En mitenkään tahdo leveillä tai saada teitä kateellisiksi, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kade:
joten on hieman muutakin taustalla kun, että etä ei pidä säännöllisiä yhteyksiä.
Mutta sitähän sinä et tule koskaan myöntämään..
Eiköhän se, että olet itse sijoitettu lapsi ja nuorena lapset tehnyt tasapainottamaan suhteeseen ole edesauttanut sitä, että tukiperheen olette saaneet.

Minä syöpäsairas yh, en saa tukiperhettä vaikkei ole tukiverkkoa joten ei niitä oikeasti ihan tuosta noin vain lohkea. Mutta hyvä, että olet eloosi tyytyväinen, toivon vilpittömästi lapsillesi parasta mahdollista tässä maailmassa!

Mun ystäväni lapset käyvät tukiperheessä.

Ja tiedän, todellakin, että tukiperheen saamisen ainoa syy oli se, että hän on yh, lasten isä ei ole heidän kanssaan tekemisissä, ja tukiverkko hänellä on olematon (oma suku kaukana). Ei ole alkoholismia, ei mielenterveysjuttuja, ei huonosti hoidettuja lapsia - vain yksinhuoltaja vailla tukiverkkoa.

Todella ikävää ja jopa vihastuttavaa, että sinä et ole saanut tukiperhettä. Niitä ei vaan ole tarpeeksi :/ . Eri kunnissa on erilainen tilanne, eli vaikka joku toinen on saanut tukiperheen ja sinä et, niin ei se sitä tarkoita, että äidissä tai lasten kasvuolosuhteissa olisi jotain vikaa :flower:

joten on hieman muutakin taustalla kun, että etä ei pidä säännöllisiä yhteyksiä.
Eiköhän se, että olet itse sijoitettu lapsi ja nuorena lapset tehnyt tasapainottamaan suhteeseen ole edesauttanut sitä, että tukiperheen olette saaneet.

Pyh.
Me saimme tukiperheen,vaikka muita ongelmia ole kuin se että lasten isä ei pidä kiinni sovituista tapaamisista,eikä ota lapsia luokseen yöksi.

Minä syöpäsairas yh, en saa tukiperhettä vaikkei ole tukiverkkoa joten ei niitä oikeasti ihan tuosta noin vain lohkea. Mutta hyvä, että olet eloosi tyytyväinen, toivon vilpittömästi lapsillesi parasta mahdollista tässä maailmassa!

niinkuin sanoin, en mitenkään halunnut teitä tehdä kateellisiksi B)

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
varmaan tukiperheille on käytöä monessakin tilanteessa. Johtuisiko tietämättömyys siitä että monessakin paikassa määrärahat tiukilla, joten tätäkin lastensuojelun avohuollon tukitoimea on tarjota todellakin vain tietyissä ongelmissa perheelle. (itekin tietämätön,mutta asiaan olen tutustunut juuri alkoholisti sukulaisen kautta)

tukiperheitä haetaan pääasiassa pelastakaa lapset ryn kautta =)

Täälläpäin ne haetaan pääasiassa sosiaalihuollonkautta. Eikä tarvi olla mitään tiettyä ongelmaa Eli sä joka mukamas tiedät ni pidäs suus supussa ennenkuin sanot totuuksina mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja märrä:
Juu arvasin kyllä, ettei ole lasten isä.
Ja pidän positiivisena juttuna tuota tukiperhejuttua, tuo loma sana vain särähti, ei mikään muu.
Pitäkäähän hauskaa! :)

kyllä, nimenomaan lomaa. mitä muutakaan tämä yleellinen päivä voisi olla :o :D
Siis lomaa LAPSISTA, omista ihanista lapsista. Siksi se särähti, ei mitenkään muuten.
Mä en vaan tajua, että lapsista PITÄÄ saada L O M A A.
Ihana päivä sulla silti, ei jatketa lomakinastelua, ettei mee sun päivä pilalle.
Sulla siellä pääkopassas joku ongelma?

Siis lomaa LAPSISTA, omista ihanista lapsista. Siksi se särähti, ei mitenkään muuten.
Ihana päivä sulla silti, ei jatketa lomakinastelua, ettei mee sun päivä pilalle.

no ei tätä voi mikään pilata :D
tottakai mulla on niitä ikävä ja oon soittanu tuossa iltasella sinne et miten on mennyt, ihan siis ei oo päivä mennyt miettimättä. heti ku ne lähti pihasta piti laittaa viestiä perään lisäohjeista :laugh:
en mä tätä osaa muuna kuvailla ku lomana :)

en koe olevani loman tarpeessa lapsistani, mutta pelkään, mitä heille käy jos en voita taistoa syövän kanssa. Minulla kun ei ole heille ketään sukulaistahoa. Minusta lapsilleni ennen kaikkea olisi tärkeää kiintyä muihinkin ihmisiin jos vaikka käy huonosti..
Se olisi sitä lastensuojelua ja ennakoivaa työtä. Mutta ihmiset ja perheet on epätasa-arvoisia tässä maassa tämänkin suhteen, se on valitettava totuus. Kuten jo sanoin, kaikkea hyvää ap:n lapsille!

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:

Täälläpäin ne haetaan pääasiassa sosiaalihuollonkautta. Eikä tarvi olla mitään tiettyä ongelmaa Eli sä joka mukamas tiedät ni pidäs suus supussa ennenkuin sanot totuuksina mitään!

oho, meidän paikkakunnalla tosiaan tuo pela jakaa noita tukiperheitä :o

oho, meidän paikkakunnalla tosiaan tuo pela jakaa noita tukiperheitä :o

Tuo ei ollu sulle tarkoitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja kade no:
en koe olevani loman tarpeessa lapsistani, mutta pelkään, mitä heille käy jos en voita taistoa syövän kanssa. Minulla kun ei ole heille ketään sukulaistahoa. Minusta lapsilleni ennen kaikkea olisi tärkeää kiintyä muihinkin ihmisiin jos vaikka käy huonosti..
Se olisi sitä lastensuojelua ja ennakoivaa työtä. Mutta ihmiset ja perheet on epätasa-arvoisia tässä maassa tämänkin suhteen, se on valitettava totuus. Kuten jo sanoin, kaikkea hyvää ap:n lapsille!

yritähän taistella oikeusistasi jotta saisitte kaiken mahdollisen avun! :hug:

Eikö lasten isä sitten enään ota lapsiaan hoitoon?

ottaa toki, kun sattuu hänelle sopimaan... nyt taas ollut jonkin aikaa ryyppyputki päällä...

No juuh aikasemmin vaan olen luullut että olisi ottanut mutta tilanteet muuttuu.

juu, vuoden verran tapaamiset olleet erittäin epäsäännölliset, sitä ennen meni hienosti. joskus ottaa joka vkl muutama viikon peräkkäin, joskus menee viikkoja ettei miehestä kuulu mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kade no:

Ompa typerää että miten ette ole tukiperhettä saaneet.Sillä sellaista te todella tarvisitte,ja sellainen teidän kuuluisi saada.
Jos vielä syövän kans huonot ennusteet.

Tsemppiä.

[/quote]

Oletko kotona lasten kanssa 24/7? Oletko yh, kotiäiti, lapset ei ikinä hoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Oletko kotona lasten kanssa 24/7? Oletko yh, kotiäiti, lapset ei ikinä hoidossa?[/quote]

niinpä. ja tämäkin pitää kestää yli vuoden, jokainen jaksaa vauvan kanssa olla 24/7. sehän nukkuu ja omaa aikaa on yli puolet vuorokaudesta.

Aika kiva päivä sulla ollut!!!
Mä olen pilannu kuopuksen päivä/yörytmin :) .
Pieninyt ens talven sauna/polttopuita
Vaihtanut toiseen autoon kesärenkaat
Ja nyt hörpin täs jekkubatteryä ja odotan saunaan menoa ja Suomen peliä :)