ainakin periaatteessa, käytännön arjessa tuppaa unohtumaan ja on tosiaan paljon töissä. Kaikkien asioiden muistaminen lapsiin liittyen on aina minun vastuulla, mikä toki on aika järkevääkin kun kerran olen kotona. Minulle on ok olla kotona ja hoitaa lapset lähes yksin, mutta tämä raha-asia hiertää ja tuntuu oikeasti että alkaa vaikuttaa mielenterveyteen jo, olen miettinyt mm. että väliäkö tällä, en kai minä mitään tarvi oikeasti, et elellään nyt vaan hamaan tulevaisuuteen ja voin sitten vaikka tappaa iteni kun lapset on isoja.

Minulle tulee lapsilisät ja kotihoidontuki, josta minun pitää miehen mielestä maksaa mm. kaikki omat menoni, kaikki lasten menot ja osallistua ruokiin. Olenkin välillä ollut syömättä lounasta ollenkaan viikkokausiin koska olen säästänyt johonkin mihin olen halunnut, siinä samaan aikaan mies on törsäillyt ja käynyt ulkona syömässä harva se päivä ja kun on kuullut että olen säästänyt ja ostanut jonkun kalliimman jutun, alkaa valitus että loisin, että jos kerran minulla on rahaa asiaan x, miksen osallistu enemmän kuluihin.

Olen pahoillani, mutta aika vaikea on kuitenkin uskoa tämän olevan ihan kirjaimellisesti totta. Toki sinulla on oikeus tuntemuksiisi, mutta mahtaako miehesi sentään vaatia sinua maksamaan ihan kaikki sekä omat että lasten menot...

On kiinnostunut lapsista ainakin periaatteessa, käytännön arjessa tuppaa unohtumaan ja on tosiaan paljon töissä. Kaikkien asioiden muistaminen lapsiin liittyen on aina minun vastuulla, mikä toki on aika järkevääkin kun kerran olen kotona. Minulle on ok olla kotona ja hoitaa lapset lähes yksin, mutta tämä raha-asia hiertää ja tuntuu oikeasti että alkaa vaikuttaa mielenterveyteen jo, olen miettinyt mm. että väliäkö tällä, en kai minä mitään tarvi oikeasti, et elellään nyt vaan hamaan tulevaisuuteen ja voin sitten vaikka tappaa iteni kun lapset on isoja.

Etpä kuulosta kovin onnelliselta. Lueppa tuota tekstiäsi. Lapset kiinnostaa AINAKIN PERIAATTEESSA.. Millään ei ole väliä ja vois vaikka kuolla.. :( Sanot miehelle niinkuin tännekkin ettet jaksa elää näin ja että saadaksesi jotain kivaa sä joudut jättämään lounaan syömättä.. Sanot että voisiko tilanne muuttua ja jos se ei voi niin sun on mietittävä oisko parempi erota vai tyydytkö osaasi.

Maksan kyllä kaikki omat menoni, niitä kun ei oikeastaan ole. Meillä on huomattava tuloero vaikka olisinkin töissä, miehelle jää kaikkien asumis-ja muiden pakollisten kulujen jälkeen silti vähintään 600 e per kk ylimääräistä, jota tosin itse ei pidä ylimääräisenä vaan käyttää huoletta harrastuksiinsa ja ulkonasyömisiin yms kaiken. Mitään ei jää säästöön. Itse joudun miettimään kampaajakäyntiäkin useamman kuukauden ajan. Myöskin kaikki huonekalut ja verhot ja petivaatteet, kaikki tällaiset, ovat miehen mielestä sellaisia jotka minun pitäisi maksaa itse. Katselin juuri tässä että kaikki tavarat olohuoneessa ovat minun hankkimiani, paitsi televisio ja yksi vanha hylly mikä saatu miehen sukulaisilta. Mies myös on suutuksissaan kerran rikkonut yhen huonekalun jonka olin ostanut, eikä tietenkään korvannut mitenkään, sittenpä ollaan ilman.

Kenen nimissä vuokrasopimus on? Siis jos asutte vuokralla? Tai jos on omistusasunto, niin kenen nimissä on laina? Jos kaikki on miehesi nimissä, niin olet todella heikoilla jos mies päättää heittää sinut ulos.

Hän taitaa käyttää rahaa valtataisteluun?
Onhan se hänelle helppoa, jos tyydyt osaasi.
Kehoittaisin teitä keskustelemaan asioista suoraan.Kerro mitä ajattelet, jos hän ei ymmärrä, niin teet sitten omat ratkaisusi, mikä sinusta tuntuu oikealta.

Kamalaa! Juoksisin kyllä äkkiä karkuun tuollasta ukkoa! :O

Mä en muutenkaan oikeen ymmärrä sitä miksi jotkut pitää rahat erillään avioliitossa... Mä en oikeesti keksi mitään muuta syytä siihen, että on erilliset rahat kuin sen, että ollaan eroamassa. Kyllä rakastava ihminen haluaa jakaa kaiken puolisonsa kanssa. Meillä kaikki on yhteistä ja vaikka omat tuloni ovatkin isommat kuin mieheni, niin ei tulisi mieleenkään elelle häntä leveämmin.

Aivan törkeää käytöstä.Sinä hoidat teidän yhteisiä lapsiasi, ja perheen olette perustaneet yhdessä. Teidän yhtesten lastenne takia olet poissa työelämästä, tulot ovat pienemmät ja joskus sitten tulevaisuudessa myös eläkekin. Kun olin lasten kanssa kotona, meillä oli täysin yhteiset rahat ja on vieläkin. Lasten tulo syntyminen kyllä muuttaa mun mielestäni tuota sun rahat - mun rahat -kuviota, koska se vanhempi joka jää kotiin lasten kanssa, kärsii siitä taloudellisesti. Ja pienten lasten hoito käy kyllä todellakin työstä.

Jos ap ei maksa vuokraa/asumiskuluja ollenkaan, niin vähän ihmettelen miten ei pärjää?

Lapsia tuntuu olevan useampi. Saa kodinhoidon tukea. Useammat lapsilisät + kh.tuki = 700-800e kk?

Voi ny vittu oikeesti.

[QUOTE="vieras";28911429]Jos ap ei maksa vuokraa/asumiskuluja ollenkaan, niin vähän ihmettelen miten ei pärjää?

Lapsia tuntuu olevan useampi. Saa kodinhoidon tukea. Useammat lapsilisät + kh.tuki = 700-800e kk?

Voi ny vittu oikeesti.[/QUOTE]

Samaa mietin, mutta en kehdannut kirjoittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28911483:

ap:han maksaa lasten menot, omat menot ja puolet ruoasta. Ja näkyy maksavan myös kodin hankinnat, kuten huonekalut. Itse en ainakaan tuollaisella summalla pärjäisi jos joutuisin nuo kaikki kustantamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28911483:

Jos heillä on kaksi lasta, joista toinen on alle 3-v, niin ainakin minä sain laskettua kodinhoidontuesta ja lapsilisistä yht noin 555 euroa.

Jotenkin tuli tunne, että Isämies-nimimerkin mielestä tämä ap:n tilanne on ihan reilu ja oikeudenmukainen. En tiedä, ehkä olen väärässä.

Minä olen tuo vieras joka mietti miten tuolla summalla ei pärjää. Oikeasti ihmetyttää. Itselläni oli kausi jolloin ainoa mahdollinen vaihtoehto oli puhelinmyynti (tai karenssi, pienellä paikkakunnalla ei ollut muuta) ja tosi helkkarin pienin tuloin sitä mentiin ja aivan hyvin pärjättiin. Eikä ollut miestä auttamassa edes osassa kuluista.

Siihen EN kuitenkaan ottanut kantaa onko tuo ap.n mies nyt kovin fiksun olonen tapaus. Ei ole, mutta eipä ole ap:kaan.

Miksi niitä huonekaluja sun muita ei voi ostaa käytettynä? Ei niihin silloin oikeasti paljoa rahaa mene jos vähän jaksaa nähdä vaivaa.

eiks avioelämässä kaikki oo yhteistä??????????? meillä ainakin YHDESSÄ hoidetaan laskut, toinen enemmän toinen vähemmän, yhdessä käytetään molempien rahoja, yhdessä ostetaan lapsille mitä tarvitsevat eikä koskaan ajateltu "äiti osti lapselle, isä makso lapselle" vaan ME ostimme/maksoimme jne.... ihme ukko kyl sulla...

[QUOTE="vieras";28911575]Minä olen tuo vieras joka mietti miten tuolla summalla ei pärjää. Oikeasti ihmetyttää. Itselläni oli kausi jolloin ainoa mahdollinen vaihtoehto oli puhelinmyynti (tai karenssi, pienellä paikkakunnalla ei ollut muuta) ja tosi helkkarin pienin tuloin sitä mentiin ja aivan hyvin pärjättiin. Eikä ollut miestä auttamassa edes osassa kuluista.

Siihen EN kuitenkaan ottanut kantaa onko tuo ap.n mies nyt kovin fiksun olonen tapaus. Ei ole, mutta eipä ole ap:kaan.

Miksi niitä huonekaluja sun muita ei voi ostaa käytettynä? Ei niihin silloin oikeasti paljoa rahaa mene jos vähän jaksaa nähdä vaivaa.[/QUOTE]

Voihan niitä olla tiukkoja aikoja, oli yksin tai parisuhteessa.

Se vaan tuntuu jotenkin oudolta että parisuhteessa elellään noin eri elintasoa kumppanin kanssa. Mutta tietty nämäkin juttuja mistä kannattaa puhua jo yhteenmuuttaessa ja viimeistään kun ruvetaan lapsia suunnittelemaan.

Yhteistyössä