En mitenkään tahdo leveillä tai saada teitä kateellisiksi, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanalta kuulosti. =) Itsekin olen jo alkanut välistä miettiä että ehkä tuollainen tukiperhe voisi olla ihan kiva...

Omassa päivässä ei hurraamista. Lyhyesti sairas lapsi ja sairas koira. Lääkäreille soitteluita, lääkintää ja eläinlääkärillä istumista sekä koiran lääkintää.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kivaa päivää seuraa sitten kiva yö :D

odotan miestä alasti, se meni töihin muutamaksi tunniksi... kohta pitäisi tulla :whistle:

Varmista sitten ensin, että ovella tosiaan on se...ettei joku putkivuotoa tutkimaan tuleva päivystävä huoltomies koe elämänsä ylläriä :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Kuulostaa mukavalta päivältä.
Meilläkin oli mukava päivä: aerobiccasin tänään tunnin ja illalla kävimme koko perhe yhdessä kävelylenkillä.

kumpa mäki pääsisin huomenna salille, vkl ollu jo taukoa :|

Alkuperäinen kirjoittaja märrä:
Lomaa lapsista? Kuulostaa aika kamalalta, varsinkin, kun sulla kuitenkin on mies. Jos olisit ihan yksin, ymmärtäisin paremmin. Mutta kai se ihan oikeasti on lapsillekin mukavaa vaihtelua, kun saavat viettää aikaa muidenkin aikuisten, kuin omien vanhempien kanssa. Tai vain äidin kanssa.
Hienoa, että teillä on tuollainen mahdollisuus, en ole ennen kuullutkaan tuollaisesta!

mies ei ole lasten isä joten ei ole velvollinen heitä kaitsemaan kun ei edes asuta yhdessä.

Lomaa lapsista? Kuulostaa aika kamalalta, varsinkin, kun sulla kuitenkin on mies. Jos olisit ihan yksin, ymmärtäisin paremmin. Mutta kai se ihan oikeasti on lapsillekin mukavaa vaihtelua, kun saavat viettää aikaa muidenkin aikuisten, kuin omien vanhempien kanssa. Tai vain äidin kanssa.
Hienoa, että teillä on tuollainen mahdollisuus, en ole ennen kuullutkaan tuollaisesta!

mies ei ole lasten isä joten ei ole velvollinen heitä kaitsemaan kun ei edes asuta yhdessä.
Juu arvasin kyllä, ettei ole lasten isä.
Ja pidän positiivisena juttuna tuota tukiperhejuttua, tuo loma sana vain särähti, ei mikään muu.
Pitäkäähän hauskaa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Ihanalta kuulosti. =) Itsekin olen jo alkanut välistä miettiä että ehkä tuollainen tukiperhe voisi olla ihan kiva...

Omassa päivässä ei hurraamista. Lyhyesti sairas lapsi ja sairas koira. Lääkäreille soitteluita, lääkintää ja eläinlääkärillä istumista sekä koiran lääkintää.

meillä meni 2 vuotta et se vihdoin saatiin, vai olikohan se 3v.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tietoo näköjään:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Kiva, että sulla on ollut kiva päivä. Mutta en kyllä osaa olla kateellinen siitä, että lapsesi ovat tukiperheessä...minun silmin se ei ole mikään positiivinen asia.

Sulla taitaa olla hiukka suppea käsitys tukiperheistä,tai yleensäkkin siitä miksi lapset pääsevät sellaisiin perheisiin aina välillä.
On olemassa muistakin syitä kuin vain yks.

varmaan tukiperheille on käytöä monessakin tilanteessa. Johtuisiko tietämättömyys siitä että monessakin paikassa määrärahat tiukilla, joten tätäkin lastensuojelun avohuollon tukitoimea on tarjota todellakin vain tietyissä ongelmissa perheelle. (itekin tietämätön,mutta asiaan olen tutustunut juuri alkoholisti sukulaisen kautta)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Varmista sitten ensin, että ovella tosiaan on se...ettei joku putkivuotoa tutkimaan tuleva päivystävä huoltomies koe elämänsä ylläriä :snotty:

:laugh: mulla on kämpän ainoot avaimet, joten joutuu soittaan ovisummeria :whistle:

Tukiperhe on hyvästä, varsinkin jos äiti on "ainut" lapsista oikeasti vastuussa oleva vanhempi. Etävanhempihan ei saa mtn sanktioita jos ei ota lapsiaan, niin kuin on sovittu. Kun taas lähivanhempi, jos ei anna, niin siitä voi seurata vaikka mitä. Onneksi on ihmisiä ja perheitä, jotka toimivat tukivanhempina esim. yksinhuoltajien lapsille.

Helppo on parjata.. Monesti eroratkaisuna on paras kaikille. Isiäkin on monenlaisia!! On hyviä, huuonoja, vastuullisia,,,, ym.. On perheväkivaltaa....jne.. Niin ja jos isää ei kiinnosta, mitäs sitten?? Eikä ole sukulaisia tai muuta tukiverkkoa.. Moniko teistä "ydinperheellisistä" ajattelee asian tätä puolta...

Tukiperhe tarjoaa tukea, niille ketkä sitä tarvitsevat ja osaavat hakea.

Minun kaksi poikaa käy säännöllisesti myös tukiperheessä. En ole alkkis, käyn työssä, maksan ite laskuni, jne...

Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
miekin tahon ammeen! ja tukiperheen! toivottavasti oli totaalinen rentoutus =)

Heh. Mul on amme ja tukiperhettä en kaipaile.
Mikä mut saa kateelliseksi olis se et joku on ollut hierojalla tai kylpylässä. Sitä mä kaipaan. :ashamed:

kiitos ku muistutit et mulla on vielä 3 puolihieronta kertaa käyttämättä B)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Kiva, että sulla on ollut kiva päivä. Mutta en kyllä osaa olla kateellinen siitä, että lapsesi ovat tukiperheessä...minun silmin se ei ole mikään positiivinen asia.

ne lapset vois olla yhtä hyvin sinun kotonasi, joten nyt en ymmärrä miksi se on mielestäsi negatiivista? minä saan lomaa kun isukki ei pidä sovittuja tapaamisiaan lasten kanssa.
Ap ei tainnut sanoa pitävänsä lomaa lapsista.Sinä se tässä tuon jutun yrität kamalaksi vääntää:/

Ja pidän positiivisena juttuna tuota tukiperhejuttua, tuo loma sana vain särähti, ei mikään muu.

kyllä, nimenomaan lomaa. mitä muutakaan tämä yleellinen päivä voisi olla :o :D

joten on hieman muutakin taustalla kun, että etä ei pidä säännöllisiä yhteyksiä.
Mutta sitähän sinä et tule koskaan myöntämään..
Eiköhän se, että olet itse sijoitettu lapsi ja nuorena lapset tehnyt tasapainottamaan suhteeseen ole edesauttanut sitä, että tukiperheen olette saaneet.

Minä syöpäsairas yh, en saa tukiperhettä vaikkei ole tukiverkkoa joten ei niitä oikeasti ihan tuosta noin vain lohkea. Mutta hyvä, että olet eloosi tyytyväinen, toivon vilpittömästi lapsillesi parasta mahdollista tässä maailmassa!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
varmaan tukiperheille on käytöä monessakin tilanteessa. Johtuisiko tietämättömyys siitä että monessakin paikassa määrärahat tiukilla, joten tätäkin lastensuojelun avohuollon tukitoimea on tarjota todellakin vain tietyissä ongelmissa perheelle. (itekin tietämätön,mutta asiaan olen tutustunut juuri alkoholisti sukulaisen kautta)

tukiperheitä haetaan pääasiassa pelastakaa lapset ryn kautta =)

Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
miekin tahon ammeen! ja tukiperheen! toivottavasti oli totaalinen rentoutus =)

Heh. Mul on amme ja tukiperhettä en kaipaile.
Mikä mut saa kateelliseksi olis se et joku on ollut hierojalla tai kylpylässä. Sitä mä kaipaan. :ashamed:

kiitos ku muistutit et mulla on vielä 3 puolihieronta kertaa käyttämättä B)

:p :snotty: :headwall:

Miten täällä voi olla niin dorkaa porukkaa :o
Minä tunnen ihmisiä joiden lapsilla on tukiperhe. Ei minkään ongelman takia, eikä se tukiperhe ole mikään rangaistus. Vaan se on tuki ja helpotus lapsen ja vanhempien elämään.
Tosin mun tuntemat, tukiperheen omaavat ovat yksinhuoltajia. Sellaisia, joilla ei ole koskaan ikinä mahdollista viettää yhtään päivää / yötä ilman lasta. Sellaisia, joilla ei ole tukiverkostoa omasta takaa, ei sisaruksia joille voisi lapset joskus viedä hoitoon, ei lasten isovanhemmat elossa / kuvioissa. Saa ne äidit välillä ladata akkujaan ja nauttia yksinolosta sillä kyllä, arki ilman minkäänlaisia lepohetkiä mahtaa olla rankkaa.
Argh.

Mutta juu, ap´n päivä kuulostaa aivan mahtavalta! :flower:

kyllä, nimenomaan lomaa. mitä muutakaan tämä yleellinen päivä voisi olla :o :D
Siis lomaa LAPSISTA, omista ihanista lapsista. Siksi se särähti, ei mitenkään muuten.
Mä en vaan tajua, että lapsista PITÄÄ saada L O M A A.
Ihana päivä sulla silti, ei jatketa lomakinastelua, ettei mee sun päivä pilalle.