en ole ikinä ollut näin lihava.... vaaka näytti aamulla 120,6kg :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja helppo ja varma konsti:
Menes lähimmän cambridge konslutin luo. Lähtee paino silmissä :) Pari tuttavaani tiputtanu muutamassa kuukaudessa melkein 30kg pois!

Juu älä mene ellet halua vuoden päästä tiputtaa samoja kiloja uudestaan. Ihan kuin noilla ihmedieeteillä opittais ne terveelliset elämäntavat, huoh.

Kyllä siinä oppi:)
Tyhmä se on joka jatkaa samoilla elämäntavoilla laihtumisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 äippä:
Liikut liian vähän... hanki vaikka koira niin on pakko lähteä liikkeelle =)

No koiraa ei tuosta vaan "hankita" vaan liikunnan takia jos ei sellasta muuten halua, kyllä sitä koiraa täytyy myös haluta muutenkin ja olla valmis myös hoitamaan ja kouluttamaan sitä...
:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Mäkään en oo koskaan ollu näin läski ku oon nytte :kieh: mut alotan laihiksen tai elämäntapamuutoksen mä haluan laihaks/normaali painoseksi...mä oon herttileijaa "vasta" 27v en halua elää loppuelämää läskinä :snotty:

ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta :saint: mut miten se vaikuttaa laihdutukseen?? Hidastaako se sitä vai mitä..?? AP muista juoda paljon vettä :D

Toki hidastaa, sitähän se vajaatoiminta nimenomaan on, aineenvaihdunnan hidastumista. Mutta jos arvot ok, pitäisi silloin aineenvaihdunnankin pelata.

Kokeile vaikka Jutta-dieettiä. Selkeät ohjeet kuukaudeksi eikä tarvitse itse miettiä mitä syö kun päätetty jo valmiiksi.

Sitten kuukauden päästä katsot jatkoja.

No itse olen saman pituinen kuin sinä ja itselläni tuli mitta täyteen n. 95 kg kohdalla.

Otin itseäni niskasta kiinni ja liityin Xtravaganzaan. Pussikeittokuurilla sain hyvän lähdön painonpudotukseen. Nyt laihdutan ihan pelkän ruokavalion avulla.

1v 2 kk aikana painoa on hävinnyt reilut 25 kg.

Niskasta kiinni ja laihduttamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
www.karppaus.info

Toimii satavarmasti. Eikä ole mikään ihmedieetti.

juu mutta perseestä muuten

Miiten niin? Mä oon jo pysyny mitoissa vuosia tällä "dieetillä" eikä oo mitenkään perseestä. Syön niin paljon kuin jaksan lihomatta! Ja vielä hyvää ruokaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jenny:
hohhoijaa.. samanlainen ketju kun muutkin missä lihava ap. Ensin puolustellaan itseensä hirveesti, mikään neuvo ei kelpaa, kohta varmaan kerrot että sulla on kilpirauhasen vajaatoiminta jne..

missä mä puolustelen itseeni? mä VIHAAN itseeni. olen saamaton vätys.

ja en tiedä onko kilpparissani vikaa. ainakaan 4v sitten ei ollut kun se tutkittiin. ja mulle neuvot kelpaa, sellaiset joita en ole vielä kokeillut.

Minulla todettiin kilpparin vajaatoiminta noin vuosi sitten toisen lapsen syntymän jälkeen, kävin noissa lukemissa kuin sínä esikon syntymän jälkeen ja tiputin välissä vajaa 20kg ennen kakkosta.
Mutta noista kilppariarvoista, jotkut lääkärit tuijottaa vain sitä että se arvo on viiterajan sisäpuolella vaikka se on hyvin yksilöllistä ja nykyistä 4,5 rajaa ollaan kai tiputtamassa jonnekin 2,5-3 arvoon.
Oma painoni nousi myös 10 vuoden aikana ja joku 10kg saattoi tulla yhden kuukauden aikana. Myös ruokavalio tutkittiin ja oli ok.
Itse epäilen että minulla on ollut kilpparin vajaatoiminta piilevänä jo vuosikausia koska oireet nyt kun arvot oli tuossa kk sitten yli 10, oli kovin tutut.

Suosittelen käymään uudelleen kokeissa ja heti klo 8, arvot laskee klo 10 jälkeen. Olisinpa itse tajunnut vuosia sitten tutkia tätä kilpparijuttua enemmän mutta kun ajatus ei oikein kulje kun vajaatoiminta jyllää..

Sellanen vinkki, vähennä ruoka-annoksia niin, että joko täytät lautasen puolilleen ensin salaattia, jolloin ruokaa ei mahdu enää niin paljon. Tai sitten otat pienemmän lautasen käyttöösi, sellaisen leipälautasen.

hohhoijaa.. samanlainen ketju kun muutkin missä lihava ap. Ensin puolustellaan itseensä hirveesti, mikään neuvo ei kelpaa, kohta varmaan kerrot että sulla on kilpirauhasen vajaatoiminta jne..

ja en tiedä onko kilpparissani vikaa. ainakaan 4v sitten ei ollut kun se tutkittiin. ja mulle neuvot kelpaa, sellaiset joita en ole vielä kokeillut.

4 vuotta on pitkä aika + arvosi on voinut olla vaikkapa 4,3 joka voi tuoda sinulle ongelmia kun taas joku arvoja tuijottava lääkäri pitää sitä normaalina.
Itselläni aloitettiin lääkitys kun arvo oli rajalla 4,5 ja lääkäri vähätteli ja sanoi että varmaan menee liikatoiminnan puolelle vaan annostusta on nostettu nyt jatkuvasti..

Alkuperäinen kirjoittaja ff:

Minulla todettiin kilpparin vajaatoiminta noin vuosi sitten toisen lapsen syntymän jälkeen, kävin noissa lukemissa kuin sínä esikon syntymän jälkeen ja tiputin välissä vajaa 20kg ennen kakkosta.
Mutta noista kilppariarvoista, jotkut lääkärit tuijottaa vain sitä että se arvo on viiterajan sisäpuolella vaikka se on hyvin yksilöllistä ja nykyistä 4,5 rajaa ollaan kai tiputtamassa jonnekin 2,5-3 arvoon.
Oma painoni nousi myös 10 vuoden aikana ja joku 10kg saattoi tulla yhden kuukauden aikana. Myös ruokavalio tutkittiin ja oli ok.
Itse epäilen että minulla on ollut kilpparin vajaatoiminta piilevänä jo vuosikausia koska oireet nyt kun arvot oli tuossa kk sitten yli 10, oli kovin tutut.

Suosittelen käymään uudelleen kokeissa ja heti klo 8, arvot laskee klo 10 jälkeen. Olisinpa itse tajunnut vuosia sitten tutkia tätä kilpparijuttua enemmän mutta kun ajatus ei oikein kulje kun vajaatoiminta jyllää..

kuulostaa tutulle... mulla saattaa tulla tuo 10kg siis ihan yhdessä hujauksessa. parissa kuukaudessa. ja tämä ainainen sanonta että mitä lihavampi olet, sen nopeemmin alkuun paino tippuu, ei pidä paikkansa minun kohdalla. mulla kilot lähtee aivan naurettavan hitaasti. samassa ajassa kun kaverini (joka samaa kokoa kuin minä) sai aikanaan 10kg pois samalla ruokavaliolla ja liikunnalla, tippui minulla 2kg!!!!!! se masentaa ja syö motivaatiota kyllä aikalailla.

voisin käydä varmuudeksi kilpparin tutkituttaa. olen tosi usein väsy ja saamaton. ennen olin iloinen ja aikaansaava ihminen. nykyisin oikein mikään ei tunnu milleen. olen vaan ja möllötän. unohtelen asioita aiban kamalasti, olen jo ns. tunnettu siitä lähipiirissäni.

Mulla tuli stoppi kun puntari näytti 96 kg ja mies alkoi huomautteleen ulkonäöstä. Mulla tehos/tehoaa parhaiten kun laitan kello ajat päivälle millon saa syödä. Ja sit vähän suunnittelin et mitä syön milloinkin. Laskin siis kalorit ainakin suurinpiirtein.
Mun liikunnnan määrällä joutuu jättämään kaikki herkut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja sugarplum:
Mäkään en oo koskaan ollu näin läski ku oon nytte :kieh: mut alotan laihiksen tai elämäntapamuutoksen mä haluan laihaks/normaali painoseksi...mä oon herttileijaa "vasta" 27v en halua elää loppuelämää läskinä :snotty:

Peesi! Tosin olen ollut painavampikin ku nyt.. Mutta kumminki liian painava..

Mieheni on sanonu etten sais mennä alle 95kg ( sinnekki matkaa ) mutta olen kyllä itse ihan erimieltä... :xmas:

Täh? Onko miehesi joku fatlover? Vai pelkääkö hän että alat näyttää liian hyvältä ja muut miehet kiinnostuvat sinusta?
Eikö hän välitä terveydestäsi?
Onko hän itse lihava?

kävin tutustumassa tuohon cambridge hommaan, se kuulostaa hyvälle. kun yksin musta ei näemmä ole laihduttaa. tuolla saisi tukea ja homma tulisi jotenkin konkreettisemmaksi kun kävis niissä kokouksissa.... ennen en olisi voinut kuvitellakaan meneväni mihinkään tuollaiseen, nyt alan pyörtää sitä. tuo voisi olla passeli juttu.

kävin tutustumassa tuohon cambridge hommaan, se kuulostaa hyvälle. kun yksin musta ei näemmä ole laihduttaa. tuolla saisi tukea ja homma tulisi jotenkin konkreettisemmaksi kun kävis niissä kokouksissa.... ennen en olisi voinut kuvitellakaan meneväni mihinkään tuollaiseen, nyt alan pyörtää sitä. tuo voisi olla passeli juttu.

Tai sit kokeilet karppausta ja saat kilot pysyvästi pois.

www.kiloklubi.fi

ilmainen palvelu ja kesustelupalstat. päätät itse mitä syöt ja "palloista" seuraat ravinnon laatua. ohjaa myös sinua esim: lisää kuituja. keskustelupalstat on ja tsemppikavereita löytyy, myös erittäin ylipainoisille.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:

kuulostaa tutulle... mulla saattaa tulla tuo 10kg siis ihan yhdessä hujauksessa. parissa kuukaudessa. ja tämä ainainen sanonta että mitä lihavampi olet, sen nopeemmin alkuun paino tippuu, ei pidä paikkansa minun kohdalla. mulla kilot lähtee aivan naurettavan hitaasti. samassa ajassa kun kaverini (joka samaa kokoa kuin minä) sai aikanaan 10kg pois samalla ruokavaliolla ja liikunnalla, tippui minulla 2kg!!!!!! se masentaa ja syö motivaatiota kyllä aikalailla.

voisin käydä varmuudeksi kilpparin tutkituttaa. olen tosi usein väsy ja saamaton. ennen olin iloinen ja aikaansaava ihminen. nykyisin oikein mikään ei tunnu milleen. olen vaan ja möllötän. unohtelen asioita aiban kamalasti, olen jo ns. tunnettu siitä lähipiirissäni.

Sama juttu, kaveri oli esim. Atkinsilla ja sai 10kg ja minä jonkun 3kg. Kun se aineenvaihdunta ei pelaa, ei siinä mitkään dieetit auta.
Ja sama juttu, vajaatoiminta kun iskee niin siinä katoaa samalla iloisuus kun haluaisi tehdä kaikkea mutta ei vaan jaksa. Ja muisti pätkii..

Sellanen vinkki, vähennä ruoka-annoksia niin, että joko täytät lautasen puolilleen ensin salaattia, jolloin ruokaa ei mahdu enää niin paljon. Tai sitten otat pienemmän lautasen käyttöösi, sellaisen leipälautasen.

Tätä peesaan. Pienempi lautanen käyttöön, syö hitaasti ja juo paljon vettä vaikka ennen syömistä.

Itellä tehonnu ja 3 kiloa tippunu 3 viikossa, eli kilo per viikko. Tuo veden juonti minusta tärkein. Pistää aineenvaihdunnan liikkeelle. Tietty kantsii liikkuakkin.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

No kaikille se karppaus ei sovi. Ensinnäkin mun vatsa ei kestä sitä, vaan saan järkyttäviä kramppeja toisekseen itse en koe, että mikään ruokavalio, joka täysin kieltää jotakin voisi olla hyvä loppuelämää ajatellen. Parasta on tosiaan tehdä elämäntapamuutos. Ymmärtää, että herkut kuuluu erityistilanteisiin. Opetella kuuntelemaan omaa kehoaan, että tarviiko sitä ruokaa kuitenkaan santsata. Liikkumaan liikkumisen ilosta jne. Eikä tule kilot takaisin.

Nimimerkillä -25kg 2,5 vuodessa, nyt paino pysynyt samoissa lukemissa vuoden päivät. Ei ollut tarvetta laihtua sormia napauttamalla, kun kuitenkin loppuelämän aion näin elää.

Alkuperäinen kirjoittaja sugarplum:

Peesi! Tosin olen ollut painavampikin ku nyt.. Mutta kumminki liian painava..

Mieheni on sanonu etten sais mennä alle 95kg ( sinnekki matkaa ) mutta olen kyllä itse ihan erimieltä... :xmas:

Miehesi on sanonut? Mä aina mietinkin, että mitkä pervot haluaa että vaimo on läski...

Alkuperäinen kirjoittaja aina harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

No kaikille se karppaus ei sovi. Ensinnäkin mun vatsa ei kestä sitä, vaan saan järkyttäviä kramppeja toisekseen itse en koe, että mikään ruokavalio, joka täysin kieltää jotakin voisi olla hyvä loppuelämää ajatellen. Parasta on tosiaan tehdä elämäntapamuutos. Ymmärtää, että herkut kuuluu erityistilanteisiin. Opetella kuuntelemaan omaa kehoaan, että tarviiko sitä ruokaa kuitenkaan santsata. Liikkumaan liikkumisen ilosta jne. Eikä tule kilot takaisin.

Nimimerkillä -25kg 2,5 vuodessa, nyt paino pysynyt samoissa lukemissa vuoden päivät. Ei ollut tarvetta laihtua sormia napauttamalla, kun kuitenkin loppuelämän aion näin elää.

Mulle ainakin karppaus on elämäntapa ja ainut tapa hallita makeanhimoa. Mua ei lihota kuin hiilarit. Karppaustakin on monta erilaista, mä hyväkarppaan nykyään (eli vähän enemmän hiilareita ) koska liikun paljon

kävin googlaa kilpparin vajaatoiminnan. mulla on ne KAIKKI oireet! häh....

Oireet kehittyvät usein hitaasti ja ihminen pystyy pitkään sopeutumaan vajaatoiminnasta aiheutuviin oireisiin niitä huomaamatta.

Väsymys, lisääntynyt unen tarve
Palelu
Painonnousu
Kuiva iho
Ummetus
Kuiva ohut tukka, hiustenlähtö
Hidas sydämen syke
Käheys, äänen madaltuminen naisilla
Kuukautishäiriöt (runsaat kuukautiset, pitkät välit, kuukautisten poisjääminen)
Ajatuksen hitaus, masentuneisuus
Turvotus, silmien ympärillä, jalat, kädet

Oireet kehittyvät usein hitaasti ja ihminen pystyy pitkään sopeutumaan vajaatoiminnasta aiheutuviin oireisiin niitä huomaamatta.

Palelu
Painonnousu
Kuiva iho
Ummetus
Hidas sydämen syke

kannattaa tutkituttaa, mut voi noilla oireilla olla kyl jotain muutakin; ylipaino väsyttää, ei jaksa ei kiinnosta, masentaa ja suolanen ruoka turvottaa. huonosti ku syöt on ummetusta, paino ny nousee syödystä ruuasta. ja usein ylipainoisilla on menkkojen kans ongelmia.

mulla junnaa paino koko ajan samassa, kilon kaks heittelee ja siihen se sitte jää. loppuu motivaatio kokeilla edes enää mitää. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:

Palelu
Painonnousu
Kuiva iho
Ummetus
Hidas sydämen syke

kannattaa tutkituttaa, mut voi noilla oireilla olla kyl jotain muutakin; ylipaino väsyttää, ei jaksa ei kiinnosta, masentaa ja suolanen ruoka turvottaa. huonosti ku syöt on ummetusta, paino ny nousee syödystä ruuasta. ja usein ylipainoisilla on menkkojen kans ongelmia.

mulla junnaa paino koko ajan samassa, kilon kaks heittelee ja siihen se sitte jää. loppuu motivaatio kokeilla edes enää mitää. :snotty:

Korjaus: ylipaino yksin ei varmasti väsytä eikä turvota vaan se jos ruokavalio ei ole kunnossa, esim. liikaa hiilarimössöä.
Itsellä on ylipainoa mutta olen energinen ja iloinen, ei turvota yms. kun vajaatoiminta on hoidossa!

Yhteistyössä