En pysty lopettamaan tupakointia raskaana:((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, mieti sitä että aina kun poltat sun vauva haukkoo happea kun ei saa hengitettyä. :(
Ja se jatkuu vielä pitkään polttamisen jälkeen. Syntymän jälkeen itkee vieroitusoireissaan. Äiti ei ole valmis kärsimään vieroitusoireista niin laittaa oman vauvansa kärsimään. Oman viattoman vauvansa. Tuttu polttanut kolmen raskauden ajan. Aina toitottanut että terveet lapset tuli. Arvaas miten kolmannessa kävi. Kohtukuolema 27+
Kyllä varmasti kirpaisee ja niin saakin.

Alkuperäinen kirjoittaja LUKEKAA:
"Nikotiinilaastari vaaraksi sikiölle

[Anna Niemelä 4.1.2006, 14:41]

Nikotiinilaastarin käyttö raskausaikana on sikiölle vaarallisempaa kuin äidin tupakointi.

Nikotiinilaastareita käyttävillä naisilla sikiövaurioiden riski oli kaksi ja puoli kertaa suurempi kuin tupakoimattomilla, selviää Espanjalaisen Valencian yliopiston tutkimuksesta.

Tulos selittynee sillä, että nikotiini imeytyy laastarista sikiöön suurempina pitoisuuksina ja eri reittejä kuin tupakansavusta.

Tutkimukseen osallistui lähes 80 000 naista. Se on julkaistu Obstetrics and Gynecology -lehdessä.

"

Käypä Hoito suositus 12/06 sallii nikotiinilaastarin raskaana oleville.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niin, mieti sitä että aina kun poltat sun vauva haukkoo happea kun ei saa hengitettyä. :(
Ja se jatkuu vielä pitkään polttamisen jälkeen. Syntymän jälkeen itkee vieroitusoireissaan. Äiti ei ole valmis kärsimään vieroitusoireista niin laittaa oman vauvansa kärsimään. Oman viattoman vauvansa. Tuttu polttanut kolmen raskauden ajan. Aina toitottanut että terveet lapset tuli. Arvaas miten kolmannessa kävi. Kohtukuolema 27+
Kyllä varmasti kirpaisee ja niin saakin.

Vauva ei hauko happea eikä hengitä kohdussa. Hapenpuute tulee siitä, kun istukan verisuonet supistuu ja veren punasolut sisältää vähemmän happea kun on tupakoinut. Hapenpuute ei tietenkään ole täydellinen mutta hapensaanti vähenee kuitenkin tupakoinnista. Vauva saa happensa napanuorasta, eli ei hengitä.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Vauva ei hauko happea eikä hengitä kohdussa. Hapenpuute tulee siitä, kun istukan verisuonet supistuu ja veren punasolut sisältää vähemmän happea kun on tupakoinut. Hapenpuute ei tietenkään ole täydellinen mutta hapensaanti vähenee kuitenkin tupakoinnista. Vauva saa happensa napanuorasta, eli ei hengitä.

Hapenpuunti kuin hapenpuute. Eikö tuon pitäs riittää??
Ja ilmeisesti sitten neuvolan lehtisissä jauhetaan kakkaa ja videoihinkin on onnistuttu jotenkin tekemään..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:

Hapenpuunti kuin hapenpuute. Eikö tuon pitäs riittää??
Ja ilmeisesti sitten neuvolan lehtisissä jauhetaan kakkaa ja videoihinkin on onnistuttu jotenkin tekemään..

Toki toki ja hapenpuute TULEE mutta hapensaanti ei kokonaan lakkaa. Ja vauva ei hengitä kohdussa, hapenpuute tulee istukasta. Sama lopputulos mutta mekanismi eri, eli vauva ei hengitä happeaan vaan saa sen napanuorasta.

Alkuperäinen kirjoittaja lare:
mä lopetin 10 vuoden tupakoinnin just 21mg laastareilla ja käytin vaan yhen paketin..eli just sen verran mitä kestää vierotusoireet,eikä yhtään tee röökiä mieli:)

Jätimpä tänään ne 2 polttamatta tän ketjun ansiosta. Kohta nukkumaan ja huomenna taas "puhdas" päivä. Kiitos teidän <3

Alkuperäinen kirjoittaja LUKEKAA:
"Nikotiinilaastari vaaraksi sikiölle

[Anna Niemelä 4.1.2006, 14:41]

Nikotiinilaastarin käyttö raskausaikana on sikiölle vaarallisempaa kuin äidin tupakointi.

Nikotiinilaastareita käyttävillä naisilla sikiövaurioiden riski oli kaksi ja puoli kertaa suurempi kuin tupakoimattomilla, selviää Espanjalaisen Valencian yliopiston tutkimuksesta.

Tulos selittynee sillä, että nikotiini imeytyy laastarista sikiöön suurempina pitoisuuksina ja eri reittejä kuin tupakansavusta.

Tutkimukseen osallistui lähes 80 000 naista. Se on julkaistu Obstetrics and Gynecology -lehdessä.

"

Alkuperäinen kirjoittaja Huomio:
Tässä vielä linkki:

http://www.mediuutiset.fi/doc.ot?f_id=829018

Joku muukin kiinnitti jo huomiota tuohon, että verrokkiryhmänä oli tupakoimattomat.. Siis tuo teksti vertaa nikotiinilaastareita käyttäviä vs. tupakoimattomat.

A: ei voi tuon perusteella päätellä , kumpi on pahempi: laastari vai purkka.
B: ei voi tuon perusteella päätellä, kumpi on pahempi: laastari vai tupakointi.

Kysymys lienee kuitenkin vain siitä, että tämä on uutisoitu päin hanuria, haettu vain mahdollisimman raflaavat lukemat ja unohdettu siinä samalla, että uutisen sisältö ei vastaa uutisen viestiä.

Tupakkaan ei jää koukkuun, vaan siihen tapaan! Yritämme mieheni kanssa lasta ja lopetin samantien tupakoinnin, auttaa kun mietit sitä lasta sisälläsi, joka kärsii tyhmyydestäsi :/ Minä en edes tiedä olenko vielä raskaana, muttei ole mikäänlaisia vaikeuksia ollut lopettaa vaikka poltin 6vuotta säännöllisesti.. Tupakka vaikuttaa koko lapsesi elämään, pystyt kyllöä lopettamaan polttamisen jos vain todella tahdot! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tupakkaan ei jää koukkuun, vaan siihen tapaan! Yritämme mieheni kanssa lasta ja lopetin samantien tupakoinnin, auttaa kun mietit sitä lasta sisälläsi, joka kärsii tyhmyydestäsi :/ Minä en edes tiedä olenko vielä raskaana, muttei ole mikäänlaisia vaikeuksia ollut lopettaa vaikka poltin 6vuotta säännöllisesti.. Tupakka vaikuttaa koko lapsesi elämään, pystyt kyllöä lopettamaan polttamisen jos vain todella tahdot! :)

Kuule TUPAKKAAN JÄÄ KOUKKUUN.

mä lopetin pelkällä tahdon viomalla ja ajattelulla että sitten kun vauvan olen synnyttänyt jne. voin polttaa niin paljon kuin haluan, vaikka enhän tiedä poltanko mutta lohduttuduin sillä ajatyksella monta kuukauttaa että sitte voin vetää aikka askillisen.. tupakan tupaKKAa en ole raskaana ollessa polttanut ja nyt on 4vko la:n ja enää ei edes haluat vaikka ekat puolivuotta kyllä halutto ja olen vihanen ku ampiainen esim jos suututti ja en voinut polttaa kun olin siihen tottunut, mutta taas ajattelin että sitte ku en oo raskaana voin polttaa vaikka askillisen putkeen jos siltä tuntuu...

viime syksynä olin raskaana ja poltin vaikka kuinka yritin,ei onnistunut lopetus!!!!! |O noh,sain keskenmenono viikolla 12! :ashamed: :'(
syytä kmään ei löytynyt mutta syyllisyys ja tuska oli sanoinkuvaamattomia...
nyt olen raskaana jälleen ja yhtään röökiä en ole polttanut,kaipa minun piti kokea kantapään kautta..
mutta raskaana ollessa tupakointi on pystyttävä lopettamaan!
ja uskokaa,tiedän kuinka vaikeaa se voi olla.... :ashamed:

Yhteistyössä