En jaksaisi enää avopuolisoani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Olen seurustellut avopuolisoni kanssa kohta 2 vuotta. Mulla alkaa mitta olla aivan sen luonnetta, käyttäytymistä ja ylipäätään olemusta. Mua ärsyttää suunnattomasti sen saamattomuus kotitöissä ja ällöttää kuinka se jättää likapyykit ja likaiset astiat ympäri kämppää. Keittiössä on roskis, mutta kaikki roskat ruuantähteistä alkaen täytyy jättää silti tiskipöydälle?

Saan joka päivä kuulla tiuskimista siltä ja sitä sen kiukuttelua kuinka kaikki paikat sattuu ja töissä käyminen on perseestä ja taas väsyttää jne. Esimerkiksi tein tänä aamuna aamupalaa, jonka katoin nätisti pöytään. Kun pyysin häntä syömään niin ensimmäinen lause oli "anna mä vittu avaan mun silmät", syömisen jälkeen sanoin hänelle että siivooko se ton keittiön kohta kun on jo parin päivän ajan luvannu, vastaus oli: "mä teen sen ihan rauhassa ja menen nyt koneelle juttelee kavereitten kanssa.", jos en ois käskeny sitä siivoomaan, ni se istuis illalla edelleen koneella ja mä oisin ehkä lopulta sen keittiön siivonnu. ällöttää asua likasessa kämpässä. Enkä saanut kiitosta aamupalasta.. Niinku en yleensäkkää saa kiitosta yhtään mistään.

Oon kohta viikon ajan pyytäny sitä viemään märät uikkarit kuivumaan, ja tuolla ne edelleen makaa eteisen lattialla muovipussissa. Päätin etten vie niitä, iteppähän nauttii niistä homeisista uikkareista sitten. Jos ylipäätään puhun siivoomisesta niin yleensä vastaus on "mä käyn töissä ni en rupee töitten jälkee siivoo ku väsyttää ja vapaapäiviä en käytä siivoomiseen, sä oot kotona joka päivä, mikset voi siivota".. Mäkin kävisin töissä, jos olisi töitä. Ja tossa viime keväänä ja kesänä, mä kävin töissä ja mies oli kotona, silti mä olin se joka siivosi, hän vaan istui kotona koneella päivisin ja kävi salilla treenaamassa.

Olen itse reilusti ylipainoinen ja mieheni harrastaa aktiivisesti salilla käymistä. Hän on luvannut auttaa ja tukea minua laihduttamaan ja on hehkuttanut kuinka nyt saadaan mut kuntoon, mutta silti tuo kotiin herkkuja ja roskaruokaa. ja tänäänkin tiuskasi aika ilkeästi että "itse olet syönyt ja lihonnut, se on sun oma ongelma, ei mun".

Miehellä on myös paniikkihäiriö, johon ei edes suostu syömään lääkkeitä joita lääkäri määräsi. Ja käyttää tätä paniikkihäiriötä aina tekosyynä kaikkeen. Aina mukamas paniikkikohtaus, vaikka huomaan kyllä siitä koska puhuu totta ja koska valehtelee. Sit tulee riita ku mainitsen et taitaa valehdella..

Muutettiin aivan liian aikaisin yhteen (oltiin seurusteltu 3kk). Alku oli tietty kivaa, mut ei se kauaa kestäny. Haluaisin muuttaa pois. Pari kertaa olen siitä puhunutkin, mutta en enää jaksaisi sitä samaa keskustelua kuinka pilaan hänen elämän ja hän ei voi enää koskaa seurustella kenenkään kanssa kun ei pysty rakastamaan ketään muuta enää samalla tavalla jne. Kerran uhkasi jopa tappaa itsensä jos lähden. Olen ihan varma että mun miehellä olisi kivempaa jos se muuuttaisi takaisin kotipaikkakunnalleen, jossa hänellä on kaikki kaverit ja sukulaiset. Itse ainakin kaipaan omaa rauhaa ja sitä että sain ilman tappelua käydä esimerkiksi baarissa kavereiden kanssa (pääsen ylipäätään viihtelle nykyään noin 3-6kertaa vuodessa). Musta tuntuu että oon jopa menettänyt suuren osan kavereistani alkaessani seurustelemaan.

Olen velkaa miehelleni parin tonnin lainan, joka on myös ongelma. Tai oikeastaan pankille, josta laina otettiin miehen nimellä, jota minä maksan pois. Tietysti maksaisin sitä samaan tahtiin kuin tähänkin asti.

Haluaisin sellaisen miehen joka on kätevä käsistään. Tekee kotitöitä, osaa pieniä korjaustöitä (meillä se olen minä joka asentaa lamput, ruuvailee ruuveja yms.), laittaa ruokaa, olisi romanttinen ja huomioi minua vaikka joillain pienillä yllätyksillä. Mitän noista en saa nykyisessä parisuhteessa. Miehelläni on myös tapana haukkua sukulaisiani, josta en pidä yhtään!

Huoh! olen niin kyllästynyt tällaiseen, riidellään paljon ja ihan turhista asioista. Tulipa pitkä viesti ja varmaan paljon kirjotusvirheitä. En tiedä mitä teen :(

[QUOTE="akka";29247745]Se siivoo joka on päivät kotona.
Jos on tyytymätön parisuhteeseensa niin lopettaa sen.
Niin yksinkertaista se on.[/QUOTE]

Mun mielestä ainakaan ei mene noin. Jos toinen on työtön niin sillä työssä käyvällä olisi oikeus jättää kaikki levälleen, jotta se työtön voi niitä sitten siivota? Meillä ei ainakaan mene noin, molemmat siivoaa tasapuolisesti, vaikka minä kotona olenkin. En ala siivoamaan mieheni likaisia kalsareita tai muita tavaroita joita jättäisi levälleen. Me imuroidaan vuorotellen ja omat tavarat laitetaan oikeille paikoille.

Mitä tuota jahkaa, eroa. Eroa nyt kun ette ole tuon pidemmälle edenneet. Onneksi ette lapsia ole hankkineet, ettekä yhteistä asuntoa, tekee erosta paljon helpompaa.

Toisaalta siitä olen samaa mieltä, että jos toinen käy töissä niin se toinen työttömänä oleva ottaa isomman vastuun kodinhoidosta, mutta ei siltikään työssäkäyväkään saa elää kuin sika pellossa.

Turha tuota on jatkaa. Tottakai se ei halua susta heti irti päästää, kun olet sen passannut tähän saakka, mutta en oikein usko mihinkään tulenpalavaan rakkauteenkaan tässä tapauksessa.

Löydät ihan varmasti parempaakin.

[QUOTE="vieras.";29247762]siihen on kovin yksinkertainen ratkaisu: eroa[/QUOTE]

Ei se kaikille ole niin helppoa. Varsinkin jos AP:n mies uhkailee tappamalla itsensä? Mitkä syyllisyyden tunteet siitä tulee jos mies oikeasti jotain itselleen tekee! itse olin sellaisessa tilanteessa joskus, kun mieheni kohteli minua kuin tiskirättiä. Tein kaiken hänen puolestaan, enkä saanut mitään kiitosta enkä mitään häneltä takaisin, en edes hymyä. Kirjotin miehelle kirjeen ja lähdin lätkimään miehen ollessa töissä. Muutin toiselle paikkakunnalle ja aloitin uuden elämän ilman miestä. Tästä on nyt aikaa 10 vuotta. Tällä hetkellä minulla on ihana aviomies ja lapsi, toinen lapsi tulossa :)

Tsemppiä AP:lle

[QUOTE="vierastus";29247803]No ei helppoa, mutta helvetin väärin miehen uhkailla noin! Se mitään rakkautta ole.[/QUOTE]

AP, älä välitä miehesi uhkailuista. Ei tosiaan ole rakkautta sellainen. Miehestä tulee juuri se kuva, että on kanssasi vain koska ei osaa olla yksin.

Ap, sun mies ei kunnioita sua yhtään. Se on kanssasi, koska olit ainoa vaihtoehto, ei sen vuoksi, että olisit ollut se paras. Pitää sua ilmaisena piikana ja heivaa heti jos saa paremmannäköisen mimmin kierrokseen. Been there!

Oot vielä nuori, elä nuoruutta äläkä passaa kuspäätä äijää.

Eroa, saat itsekunnioituksesi takasin niin se laihduttaminenkin käyttää paremmin. Minä ainakin masentuisin tuollaisen mihen kanssa ja mättäisin herkut naamaan lohdutukseksi.

Jätin miehelle äskön kirjeen keittiön pöydälle, 3 sivuisen.Vuodatin kaikki mahdolliset mitä mielessä pyöri. Lähdin keskustaan ajattelemaan asioita. Olen nyt saanut varmaan 30anteekspyytelyviestiä, 1 uhkailu viestin itsensä tappamisella ja monta viestiä siitä kuinka hän muuttuu paremmaksi jne. Oon jotenki sekasin ku en tiiä mitä teen. Pelottaa et jos oikeasti lähden, hän menee ja tekee itselleen jotain. En oo vastannu yhteenkään viestiin tai puheluun.
-ap

[QUOTE="huoh";29248116]Jätin miehelle äskön kirjeen keittiön pöydälle, 3 sivuisen.Vuodatin kaikki mahdolliset mitä mielessä pyöri. Lähdin keskustaan ajattelemaan asioita. Olen nyt saanut varmaan 30anteekspyytelyviestiä, 1 uhkailu viestin itsensä tappamisella ja monta viestiä siitä kuinka hän muuttuu paremmaksi jne. Oon jotenki sekasin ku en tiiä mitä teen. Pelottaa et jos oikeasti lähden, hän menee ja tekee itselleen jotain. En oo vastannu yhteenkään viestiin tai puheluun.
-ap[/QUOTE]

Laita sille tekstari että tulet myöhemmin kotiin ja jutellaan sitten. Tuommosta kirjettä voi säikähtääkin ja sitten toinen on kadonnut jonnekin, joten ainakin itse toivoisin tuossa tilanteessa saavani ilmoituksen että kotiin ollaan kuitenkin vielä tulossa.

Entä jos annat yhden mahdollisuuden? Kerrot sen miehellekin että yritetään vielä, mutta jos edelleen hommat jatkuu ennallaan tai vaikka jonkun ajan jälkeen palataan entiseen malliin niin sitten erotaan ja se ei tule miehellekään millään tavalla yllätyksenä.

Mielenkiinnosta: millaisia nuo anteeksipyynnöt oli? Tuntuiko että oikeasti oli pahoillaan ja ymmärsi mitä on tehnyt väärin? Vai pyyteleekö vain anteeksi jotta lepyttää sinut?

[QUOTE="hmmm";29248179]Laita sille tekstari että tulet myöhemmin kotiin ja jutellaan sitten. Tuommosta kirjettä voi säikähtääkin ja sitten toinen on kadonnut jonnekin, joten ainakin itse toivoisin tuossa tilanteessa saavani ilmoituksen että kotiin ollaan kuitenkin vielä tulossa.

Entä jos annat yhden mahdollisuuden? Kerrot sen miehellekin että yritetään vielä, mutta jos edelleen hommat jatkuu ennallaan tai vaikka jonkun ajan jälkeen palataan entiseen malliin niin sitten erotaan ja se ei tule miehellekään millään tavalla yllätyksenä.

Mielenkiinnosta: millaisia nuo anteeksipyynnöt oli? Tuntuiko että oikeasti oli pahoillaan ja ymmärsi mitä on tehnyt väärin? Vai pyyteleekö vain anteeksi jotta lepyttää sinut?[/QUOTE]

Viestit oli sellasia "Anteeks, mä lupaan muuttua, siivoan vaikka koko kämpän joka päivä lattiasta kattoon!!! Et nyt lähe mihinkään, anteeks kauheesti et sust tuntuu pahalta!!" Tossa nyt oli yks esimerkki. Oon nyt kotona, kuuntelin pari tuntia sen anteeks pyytelyjä ja kerroin milt must tuntuu. Kaikki oli hyvin ehkä tunnin. Sit saatiin taas uus riita aikaseks, oon ittekseni makuuhuonees ja mies kattoo telkkaria.
-ap

Mihin tuo uusi riita nyt sitten liittyi? Pahalta tuo kyllä kuulostaa, paljon pitäisi tehdä töitä jotta tuosta saisi vielä hyvän suhteen ja vaatii varmasti kummaltakin panostusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras";29248183:
Nimenomaan silloin, jos toinen uhkailee itsensä tappamisella, on viimeistään aika lähteä... Ihan sairasta kiristää itsemurhalla. Sitähän se on, kiristystä.

Tuohon uhkailuun sanot, että sen pitää loppua, jos jatkatte yhdessä.

Ei kannata jatkaa. Ei tuosta tule mitään koskaan. Anteeksipyynnötlin vedetty hieman överiksi, ja huomaa ettei tarkoita mitä sanoo. Oman mielenterveytes ja onnellisuutes takia pakene elämä katso taaksesi!

• Tykkää
Reactions: Hansu81
Ap, kuvittele millaista elämäsi on tulevaisuudessa ilman kyseistä miestä. Kuvittele sen jälkeen millaista se on miehen kanssa. Valitse se, kumpi kuvitelma tuo sulle enemmän suunnitelmia ja innostusta.

[QUOTE="huoh";29248116]Jätin miehelle äskön kirjeen keittiön pöydälle, 3 sivuisen.Vuodatin kaikki mahdolliset mitä mielessä pyöri. Lähdin keskustaan ajattelemaan asioita. Olen nyt saanut varmaan 30anteekspyytelyviestiä, 1 uhkailu viestin itsensä tappamisella ja monta viestiä siitä kuinka hän muuttuu paremmaksi jne. Oon jotenki sekasin ku en tiiä mitä teen. Pelottaa et jos oikeasti lähden, hän menee ja tekee itselleen jotain. En oo vastannu yhteenkään viestiin tai puheluun.
-ap[/QUOTE]

Paskat se mitään tekee. :D Toi on vaan raukkisten veto. Paskahousuhan tuo äijä on ja sun kannattaa nyt todella miettiä miten ja kenen kanssa sen aikansa haaskaa.

Mutta jos haluat olla tiskirättinä ja kiristettävä niin se on sun surkeutesi jonka itse valitset.

Miten musta vähän tuntuu että tuo "mä lupaan muuttua" on pelkkää sanahelinää. :whistle: Ehkä jaksaa esittää pienen hetken... Ei sellasia kannata kuunnella. Jos hän löytää itsestään motivaatiota muuttumiseen, ni se on mahdollista.

Ei kannata kuunnella myöskään niitä itsemurhauhkailuja, neki on useimmiten vaan keino saada toinen pelosta ja syyllisyydentunnosta jäämään huonoon suhteeseen. Sä et oo millään tavalla vastuussa miehen elämästä. Omasta olet, täysin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chrissy