En osaa enkä uskalla tutustua ihmisiin enään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksinäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksinäinen"

Vieras
Syynä tähän on se, että minulla ei ole aikaisempia ystäviä ollut pitkään aikaan (tosin yhden entisen kaverin kanssa koitan herätellä vanhaa ystävyyttä).

Kuulostaako oudolta ?

No, pelkään todella paljon sitä, että minun kanssani ei haluta ystävystyä tai kukaan mies ei halua parisuhdetta kanssani tai mitään tälläista, ja että ystävättömyyteni ja yksinäisyyteni tekevät minusta muiden ihmisten silmissä omituisen. "Että en minä tuohon ihmiseen halua tutustua. Pakko hänessä on olla jotain vikaa, koska hänellä ei ole vanhoja ystäviä ja sosiaalista verkostoa"

Ja mitä miehiin tulee, niin kuinka helposti se mies luulee, että minusta tulee läheisriippuvainen takertuja, kun selviää, että minulla ei ole muita ystäviä. (Oikeasti viihdyn ihan hyvin yksinäni, enkä edes aina kaipaa seuraa).

Olisi kyllä ihan kiva tietää, että miksi minusta tuli tällainen epänormaali tapaus, joka ei edes kolmekymppisenä osaa löytää uusia ystäviä entisten tilalle. Siis kun aina tuntuu siltä, että kukaan muu ei ole ikinä ystävän tarpeessa; kaikilla muilla ihmisillä on perhe ja/tai laumoittain ystäviä eikä mitään intoa ja kiinnostusta tutustua kehenkään uuteen tuttavuuteen.

Ystava on hyva olla :) Edes se yksi. Ennen olin paljon yksin sairauteni takia. Nykyaan etsin uusia tuttavuuksia ympari suomen enka valita mihin uskontoon uskovat, millainen menneisyys on ollut tai minka varinen ihminen on :)