En osaa tutustua ihmisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ystävätön

Vieras
Tai siis, kyllähän niitä "hyvänpäiväntuttuja" muutamia on, mutta jostain syystä, en tunnu ikinä onnistuvan luomaan mitään sen syvempää ystävyys- tai edes tuttavuussuhdetta kehenkään.

Minulla ei ole koskaan ollut kuin muutamia ystäviä, ja nekin vähät ovat jääneet elämässä taakse muuttojen, perheiden perustamisen ja muiden tällaisten myötä. Ja uusia ystäviä ei ole löytynyt tilalle. (totesin tässä, että viime vuosina, olen esimerkiksi soittanut vain äidilleni, toisinaan sisarilleni ja loput ovatkin olleet sitten töihin liittyviä puheluita.)

En tiedä, mikä siinä on, mutta en vain osaa tutustua ihmisiin. Ja jos yritän, niin ketään ei todellakaan kiinnosta tutustua minuun. Tiedän kyllä, että ei sitä voi olettaa aina osuvan sellaisia ihmisiä kohdalle, joiden kanssa ystävystyy, mutta on se aika turhauttavaa huomata, kuinka toiset ihmiset tuntuvat tutustuvan muihin ihan tuosta noin vaan pienessä hetkessä, ja itse ei tutustu ikinä kehenkään.

Epäilemättä teen jotain väärin, mutta sen kun vielä keksisi, että mitä se on

No, kyllä sinä ainakin kirjoitat sujuvasti. Oletko ujo? Mitäs jos hankkisit kirje- tai meilikaverin, vaikka omalta paikkakunnalta tai lähistöltä? Niin että kun olette ensiksi tutustuneet kirjoittelemalla ja juttelemalla puhelimessa, niin se kynnys tavata ei olisi niin korkea. Eikä tarvitsisi miettiä niin kovasti että mitäköhän mä sanoisin, tai mitähän toi musta ajattelee.

Yhteistyössä