En ole koskaan käynyt ulkomailla, enkä aio mennäkään. Onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisuliisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lisuliisu

Vieras
En ole siis koskaan käynyt missään ulkomailla, eikä ole mitään mielenkiintoa. Mieheni veli ja sen vaimo ramppaa joka vuosi jossain ja ne kehuu matkoillaan, mutta mä ja mun mies ollaan mieluiten mökillä ja grillataan ja saunotaan ja laitetaan pihaa kuntoon.

miksi mennä ulkomaille, kun Suomessakin on niin paljon nähtävää? Esimerkiksi Kolin maisemat varmasti voittaa jotkut lontoot ja italiat ynnämuut. Lisäksi ulkomailla on vaaralista, enkä halua saattaa lapsiani vaaraan, tai stressin alaiseksi raahamalla heitä vieraisiin paikkoihin.

Onko muita samanlaisia "suomi-faneja"?

Mä olen kerran käynyt Prahassa, ihan pikkulapsena Oslossa ja Tukholmassakin. Pelkään lentämistä ja laivalla matkustamista niin paljon etten koe kauas matkustamisen olevan sen arvoista, ja muutenkin viihdynm kotona paremmin kuin missään muualla!

Noh, oon samaa mieltä, että Suomessa on paljon nähtävää, mutta matkailu avartaa. Tosin nykyään kun kaiken näkee telkkarissa ja netissäkin niin kukaan ei varmaan oo samalla tavalla "tynnyrissä kasvanut" kuin ennen, mutta kuitenkin. Onhan ulkomailla erilainen tunnelma ja ihmiset erilaisia jne.

Jokainen tekee just sitä mistä itse tykkää eikä kenelläkään ole siihen nokan koputtamista. Mutta... entäs jos teidän lapset vanhemmuten haluaisivat reissuun ulkomaille avartaakseen maailmankuvaansa?

Mua ärsyttää puheet, että ihminen joka on käynyt ulkomailla jotenkin KEHUISI reissujaan. Just sellaset jotka harvoin/ei koskaan matkustele olettavat puhumisen olevan kehumista. Minä puhun matkustelusta mutta en kehu vaan kerron millaista siellä on ja mitä tuli tehtyä. Miksi se kuulostaa kehumiselta??

Jokainen matkustakoon siellä missä itse haluaa, mutta vähän mustavalkoiselta kuulostaa tuo sinun ajattelu. Aika hassu ajatus, että lapsille tulee stressiä, jos niitä vie vieraisiin paikkoihin. Iloa siitä enemmänkin saa. Vaarallista on mökilläkin ja ei minun mielestä voi arvottaa jotain Kolin ja Lontoon matkoja. Molemmissa on hyvät puolensa.

Itse pidän paljon ulkomailla matkustamisesta ja olen asunutkin ulkomailla, mutta se on totta, että Suomessakin on paljon nähtävää ja minusta tuntuu, että olen matkustellut Suomessa aivan liian vähän.

On totta, että Suomessakin on paljon nähtävää. Mutta ei se matkustelu nyt niin vaarallisempaa ja stressiä aiheuttavaa ole. Välttämätöntä se ei toki ole ja jokainen tekee niinkun haluaa. Me aiotaan kierrellä Suomea, mutta matkustellaan myös ulkomailla. Ja tosiaan, vaikka joku puhuu reissaamisestaan, ei se tarkoita kehuskelua. Mutta se mua ärsyttää, kun jotkut ajattelee matkustamisen olevan jotenkin pakollista ja lasten kasvatukseen kuuluvaa.

En ole käynyt kuin Uumajan ja Tukholman satamissa enkä todennäköisesti tule koskaan käymäänkään. Syyt on kyllä aivan erit kuin ap:lla.

Meidän vanhin lapsi joskus asiasta huomauttelee tyyliin "kun kaikki muut käy, miksen mä pääse" mutta mä oon vaan sanonut että aikuisena voi mennä niin paljon ku sielu sietää ja kukkaro antaa myöden. Eipä se sitten oo sen kummemmin vinkunu.

mökkeily se vasta vaarallista onkin. Tulipaloja (takasta, kiukaasta, huonoista sähköjohdoista), mahdollisuus eksyä metsään tai hukkua (järveen, mereen, paljuun), onnettomuusriskit (tottumaton käyttämään kirvestä, puukkoa, ruohonleikkuria, palovamma kiukaasta), kylmäsäilytystilat monesti puuttellisia ja huusin hygienia taso huono => ruokamyrkytys, mökille mennään usein autolla (kolari riski on isompi kuin lentokoneen tippumisen riski), pitkät etäisyydet (ruan pala tarttuu kurkkuun tai saa sairaskohtauksen ja ambulansin tulo kestää)..... listaa voisi jatkaa, samanlaisen listan voi koota myös ulkomaan vaaroista, joten en koe ulkomailla matkustelua vaarallisemmaksi kuin mökkeilyä, päin vastoin :D

Mutta jokainen tekee niinkuin itse kokee parhaaksi, itse koen kyllä että ihmiseltä jää paljon kokematta jos ei ikinä matkustele missään.

Yhteistyössä