en laihdu, syytä en oikein tiedä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uxckvvi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";28594664]Saa olla sitten aika aktiivinen noihin kaloreihin. Kun niitä ei pääse siitä ilman kirjautumista säätelemään. Itse olen muksujen kanssa kotona, siivoilen, ulkoillaan yms ja kulutus on kohdillaan kun klikkaan tuolta sen pienimmän. 1550kcal suunnilleen.[/QUOTE]

en klikannut sitä pienimpää kun en tee istumatyötä.

[QUOTE="a.p";28594681]Jäätelöissä olis yhteensä 350kcal
Puurossa 120kcal
Karjalanpiirakka 161kcal
Pitko 100kcal
Perunamuusi 1,5dl en tiedä paljon kaloreita
Hirvenlihastakaan en tiedä kalorit
Enkä salaatin kalorit.
Tuossa nyt olis vasta 731kcal.
Kai se ruuan laatu sitte ratkaisee enemmän ku kalorit.[/QUOTE]

Sun pitää muistaa myös, että jäätelokastikkeessa on paljon kaloreita, muussissakin on kaloreita.
Vaniljajäätelössä on jo 190kcal sadassa grammassa. Sata grammaa on aika vähän

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Puurossa 120kcal
Karjalanpiirakka 161kcal
Pitko 100kcal
Enkä salaatin kalorit.

Eli ne 731+ ne mitä edes tiedä. Ja siis laatukin kyllä määrittelee, ei pelkästään ne kalorit.

Ruokamääriä on tosi hankala heittää arvalta jos ei ole niitä paljoa punninnut.

Lisäksi kun ei syö tarpeeksi rehuja niin kroppa hidastuu, se ei ole pelkkä ikä joka sitä tekee vaan vääränlainen ruoka ja liian vähäinen veden määräkin.

Toi yli 2000 kcal kuulostaa kyllä hurjalta noin lyhyelle ja normipainoiselle ihmiselle... mun mielestä noi nettilaskurit laskee kulutuksen yläkanttiin ja kalorimäärät alakanttiin. Munkin pitäis muka laihtua n. 2000 kcal/pvä, mutta oikeasti 1500 kcal/pvä pysyy vasta paino paikallaan, muuten nousee.

Ja annoskokojen arviointi on täysin mahdoton tehtävä jollei ensin opettele punnitsemalla/mittaamalla paljonko esim. 3dl keittoa tai 100g kanaa näyttää.

Puurossa 120kcal
Karjalanpiirakka 161kcal
Pitko 100kcal
Enkä salaatin kalorit.

Toki vaikuttaa.

Paljonko olet pitkä?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Jenis";28594810]Toi yli 2000 kcal kuulostaa kyllä hurjalta noin lyhyelle ja normipainoiselle ihmiselle... mun mielestä noi nettilaskurit laskee kulutuksen yläkanttiin ja kalorimäärät alakanttiin. Munkin pitäis muka laihtua n. 2000 kcal/pvä, mutta oikeasti 1500 kcal/pvä pysyy vasta paino paikallaan, muuten nousee.

Ja annoskokojen arviointi on täysin mahdoton tehtävä jollei ensin opettele punnitsemalla/mittaamalla paljonko esim. 3dl keittoa tai 100g kanaa näyttää.[/QUOTE]

Vähän jopa epätodennäköistä!

[QUOTE="Jenis";28594810]Toi yli 2000 kcal kuulostaa kyllä hurjalta noin lyhyelle ja normipainoiselle ihmiselle... mun mielestä noi nettilaskurit laskee kulutuksen yläkanttiin ja kalorimäärät alakanttiin. Munkin pitäis muka laihtua n. 2000 kcal/pvä, mutta oikeasti 1500 kcal/pvä pysyy vasta paino paikallaan, muuten nousee.

Ja annoskokojen arviointi on täysin mahdoton tehtävä jollei ensin opettele punnitsemalla/mittaamalla paljonko esim. 3dl keittoa tai 100g kanaa näyttää.[/QUOTE]

Mä olen 165 cm ja painan 63 kg. Kalorinkulutus mitattu 2700-2900 kcal päivässä, treeneistä riippuen. Kulutus on tuolla tasolla, vaikka en ko. päivänä treenaisi edes.

Onpas hienosti laskettu kalorit :D Eikö sulla ollut piirakassa mitään päällisiä? Entäs juomat? Tosta lihasta ja perunamuusista tullee n. 300-600 kcal, riippuu paljonko söit. Ja salaatti kastikkeilla vai ilman?

Onpas hienosti laskettu kalorit :D Eikö sulla ollut piirakassa mitään päällisiä? Entäs juomat? Tosta lihasta ja perunamuusista tullee n. 300-600 kcal, riippuu paljonko söit. Ja salaatti kastikkeilla vai ilman?

no ei ole tapana laittaa karjalanpiirakan päälle mitään. En välitä salaatonkastikkeista joten en käytä. Juoma rasvaton maito tai vesi, useimmiten vesi.

Ei kyllä perunamuusi yksistään tee 600kcal kun ei iso perunakaan niin paljon kaloreita tee. En laita muusiini rasvaa enkä maitoa.

Jäätelön kalorit on varmasti päin persettä jos söit kaksi (tai ilmeisesti kolme) annosta. Yhdessä ruokalusikallisessa lakritsikastiketta on jo yli 50 kcal, desissä vajaa 350... Musta tuntuu että huijaat itseäsi, kovasti yritit puolustella että "tuleehan sitä salaattia syötyä joka päivä" tms, vaikka esimerkkiruoissasi ei kyllä tosiaan kasviksia ja hedelmiä ollut kuin nimeksi.

Osta keittiövaaka, määrät sulla on ainakin hakusessa.

Pullapalassa on ainakin puolet enemmän kaloreita kuin 100, ellei se ole ihan kuivaa pullaa ja pala todella pieni. Et varmaan syönyt kuivaa hirvenlihaa, joku kastike tms?

Vaikea tällaisessa avauksessa tuoda esiin tarklleen mitä syö. Kun ei koko viikon ruuat tule ilmi. Mutta miksi palstalla oletetaan ihmisten vetelevän hehtaari annoksia?

Mutta keittövaaka harkinnassa.

Sä valehtelet itselles etkä laske kaloreita kunnolla. Siinä syy. Ja vaikka olisit aiemmin pysynyt hoikempana samalla syömisellä niin ehkä liikuit silloin enempi ja vanhetessa aineenvaihdunta hidastuu.

[QUOTE="annali";28595243]Pullapalassa on ainakin puolet enemmän kaloreita kuin 100, ellei se ole ihan kuivaa pullaa ja pala todella pieni. Et varmaan syönyt kuivaa hirvenlihaa, joku kastike tms?[/QUOTE]

pitkon valmistajako valehtelee? Pussissa lukee että yksi viipale sisältää 100kcal.

[QUOTE="a.p";28595020]Pituutta on 158,5 jos oikein pilkkua nussitaan. Mut laitan yleensä 159cm.[/QUOTE]

Kulutat siis 1754 kcal vähäisellä (ei min.) liikunnalla, ja kohtalaisella liikunnalla 1892kcal. Nämä laskelmat 18v:n mukaan, koska ikääsi et mainunnut. (eli aineenvaihdunta vilkas).

Muistithan laittaa laskuriin että olet nainen?

Kulutat siis 1754 kcal vähäisellä (ei min.) liikunnalla, ja kohtalaisella liikunnalla 1892kcal. Nämä laskelmat 18v:n mukaan, koska ikääsi et mainunnut. (eli aineenvaihdunta vilkas).

Muistithan laittaa laskuriin että olet nainen?

Minä täytin ne muutin kohdat missä kysyttiin muusta liikunnasta. Joten siksi se nostaa sen niin korkealle. Ikää 26. Mutta jos merkkaan pelkästään tuon "kohtalaisen" kohdan niin se antaa 1872 kcal.

[QUOTE="a.p";28595309]Minä täytin ne muutin kohdat missä kysyttiin muusta liikunnasta. Joten siksi se nostaa sen niin korkealle. Ikää 26. Mutta jos merkkaan pelkästään tuon "kohtalaisen" kohdan niin se antaa 1872 kcal.[/QUOTE]

Okei, eli liikut.

Enemmän protskuu ja vaihtelevaa lihasta rasittavaa liikuntaa.
Kyllä suosittelen että luovut jokseenkin tosta hiilarihötöstä, tiukkaa et itsestäsi saa tolla ruokavaliolla.

Väistämätön tosiaasia on kuitenkin se että jos kulutat enemmän kuin syöt niin laihdut, mutta jos lihasta tahdot läskin sijaan niin se on toinen juttu.

Nesteet heittää painoa puoleen ja toiseen kilokaupalla. Hiilarit ja suolat sitoo itseensä todella paljon nesteitä, yksi gramma hiilareita sitoo 3 grammaa vettä itseensä.

Tässä mm. hiilareista jotakin tietoa, tsemppii kovasti sulle!!

Kirsin Kuntopiiri: Hyvät, pahat hiilarit

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;28594929:
Mä olen 165 cm ja painan 63 kg. Kalorinkulutus mitattu 2700-2900 kcal päivässä, treeneistä riippuen. Kulutus on tuolla tasolla, vaikka en ko. päivänä treenaisi edes.

Sinä olet sitten se poikkeus joka vahvistaa säännön :) Kokoisellesi naiselle tuo on ihan poikkeuksellinen kulutus, veikkaan että teet superraskasta työtä ja/tai treenaat tavoitteellisesti.

Ja täytyy laskea kaikki kalorit, pienistäkin jutuista tulee jo aika paljon, jos jättää kaikki ne laskematta. Esim desi rasvatonta maitoa 33kcal, desin laseja ei taida olla olemassakaan, eli olet varmaankin 2-3dl juonut sitä maitoa, eli jo 100kcal.

ja jos ei ole rasvatonta, niin kaloreita vieläkin enemmän.

Eli toisinsanoen, sulla vaan paukkuu kalorit reippaasti yli kulutuksen. Mä olen 53kg ja 165cm ja mun perusaineenvaihdunta on 1220kcal. Tähän päälle liikkumiset, pelkkä seisomatyö ei tuota kovinkaan paljon nosta, vaikka nostaa toki.

[QUOTE="Jenis";28595354]Sinä olet sitten se poikkeus joka vahvistaa säännön :) Kokoisellesi naiselle tuo on ihan poikkeuksellinen kulutus, veikkaan että teet superraskasta työtä ja/tai treenaat tavoitteellisesti.[/QUOTE]

Jep, treenaan kovaa melkein päivittäin. Olen syönyt tuon verran jo pari vuotta ja pysynyt samoissa mitoissa, joten kyllä se kulutus paikkansa pitää. Isot lihakset kuluttaa myös paljon.

Uusimmat

Yhteistyössä