En kai ole sittenkään valmis strelisointiin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4 lahjaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

4 lahjaa

Vieras
Ollaan harkittu jo jonkin aikaa sitä, että mies menisi sterilisointiin. Minä olen 37v. ja mies 36v., olemme saaneet jo 4 tervettä lasta. Olen aina toivonut neljää lasta, en yhtään sen enempää ja nytkin olen sitä mieltä, että en halua enempää lapsia (lapset nyt 1-9v.). Mutta, mutta: silti tuo sterilisointi mietityttää, jotenkin se tuntuu niin lopulliselta, omaan kohtaloon puuttumiselta...Miestäkin se mietityttää, mutta hän on siihen valmis. Ehkäisy olisi sitten kertaheitolla hoidettu ja jos en kerran lapsia enää halua... Miksi en nyt tunnukaan pystyväni siihen. Miehisyyttähän se sterilisointi ei vie mihinkään. Lähete tuli nopeasti ja toimenpide on jo 1,5 viikon päästä...

juuri noista syistä en ikinä voisi teettää sterilisaatiota en itselleni enkä miehelleni, koska mä en ainakaan ole niin fiksu että osaisin ennustaa tulevaisuutta edes omien haluamisieni osalta..
Eli suosittelen ettette tee sitä jos asia noin mietityttää, voi sen teettää myöhemminkin, sitten on olette molemmat 100% varmoja asiasta...

Miten olisi hormonikierukka? Meillä miehelle on tehty vasektomia ja silti jouduin hormonalisista syistä ottamaan kierukan. Meillä vasektomia oli kannattava, kun olimme silloin vielä nuoria ja meni lähes 15 vuotta ennenkuin hormonikierukka tuli tarpeelliseksi. Nyt on sitten kaksinkertainen ehkäisy :)

Yhteistyössä