Ihan kamala tilanne,huomenna olisi aika aborttiin,en ole varma haluanko sitä..;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mie";26662144]mun käsittääkseni ultrakuvaa ei näytetä äidille kun on abortista kyse. Se näyttöruutu pysyy vain lääkäriin päin. Yhden abortin olen tehnyt koska isäehdokas oli väärä. Kaksi ultraa tehtiin eikä kummallakaan kerralla näytetty alkiota. Pyysitkö nähdä itse? Sun teksti vaikuttaa siltä että olet huolissasi sikiöstä ja olet jo kiintynyt ajatukseen vauvasta. Jaksatko ilman isän tukea? Haluatko olla hänen kanssaan tekemisissä lapsen kautta lopun ikää? Isyyskohdan voi jättää täysin tyhjäksi. Isäehdokas ei pysty ajamaan asiaa että isyys selviäisi. Vain äiti voi. voimia päätökseesi, miten sitten päätätkin.[/QUOTE]

Kyllä mulle vaan näytettiin. Kaverille oli jopa näytetty että tuonko nyt tapat... Lääkäreitä/hoitajia on erilaisia.

itsellä kun hoitaja kävi hakee sen pillerin, kurkkasin salaa sen kuvan.. :D.

toivon että aloittaja päätyy OMASTA mielestään oikeen ratkaisuun oli se mikä sitten oli.
jaksamisia!

Kuten melkein kaikki vastanneet, uskon myös että sisimmässäsi olet päätöksen tehnyt, siltä kantilta myös että kumpi vaihtoehto olisi pahempi. Sulla on oikeus tehdä päätös tässä asiassa, eikä taipua kenenkään painostukseen, varsinkin kun tämä mies tuskin ymmärtää mistä vanhemmuudessa todella on kyse.
Tutki itseäsi, ja unohda mies nyt hetkeksi kokonaan.

Uskon myös, että pärjäät kaikkien lastesi kanssa hienosti.

Tämä voi myös lopulta kääntyä yhdeksi elämäsi parhaista asioista, koskaan ei tiedä mikä lopulta on huonoa ja mikä hyvää. Pitää vaan toimia oman sydämen mukaan ja katsoa elämää eteenpäin.
:heart:

Sinulla on vielä muutama viikko aikaa miettiä. Jos olet yhtään epävarma, niin älä silloin tee aborttia. Noista vaihtoehdoista kun miettii, että kumpi mahdollisesti kaduttaisi jälkikäteen..

• Tykkää
Reactions: Eedla
Tuuthan tänne kertoo mihin päädyit?
Itse olen juuri tuota mieltä kuten sinä, että pidä se lapsi. Ota etäisyyttä miehestä, jotta voit itse pohtia tilannetta ja omia tuntemuksiasi. Ja annat sille miehellekin omaa aikaa kelata, ja päästä yli alkujärkytyksestä. Ehkä se isän rakkaus nousee sieltä ajan kanssa?
Meilläkin mies uhkas lähtee merille, kun odotin ekaa. Sitä pelotti et jos se onkin vammainen kun syntyy. No ei ihan terve tyttö syntynyt, mutta ei tuo merillekään lähtenyt vaan silmäterä tuli tytöstä isälle :)

Henkilökohtaisesti tuo olisi mulle hirveä tilanne.
En kolmea lasta haluaisi, kahden asioissa jo tarpeeksi muistettavaa.
Toisaalta en haluaisi päästä eroon siitä joka on saanut alkunsa minusta.

kai se olisi vaan jaksettava

Tuollaisen miehen kanssa sinulla ei tule olemaan pitkää yhteistä taivalta. Älä siis laske hänen varaansa yhtään mitään. Ihan sama siis teetkö lapsen vai et, niin miehen tukeen et voi luottaa kummassakaan tapauksessa.

• Tykkää
Reactions: Madrigal
Ihmettelen että miten niin moni pystyisi tekemään lapsen kenelle tahansa miehelle. Että kun tässäkin tapaukssessa mies on selvästikin kusipää. Itse en sellaista isää lapselleni haluaisi.

Eli ennemmin abortti kuin lapsi tässä tapauksessa.

No mä sanoisin että abortti on oikea vaihtoehto VAIN jos SINÄ olet 100% varma siitä että sen haluat. Jos vähänkään epäröit (tai paljon kuten aloituksestasi voisi ajatella) niin älä tee aborttia. Se vaivaa sua koko loppuelämän ajan sitten.

Mitä tulee sen äijän kommenttiin lapsesta niin ei vaikuta kovinkaan kypsältä tapaukselta,ennenmmin sellaiselta 15vuotiaan asteelle jääneeltä minäminä-äijältä joten et menetä paljoakaan jos heivaat sen menemään.

Jos sinulla sukulaiset asuu naapurustossa ja heistä apua vauvan hoitoon että saat levättyä niin pidä se. Jos sinilla ei ketään niin miettisin onko sinusta valvomaan yöt vauvanhoitoon itkuun ym ja päivät leikkimään vanhempien lasten kera niin miettisin vahvasti B vaihtoehtoa.

[QUOTE="vieras";26662561]Ihmettelen että miten niin moni pystyisi tekemään lapsen kenelle tahansa miehelle. Että kun tässäkin tapaukssessa mies on selvästikin kusipää. Itse en sellaista isää lapselleni haluaisi.

Eli ennemmin abortti kuin lapsi tässä tapauksessa.[/QUOTE]

Syytönhän se lapsi siihen on jos se on saanu isäkseen kusipään. :O en oikein ymmärrä kantaasi.

[QUOTE="vieras";26662611]Noniin, mutta miksi tehdä lasta kusipäälle. Joutuuhan se lapsi olemaan isänsä kanssa tekemisissä. Koko elämänsä.[/QUOTE]

NO ei välttämättä joudu. Mun mielestä aika heppoinen peruste tehdä aborttia.

Eikäse mies ollut joku 35-vuotias? jos on joutunut elää siihen asti muuten kuin ajattelemalla omaa napaa, niin varmasti on kova pala jos tuleekin lapsi, jolle pitää suoda huomio. Parsuhdehan voi olla ihan ok vielä.. Lähipiirissä tosiaan on tällainen mies joka vähän "vanhemmalla" iällä sai esikoisensa ja joutui vielä uusioperherumbaan, eikä kyllä ole se opittu itsekkyys vieläkään kokonaan pois karissut.

Kyllä mulle vaan näytettiin. Kaverille oli jopa näytetty että tuonko nyt tapat... Lääkäreitä/hoitajia on erilaisia.

Minäkin kun tein abortin, niin lekuri oikein tulosti sen ultrakuvan ja lätkäsi sen eteeni, kun menimme viellä vaihtamaan pari sanaa pöydän ääreen.. Oli mielestäni aika mautonta, mutta pidin pääni. Lääkäri oli kyllä muutenkin aikamoinen akka. Todella kovakourainen, tiuski. Ei kertonut yhtään mitä tekee ja meneekö viellä kauan. Kätilö sitten piteli minua kädestä ja rauhoitteli, kun tuli itku kun lääkäri oli niin kamala.

mies 35v ja vielä epäkypäs isäksi? ei ainakaan paras sulhasehdokas. Mutta itse tehnyt 2 aborttia joita en kadu eikä vaivaa mielessä mitenkään, joten en nyt siihenkään sano mitään muuta kuin että ei sitä välttämättä kadu. Toki tuo sinun peruuttamisesi vaikuttaa tosiaan epävarmuudelta, itse olen ottanut pillerit suorana siltä istumalta ja minulle ei ole ruutua näytetty.
tsemppiä päätökseen. toivottavasti valitset oikein, päätiti mitä tahansa.

Tee niin kuin sydän sanoo, eli pidä vauva ja heivaa tuollainen mies.

Olin itse vastaavanlaisessa tilanteessa kolmisen vuotta sitten, tosin edelliset lapset olivat vasta 4v ja hädintuskin 1v ja liitto hajoamispisteessä. Minä olin niin väsynyt etten kuvitellut että niin väsynyt voi kukaan olla. No, pidin lapsen ja nyt hän on aivan hurmaava kaksivuotias enkä voisi kuvitella elämääni ilman häntä. Ero tuli, nykyään elän yksin kolmen lapseni kanssa mutta se ehdottomasti kannatti. Nyt olen onnellisempi kuin vuosiin.

Sinä selviät varmasti vauvan kanssa, isommista lapsista on tuossa vaiheessa jo suuri apu. Voimia kovasti sinulle!

• Tykkää
Reactions: Madrigal
Aika ikävä tilanne, mutta mua kummastuttaa tuo äijän lähes yksimielinen teilaaminen. Ukollasi on melkoiset paineet ollut päällä myös. Ethän sä ole yksin tuossa tilanteessa JA se mies oli kanssasi sairaalasssa. Jos se on valmistautunut tiukkaan paikkaan, eli aborttiin ja viime metreillä sä muutatkin suuntaa niin tuo on voinut olla vain kertyneiden paineiden purkautumista.

Toinen asia on se, että miten kaikki voi olla niin varmoja sun jaksamisestasi yksin? Tuohan on nyt ihan täyttä paskaa että ilman muuta jaksat. Kyllä mä sinuna juttelisin miehen kanssa ja kysyisin onko se nyt ihan varma päätöksestään ja tekisin selväksi että sä teet päätöksesi viime kädessä riippumatta miehen mielipiteestä. Sit kysyisin entäs jos et tee aborttia vaikka se mies olisikin eri mieltä? Osallistuisiko mies lapsen elämään. Minusta isättömiä muksuja tässä maailmassa on ihan liikaa. Lopuksi vielä taloudellinen puoli. Onko sulla varaa kolmanteen jos mies ei osallistu lapsen elättämiseen?

Tässäpä mietteitä, toivottavasti löydät itsellesi oikean ratkaisun, oli se mikä tahansa.

[QUOTE="vieras";26661163]Mäkin varmaan tekisin sen abortin kuitenkin. JA heivaisin miehen pihalle. En pystyisi olemaan enää tuollaisen miehen kanssa, mutta en kyllä sellaiselle lastakaan tekisi joka tuolla tavalla puhuu "pättömästä lapsesta". Kamalia sanoja omasta lapsestaan![/QUOTE]

Ei sitä lasta sille miehelle tarviikkaan tehdä, vaan itselle. Ei lasta saa rangaista siitä, että sen on siittänyt joku pösilö.

[QUOTE="äippä";26662733]Ei ole totta! Valitse vaihtoehto A![/QUOTE]

Miten niin ei ole totta? Etkö tiedä että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä, ja oikeus niihin?

[QUOTE="äippä";26662772]Ei sitä lasta sille miehelle tarviikkaan tehdä, vaan itselle. Ei lasta saa rangaista siitä, että sen on siittänyt joku pösilö.[/QUOTE]

Kukin tavallaan. Itse en pösilöisää lapselleni haluaisi. Päätyisin siis aborttiin.

Yhteistyössä