En jaksanut yöllä ruokkia vauvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Univelkainen yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Univelkainen yh

Vieras
Olin viime yönä niin väsynyt etten jaksanut nousta sängystä lämmittämään korviketta vauvalle. Vauva on siis osittaisimetyksellä ja annan yöllä rintaa ja sitten korviketta jos se ei riitä. Viime yönä vauva puhisi ja olisi tarvinnut lisämaitoa, mutta olen niin väsynyt etten jaksanut enää antaa lisää ruokaa.
Olen yh ja hoitanut lapsen kokonaan yksin syntymästä asti, nyt 5 kk. Millaisin perustein saisin perhetyöntekijän kotiin? Vai olisiko muita konsteja jotka auttaisi nukkumaan?

Jos vauva nukahti sit kuitenkin ilmann sitä lisämaitoa niin jospa tuo ei sitä tarvinnut sitten kuitenkaan. Hyvä vaan alkaa vähennelöä tuonikäisen yösyöttöjä. Kannattaa ehkä totuttaa llapsi juomaan huoneenlämpöistä korviketta niin ei tarvitse lämmitellä(ota yöpöydälle kahden desin tetra jonka avaat sitten kunn tarviit tai laita pulloon valmiiksi vesi ja toiseen korvikejauhe ja sekoittelet ne yöllä sitten yhteen)

Perhetyöntekijää et eehkä yöksii saa, mutta päivällä varmaan voi tulla auttelemaan(kunnasta riippuu onko oikeita työntekijöitä vielä olemassa vai pelkkää kotiintulevaa keskusteluapua) onko lapsen isovanhemmist mitään apua?
Perhetyöntekijä

Kyllä vielä noin pienelle pitää antaa ruokaa yöllä jos sitä haluaa. Anna huoneenlämpöistä korviketta tai ota vauva kainaloon nukkumaan ja annat rintaa siinä samalla.

Jos vauva nukahti sit kuitenkin ilmann sitä lisämaitoa niin jospa tuo ei sitä tarvinnut sitten kuitenkaan. Hyvä vaan alkaa vähennelöä tuonikäisen yösyöttöjä. Kannattaa ehkä totuttaa llapsi juomaan huoneenlämpöistä korviketta niin ei tarvitse lämmitellä(ota yöpöydälle kahden desin tetra jonka avaat sitten kunn tarviit tai laita pulloon valmiiksi vesi ja toiseen korvikejauhe ja sekoittelet ne yöllä sitten yhteen)

Perhetyöntekijää et eehkä yöksii saa, mutta päivällä varmaan voi tulla auttelemaan(kunnasta riippuu onko oikeita työntekijöitä vielä olemassa vai pelkkää kotiintulevaa keskusteluapua) onko lapsen isovanhemmist mitään apua?
Perhetyöntekijä

Miksi sitä pelkkää keskusteluapua annetaan?

[QUOTE="utelias";30671080]Miksi sitä pelkkää keskusteluapua annetaan?[/QUOTE]

Ei 5 kk ikäiselle enää tarvitse lämmittää korviketta! Laita korvike illalla valmiiksi pulloon ja yöpöydälle, ja siitä sitten saat sen kätevästi yöllä, jos tarve tulee.

Se kahden tunnin raja koskee lämmitettyä korviketta, ei jääkaappikylmää pulloon kaadettua korviketta, joka jätetään huoneenlämpöön. Näin ainakin opetettiin synnärillä.

[QUOTE="Liisi";30671252]Se kahden tunnin raja koskee lämmitettyä korviketta, ei jääkaappikylmää pulloon kaadettua korviketta, joka jätetään huoneenlämpöön. Näin ainakin opetettiin synnärillä.[/QUOTE]

Ja meillä vauvat joi suoraan jääkaappikylmää maitoa. Sellaiseen oppivat. Pari kertaa yössä tatvi hakea illalla valmiiksi ladattuja pulloja jääkaapista. Joivat jääkaappikylmänä, ja myös tunnin pari pöydällä sen jälkeen seisonutta.

Kysyys vaan apua, kerro rehellisesti että väsynyt etkä masentunut. Tiedän miltä tuntu. T. 4n lapsen äiti, mies aina keikoilla ja itse pyöritän 2 yritystä ja muutama projektia. Ei ole ihan helppoa, vaikka on mulla apua silloin tällöin. Väsymys jos tulee sen pakko hoita pois. Onneksi täällä apua saa että pääset edes päivällä nukkumaan ja kerämään voimia. Tsemppiä! P. S. Juu perhepäivähoito on yks apua, itsellä ei kokemuksia mutta lähipireissä on ja ovat tyytyväisiä :).

Jos on 5kk ikäinen niin ei tarvitse mun tietäkseni :). Ainakin itse jo 6kk ikäiselle annoin ihan suoraan purkeista. Mutta missä lämmitetään saa huoneenkin tai pienen mikroon vaan sinne. Niin ei ole kun muutaman sek hommaa.