en kestä ja masentaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piut paut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piut paut

Vieras
Tuntuu, että kaikki taas kaatuu päälle ja itkettää! Ei vaan osaa elää tätä elämää. Olin masennuksen takia pitkään töistä pois. Ja kerroin työkavereille masennuksesta. Kysyttiin kaikki mikä siihen johti ja kerroin kaiken (työkaverin veli teki itsemurhan ja olin paikalla kun se kerrottiin) Se oli minullekin shokki ja tuntui provosoinnilta silloin että juuri minä olin paikalla. Esim. työkaveri haukkui veljeään silloin vaikka hän oli kuollut.
Minua on koulukiusattu ja sen takia luottamus mennyt aikuisiin. Vaikea olla rento vieraiden kanssa, esim. työkavereiden ym. Olen rento vain perheeni kesken. En tiedä miksi. Minun on myös helpompi luottaa vieraisiin kuin tuttuihin aikuisiin. Pystyn vieraiden kesken juttelemaan niitä näitä mutta tutuille melkein änkytän ja hermoilen ja en oikein voi katsoa silmiinkään. =(
Sitten tytöstäni annettin päiväkodissa huonoa palautetta ja myös miehestäni. Jotenkin tuntuu että koko perhe ongelmallinen ja minun pitäisi meidän nostaa. =(
Itkettää...mutta ei pysty edes itkemään kun masennuslääkkeet vie itkun. =(

Kurjaa kun sulla on niin paha olla :(

En ymmärtänyt tätä kohtaa, että "työkaverin veli teki itsemurhan ja olin paikalla kun se kerrottiin) Se oli minullekin shokki ja tuntui provosoinnilta silloin että juuri minä olin paikalla." Miksi susta tuntui provosoinnilta, että sä olit paikalla?

Siis työkaveri tuntui silloin teennäiseltä.Kun kuuli veljen itsarista. Aivan kuin olisi ollut tyytyväinen. Jotenkin hassua että soitettiin töihin aamulla. Eikö olisi voitu soittaa töiden jälkeen tai ennen töitä ettei hänen olisi tarvinnut mennä töihin? Hän purki silloin pahaa oloaan ja katkeruuttaan minuun. Olen aika herkkä luonne. Sen jälkeen käyttäytyi oudosti minua kohtaan. Minun kuullen oltiin dramaattisia ja ylinäyteltiin ja kytättiin. Esim. sanottiin että jonkun parisuhde menee ja että pomo oli sanonut että joku jää kohta pitkälle sairaslomalle. Myös vihjailtiin huonosta ilmapiiristä yksikössämme. Vaikka en siitä itse ollut tietoinen ennen sitä. Se laittoi minut epäilemään että en ollut pidetty työpaikalla ja että selkäni takana puhuttiin pahaa. Myös tämä työkaveri puhui kuulleni kovaan ääneen veljestään ja serkustaan,että olivat käyneet terapiassa ja tehneet silti itsemurhan. Oikein mässäili itsemurhalla ja kertoi miten oli tehnyt ym.

Itseään pystyy todella paljon muuttamaan siihen suuntaan johon haluaa. Paljon vaivaa se vaatii, mutta jos on tavoitteet joita kohden mennä, niin se onnistuu.

Ihminen on sitä, mitä ja miten hän ajattelee.

Ja tosiaan, reippaasti vitamiineja ja mielialalääkkeet taka-alalle.

Tämän kerron kokemuksesta.