En pysty lopettamaan tupakointia raskaana:((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!!

Vieras
Olen yrittänyt jo monta kertaa lopettaa, mutta aina alkaa tekemään entistä enemmän mieli tupakkaa ja vieroitusoireet on yhtä helvettiä. Olen vähentänyt polttamista reilusti mutta ei se riitä! raskaus oli yllätys ja jos olisin tästä tiennyt olisin lopettanut aiemmin vaikka sillä lääkkeellä mikä auttaa. saan raivareita ja itkukohtauksia ja kädet tärisee kun olen ollut päälle vuorokauden polttamatta. raskaus on jo edennyt pitkälle mutta vielä on kuukausia laskettuun aikaan, joten eikös lopettamisesta ole vieläkin hyötyä? en olisi ikinä uskonut että olen tässä tilanteessa. en ole ikinä hyväksynyt tupakointia tms raskausaikana mutta nyt teenkin sitä itse. nikotiiniriippuvuustestin tulokseksi sain "voimakas riippuvuus" ja suositeltiin korvaushoitoa, onkohan siitä hyötyä? kaikkea muuta olen kokeillut paitsi tuota. tiedän että on pakko lopettaa!! mistä hitosta saan apua kun neuvola ei sitä tarjoa? en onnistu yksin!!

Ilman muuta kokeilet sitä korvaushoitoa!

Pienempi, siis huomattavasti pienempi paha sikiölle on pelkkä nikotiini kuin nikotiini+kaikki muut tupakan "myrkyt".

Ja ehdottomasti parempi on lopettaa korvaushoidolla kuin että ei lopeta ollenkaan.

Hei se käsien tärinä ja itkupotkuraivarit ei kestä kuin kolmisen päivää.Kyllä sä sen jaksat.Sen jälkeen tekee kyllä mieli pitkään ja siihen ei auta mitkään lääkkeet vaan puhdas tahdonvoima.Mutta siis fyysiset oireet kyllä helpottaa pian :)

sama juttu.
olen vain niin heikko.
yllätysraskaus oli, ja poltin vähemmän tupakkia alussa.
nyt vkoja yli 30 ja menee jopa 6 päivässä, jollei enemmänkin. :/
olen kai jo luovuttanut asian suhteen.

Mulla meni ekassa aika pitkälle, valitettavasti. ja aikanaan aloitin uudelleen.
Nyt tilanne tämä; testi pitää tehdä viikonloppuna ja savuton ollut tänään 3 viikkoa:)
Päätin että en osta enää askia, no ostin, päätin että poltan 2 päivässä, no ekana meni 8! Sitten annoin askin miehelleni ja hän säännösteli 2-3 päivässä.Kun toesin että saan savut illalla olin rauhallisempi ja ei ollut tarvetta rynniä ostamaan. Ja kun askin loppui nielin kiukkuni ja olin ilman. Eli kun päätin lopettaa niin sen jälkeen meni 30 savuketta.

Ajatelkaa lastanne. Elämässä tulee olemaan paljon vaikeampiakin tilanteita kuin tupakan vieroitusoireet. Käytä vaikka sitten ensin sitä nikotiinikorvaushoitoa, jos on pakko, pienempi paha se kuin tupakka kaikkine myrkkyineen. Itse olen molemmat raskaudet ollut täysin polttamatta, vaikka muuten palaa jonkin verran.

Kannattaa kokeilla sitä inhalaattoria. Pahimpaan tuskaan kun ottaa imut siitä niin jo helpottaa. Se vaikuttaa psyykkisestikin, kun tuntuu ihan tupakan polttamiselta.
Itselleni se auttoi, kun lopetin alkuraskaudesta :flower:

Olin voimakkaasti riippuvainen ennen raskauttani. Poltin väh. askin päivässä. Mutta kun tein raskaustestin ja se oli positiivinen, lensi KAIKKI tupakat pilkottuina roskiin. Se vahingoittaa lastasi. Tiedän, että tulee rumaa textiä, mutta syytä vaan itseäsi kun lapsellasi todetaan allergia, astma, ylivilkkautta, oppimisvaikeuksia... Nämä sai mut luopumaan tupakoinnista!

Kun tämä on sellainen kierre että ahdistun ja vihaan itseäni kun poltan mutta se saa samalla aikaan sen että lopettaminen on entistä vaikeampaa ja tupakantuska vaan kasvaa. olen selannut läpi kaikki artikkelit mitä google löytää ja itseviha kasvaa vaan. ja kun vieroitusoireet, pahat sellaiset, on päällä, niin SULJEN POIS mielestä kaiken pahan mitä tupakka aiheuttaa, kaikki kamalat asiat mitä voi tulla vauvalle ja minulle itselle, kuten ennenaikainen kuolema. vauva ei myöskään ole todellinen, en ymmärrä mitä on olla äiti enkä sitä että mulle tulee vauva. ei ole mitään kokemusta vauvasta, en ole koskaan edes pitänyt vauvaa sylissä. en voi käsittää raskautta vieläkään. pelkkä mielikuva vauvasta ei auta lopettamaan, se mielikuva ei auta vieroitusoireisiin :( . kokeilen vielä purkkaa jos se auttaisi noihin fyysisiin oireisiin :( !!

Paljon vaikeampaa sen lapsen kanssa eläminen on sitten, jos hänelle tulee oppimishäiriöitä tms. Lopettamisen stressiin et voi edes verrata. Niin ja se syyllisyys vielä siihen päälle... Minäkin tiedän, että se ON vaikeaa, mutta se EI OLE mahdotonta! Koettu on. Enää en aloita uudestaan, koska haluan olla esimerkkinä lapsellekin. Mieliteko siihen jää vuosikausiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tumppaa jo:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Mun mielestä siihen pystyy jos vain OIKEASTI haluu! :|

Näin. Onkohan valmis saamaan lapsia, jos ei pysty noinkaan pientä asiaa tekemään OMAN LAPSEN terveyden hyväksi?

Ei se kaikille ole "pieni asia". Ei varsinkaan ap:lle, siksihän hän täällä neuvoja nyt kyselee.

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Mun mielestä siihen pystyy jos vain OIKEASTI haluu! :| :hug:

Totta.

Yhdyn tähän. Minä olen ollu 3 kertaa raskaana ja joka kerta lopettanu. Kyllä siihen tarvii olla itsekuria, mutta pystyy sen tekemään jos oikeasti haluaa!

Kannattaa lopettaa tupakan ohella myös kahvinjuonti, tällä keinolla olen saanu itse joka kerta vierotusoireita vähän pienemmiksi!
Tsemppiä! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Isä:

Näin. Onkohan valmis saamaan lapsia, jos ei pysty noinkaan pientä asiaa tekemään OMAN LAPSEN terveyden hyväksi?

Ei se kaikille ole "pieni asia". Ei varsinkaan ap:lle, siksihän hän täällä neuvoja nyt kyselee.

Vanhemmat joutuvat tekemään kaikenlaisia uhrauksia/kompromisseja lapsensa parhaaksi. Mun nähdäkseni joku röökinpoltto on vielä aika pieni uhraus. Lapsen terveys ja tulevaisuus kyseessä!

Haluaisin sanoa että tupakoinnin lopettaminen on mulle vaikeinta mitä voi olla. olen selvinnyt esimerkiksi vanhempien kuolemasta ja vuosien koulukiusaamisesta mutta tupakoinnin lopettaminen tuntuu täysin ylivoimaiselta. siis MINULLE se ei ole pieni eikä helppo asia, vaan todella iso ja vaikea, hankala. jätin raskaudesta kuultua myös mielialalääkkeet pois joten sekin voi vaikuttaa että ahdistaa. voi olla etten ole valmis äidiksi jos se näin mitataan mutta äidiksi voi kai kasvaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Mun mielestä siihen pystyy jos vain OIKEASTI haluu! :| :hug:

Totta.

Yhdyn tähän. Minä olen ollu 3 kertaa raskaana ja joka kerta lopettanu. Kyllä siihen tarvii olla itsekuria, mutta pystyy sen tekemään jos oikeasti haluaa!

Kannattaa lopettaa tupakan ohella myös kahvinjuonti, tällä keinolla olen saanu itse joka kerta vierotusoireita vähän pienemmiksi!
Tsemppiä! :flower:
ööö.. jos saa kysyä niin miksi olet raskauksien välissä alkanut uudestaan polttamaan? :o

Yhteistyössä