"En osaa lukea kaunoa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli sitten töissä melkoinen, epämiellyttävä yllätys vastaan. Jouduin nimittäin kirjoittamaan kaksi sivullista työmuistiinpanoja uusiksi, kun se ihminen, jolle minun muistiinpanot piti antaa, ilmoittikin että hän ei osaa lukea kaunokirjoitusta.

Siis, kyse ei kuulemma ollut siitä, että olisin kirjoittanut epäselvästi tai liian pientä tekstiä, vaan juurikin se kaunokirjoitus oli siinä se ongelma. Ja tämä työkaveri oli ihan suomalainen vähän päälle nelikymppinen nainen.

(Ja oli ensimmäinen kerta, kun minun tälle henkilölle piti toimittaa muistiinpanoja, joten siksi en tiennyt tästä "kirjoitusongelmasta")

Miksei muistiinpanoja kirjoiteta tietokoneella puhtaaksi ennen kuin ne annetaan eteenpäin?

Tarkoitan siis, että jos sun pitää antaa sun käsinkirjoittamat muistiinpanot eteenpäin, niin yleensä ne kyllä kirjoitetaan puhtaaksi eikä anneta mitään käsinkirjoitettuja lippuja ja lappuja.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Miksei muistiinpanoja kirjoiteta tietokoneella puhtaaksi ennen kuin ne annetaan eteenpäin?

Tarkoitan siis, että jos sun pitää antaa sun käsinkirjoittamat muistiinpanot eteenpäin, niin yleensä ne kyllä kirjoitetaan puhtaaksi eikä anneta mitään käsinkirjoitettuja lippuja ja lappuja.

Sitä itsekin ihmettelin, mutta jostain syystä piti olla alkuperäiset muistiinpanot ilman muutoksia ja korjauksia.

Luulisin että tilanne on ollut sellainen että työkaveri vaatii siistimpiä/valmiita (=koneella kirjoitettuja) lappuja, en tiedä mihin tarkoitukseren ovat, olisiko työkaverin täytynyt sitten kirjoittaa puhtaaksi ja häntä otti päähän kaksinkertainen työ (eli ensin sinä kirjoitat ja sitten hän uudestaan samat laput) kun saman olisi voinut tehdä paljon helpommin

[QUOTE="vieras";28825832]Miksi aikuinen kirjoittaa kaunokirjoitusta?[/QUOTE]

Minä kirjoitan edelleen joskus. Huvikseni vaikka kauppalaput jos siltä tuntuu, ovatpahan kauniimpia niin :) Itse ihmettelen kyllä miksei välissä ole ollut puhtaanakirjoitusta tai miksi ei voida kirjoittaa koneella ja lähettää edelleen ilman mitään papereita?

[QUOTE="vieras";28825832]Miksi aikuinen kirjoittaa kaunokirjoitusta?[/QUOTE]

Siis se, mitä kirjoitin, oli oikeastaan jonkinlaista kaunon ja tekstauksen välimuotoa, mutta em. työkaverin mielestä se oli kaunoa ja hänhän ei sitä kuulemma osaa lukea.

Luulisin että tilanne on ollut sellainen että työkaveri vaatii siistimpiä/valmiita (=koneella kirjoitettuja) lappuja, en tiedä mihin tarkoitukseren ovat, olisiko työkaverin täytynyt sitten kirjoittaa puhtaaksi ja häntä otti päähän kaksinkertainen työ (eli ensin sinä kirjoitat ja sitten hän uudestaan samat laput) kun saman olisi voinut tehdä paljon helpommin

Kun se työkaveri olisi sitten sanonut, että haluaa puhtaaksi-/koneellakirjoitetut muistiinpanot niin olisin toki ne vienyt. Mutta tuli hyvin tarkkaan ilmoitus, että hän haluaa juurikin ne alkuperäiset muistiinpanot.

Yhteistyössä