Muita aikuisia jotka eivät koskaan ole olleet ulkomailla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Olen käynyt viron ja ruotsin laivalla mutten koskaan ollut maissa, saatikka lentänyt lentokoneella. Onko muita?

Taustaa: perheen kanssa ei olla koskaan menty mihinkään, kaverit ei ole halunneet lähteä ulkomaille kanssani ja yksin ei huvita mennä ihan vieraaseen ympäristöön kun ei ole mitään käryä miten lähtöselvityksissä ja ym muissa jutuissa toimitaan.

Voisitko lähteä vaikka junalla reilaamaan yksin? Se on nykyään ihan turvallista, kun vaan pitää järjen päässä. Reilaamassa on paljon yksinmatkustavia ihmisiä.

En ole sosiaalisesti ihan varma ihminen. Yksi ongelma on myös raha. Vaikka reppureissaaminen on varmasti halvempaa kuin joku valmislentomatkapaketti jonnekkin, mutta näin osa-aikatyötätekevällä yksinasuvalla ihmisellä ei ole varaa matkustaa.

Reppureissulla pelkäisin että joku vie minun rahani ja tavarani ja jäisin jumiin johonkin tuntemattomaan maahan kun passikin varastettaisiin. Lisäksi haluaisin varmistua että minulla on yösija.

No mä olen käynyt vain risteilyllä Tukholmassa 80-luvulla, samalla reissulla tein muuten sen ainoan Helsingin reissuni.
No, lisäks olen vähän istunut rekan kyydissä Ruotsin puolella, mutta se on siinä ja siinä, että laskeutuiko sieltä minuutiksi pissalla käymään naapurimaan kamaralla.
Ei varmaan tartte sanoakaan, etten ole lentänyt, ja junassakaan varmaan matkustanut kuin 2 kertaa. Ja ikää on päälle 40.
Ei ole varaakaan kyllä lähteä mihinkään.

Olen matkustanut perheen kanssa, kavereiden kanssa, poikaystävän kanssa... jne. jne. Ihan lapsesta saakka käynyt ulkomailla.

On roskaa etteikö muka rahaa olisi, en minäkään ole rikas mutta kyllä sitä ulkomaille pääsee jos haluaa. Äkkilähtö vaikkapa loman alkuun 200e ja pääset lämpimään, siellä ei tartte rahaa kuin ruokaan, joka useammassa paikassa on muutenkin halvempaa kuin täällä.

Kannattaa matkustella. :)

Minä olen käynyt perinteisen Ruotsin reissun, Tanskassa lapsena ja Oslossa. Ja oon kyllä asunut P-Norjassa useita vuosia. Mutta kokematta etelän reissut ja lentokoneella matkustus. Lasten kanssa ois kiva lähtee jonnekki vähän kauemmas lentokoneella. Jos vain uskaltais mennä siihen. Pitäs varmaan kotimaan lento ottaa aluksi, testing mielessä. Saako jonku paniikki kohtauksen kun ilmaa alla muutama kilsa yläilmoissa.

Yhteistyössä