En saa eksää mielestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa mua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aop:
Alkuperäinen kirjoittaja voi ei:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ykä:
Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Sillon kun lopetit suhteen eksän kanssa sulla oli mielestäs pätevät syyt. Nyt sulla on ne samat syyt + 1,5 vuotias lapsi ja ihana mies, ja silti ne ei riitä syyksi sulle?

Kun tuntuu että eksä oli kuitenkin elämäni rakkaus :( ... Huomasin että fyysinen vetovoima on samaa luokkaa kuin silloin edelleen, plus siellä sairaalassa oli muutenkin kuin emme olisi olleet päivääkään erossa.

Saman huoneen huonekaveri luuli häntä miehekseni ja sanoi, että ihanaa kun olette noin silminnähden rakastuneita vaikka teillä on lapsikin jne. Mun oli pakko sanoa että ei ollut mun mies, entinen kylläkin ja oikea mieheni tulee lapsen kaa myöhemmin tänään... Huonekaveri oli nolona. Myöhemmin kyllä kehui mun miestänikin, kuinka on hyvä isä jne.

Rakastan lastani paljon, mutta onko mun uhrattava koko elämäni ns. ehjän perheen takia? Ilman lasta en tiedä mitä tekisin, koettaisin onneani ehkä?

Eikö kenelläkään ole tunteet jääneet ennalleen, vaikka on oltu erossa?

Itselläni jäi tunteet ennalleen eron jälkeen. Rakastin vaimoani joka on nykyään ex - intohimoisesti. Tunteiden lopullinen viileneminen kesti noin 7 vuotta. Luultavasti en pysty rakastamaan ketään toista samalla tavalla, mutta yhteiseloa exän kanssa ei myöskään olisi voinut jatkaa hänen narsistisen, mahdottoman luonteenta takia.

Niin, sitä voi rakastaa vaikka olisi eronnut ja muun kanssa... Tämä mun eksä on tyyppiä arrogantti mies, vähän elitistinen, mutta ei nyt mikään narsisti kuitenkaan. Fyysisesti puoleensavetävä ja älykäs.

Mieheni on älykäs myös, mutta selkeää huolenpitäjätyyppiä, välillä rasittavuuteen asti. Ja on maanläheisempi tyyppi. Hän kyllä loukkaantuisi valtavasti, jos menisin eksän luo takaisin. Vaikka tiesi että olin juuri tämän miehen kanssa kun hän tapasi mut.

Ai että miehesi LOUKKAANTUISI valtavasti??? Oot ihan sekaisin, teillähän on lapsi ja miehesi on puheittesi mukaan sinulle hyvä.
Pidä hyvä ja turvallinen mies ja perhe kasassa ja lakkaa vouhottamasta.

Lakkkaisin heti kun saisin tunteet eksää kohtaa kuolemaan... Mun pitää saada miettiä tätä. Mua itseä loukkaisi jo nämä tunteet, jos siis miehelläni olisi näin voimakkaat tunteet jotain eksäänsä kohtaan että kokisi että hän oli elämänsä suurin rakkaus :(

Yksi juttu mitä oon miettinyt on että otettaisiin miehen kanssa kahdestaan irtiotto johonkin ja lapsi olisi esim. mummolassa viikonlopun. Ja että oikein koettaisin muistaa kuinka kuitenkin rakastuin mieheeni silloin ja halusin perustaa juuri hänen kanssaan perheen. Ja kuinka en pelännyt ollenkaan kun mentiin naimisiin ja jätettiin ehkäisy pois.

Eksän kanssa tulin vahingossa raskaaksi (meni kesken) ja olin silloin lähinnä kauheassa paniikissa, että miten käy kun tähän tulee vielä lapsikin. Eksä otti asian iloisemmin, halusi että mennään naimisiin. Mä muistan kun kerran kahvilassa silloin huusin että en halua että oot mun kanssa vain tän lapsen takia. Eksä sanoi, että onhan hän tässä ollut vuosia muutenkin, ilman mitään lasta. Mä siis ajattelin että lapsi sai hänet kosimaan mua, mutta mä en pelkästään olisi se syy... Keskenmenosta oli noin 6 kk, kun vaihdoin miestä...

Nyt mietin sitä lastakin joskus, miten elämässä olisi käynyt jos hän olisi syntynyt. Oltaisiinko yhdessä, kuitenkin. Eksä sanoi lapseni valokuvista (ihan mun näköinen tyttö) että on kuvitellut että se meidän lapsi olisi ollut juuri tuon näköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja aivan vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa mua:
mustasukkaisuus, hiukan ylimielinen luonne, ei näyyttänyyt selvästi tunteitaan

Minun mieheni on juuri tuollainen enkä ole todellakaan onnellinen hänen kanssaan. En kestä tätä jatkuva henkisessä puutteessa elämistä joten harkitsen vakavasti eroa. Älä sinä ap myöskään mene takaisin exän luo. Aika on kullannut muistosi.

Joo, tuollaista se oli. Muistan sen kyllä hyvin. Eksä vannoo että osaa olla aikuisempi ja avoimempi. Sitä ylimielisyyttä ei hänestä kyllä saa pois, on sen tyyppinen, pikkaisen kokee olevan ylempänä "massaa" älynsä takia. Vähän kyyninen, mutta ehkä vaan piilottelee itseään sen takana.

ja tämän sä haluat takas? Luultavasti eksäs ylimielistä luonnetta loukkas että valitsit toisen miehen, en hän jäi sun nykyiselles "kakkoseksi". Nyt jos hän saa sut vongattua pettämään nykyistäs tai jättämään hänet, hän saa osoitettua (itselleen ja muille) että hän on kuitenkin miestäsi parempi, vaikka sä jätitkin.

Tuo kuulostaa ihan tyypilliseltä käytökseltä ton luonteiselle, usko mua, mulla on kokemusta. Mun eksä oli ihan samanlainen, ja hänellekin tuli kova kiire liehitella ja luritella mulle kun löysin uuden onnen, jotta hän sais itelleen osotettua että hän on edelleen mun(kin) silmissä se paras mies, muut on korvikkeita.

Tähän eksään suhtautuu varauksellisesti. Kerroin että kävi sairaalassa ja mies sanoi heti, että koettaa varmasti päästä takaisin ja kantaa varmaan hänelle kaunaa.

Varmasti kantaa kaunaa, mutta on keksinyt täydellisen tavan kostaa, eli lupauksilla vikitellä sut pettään uutta juuri niinkun petit eksääkin aikoinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja aivan vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa mua:
mustasukkaisuus, hiukan ylimielinen luonne, ei näyyttänyyt selvästi tunteitaan

Minun mieheni on juuri tuollainen enkä ole todellakaan onnellinen hänen kanssaan. En kestä tätä jatkuva henkisessä puutteessa elämistä joten harkitsen vakavasti eroa. Älä sinä ap myöskään mene takaisin exän luo. Aika on kullannut muistosi.

Joo, tuollaista se oli. Muistan sen kyllä hyvin. Eksä vannoo että osaa olla aikuisempi ja avoimempi. Sitä ylimielisyyttä ei hänestä kyllä saa pois, on sen tyyppinen, pikkaisen kokee olevan ylempänä "massaa" älynsä takia. Vähän kyyninen, mutta ehkä vaan piilottelee itseään sen takana.

ja tämän sä haluat takas? Luultavasti eksäs ylimielistä luonnetta loukkas että valitsit toisen miehen, en hän jäi sun nykyiselles "kakkoseksi". Nyt jos hän saa sut vongattua pettämään nykyistäs tai jättämään hänet, hän saa osoitettua (itselleen ja muille) että hän on kuitenkin miestäsi parempi, vaikka sä jätitkin.

Tuo kuulostaa ihan tyypilliseltä käytökseltä ton luonteiselle, usko mua, mulla on kokemusta. Mun eksä oli ihan samanlainen, ja hänellekin tuli kova kiire liehitella ja luritella mulle kun löysin uuden onnen, jotta hän sais itelleen osotettua että hän on edelleen mun(kin) silmissä se paras mies, muut on korvikkeita.

Tätä mä vähän pelkään... että haluaa vaan todistaa, että mä kuitenkin rakastan häntä enemmän kuin miestäni... Mutta ei tässä mikään kiire tullut, eksä aikoinaan ensin soitteli mulle noin kuukauden. Sitten ei edes tervehtinyt mua vuosiin. Kerran kommentoi naimisiinmenoni jälkeen sormustani melko veemäisesti (meillä on yhteisiä tuttuja ja oltiin samoissa juhlissa). Nyt kun olin sairaalassa lähes 5 v myöhemmin niin alkoi tuo liehittely ja osaa sanoa just ne sanat mitä silloin olisin halunnut kuulla.

Mutta tosi asia on kuitenkin, että se rakkaus oli intohimoisempaa kuin mieheni kanssa. Miehelleni olen joskus sanonut, että hän on elämäni ainut onnellinen rakkaus, ja jos olen aiemmin rakastanut se on aina ollut raastavaa ja täynnä epäilystä. Jossain määrin tajua että rakastin "enemmän" eksää. Mutta mieheni kanssa on helpompaa elää.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Tähän eksään suhtautuu varauksellisesti. Kerroin että kävi sairaalassa ja mies sanoi heti, että koettaa varmasti päästä takaisin ja kantaa varmaan hänelle kaunaa.

Varmasti kantaa kaunaa, mutta on keksinyt täydellisen tavan kostaa, eli lupauksilla vikitellä sut pettään uutta juuri niinkun petit eksääkin aikoinaan.

Niin mutta mä en pettänyt eksää aikoinaan. Panin välit poikki ennen kuin olin ekoilla treffeillä mieheni kanssa. Eksän mielestä mieheni takia. Pintatasollahan se vaikuttaa siltä, että uusi mies tuli kuvioon ja heti heitin hänet pois. Selitin hänelle moneen kertaan puhelimessakin että en jättänyt häntä tämän miehen takia, vaan koska hän itse ei avautunut tarpeeksi, päästänyt mua kunnolla lähelle ja antanut mun tuntea olevani turvassa ja onnellinen.

Niin mutta mä en pettänyt eksää aikoinaan. Panin välit poikki ennen kuin olin ekoilla treffeillä mieheni kanssa. Eksän mielestä mieheni takia. Pintatasollahan se vaikuttaa siltä, että uusi mies tuli kuvioon ja heti heitin hänet pois. Selitin hänelle moneen kertaan puhelimessakin että en jättänyt häntä tämän miehen takia, vaan koska hän itse ei avautunut tarpeeksi, päästänyt mua kunnolla lähelle ja antanut mun tuntea olevani turvassa ja onnellinen.

Nimenomaan. Eksän mielestä jätit hänet nykyises takia, mikä loukkas hänen ylpeyttään. Nyt jos hän saa sut jättään nykyises hänen takiaan, hän on todistanu olevansa sittenkin se parempi mies ja saanu loukatun ylpeytensä takas.

Ei eksäs oo kuullu sanaakaan noista sun selityksestä että eksässä ois jotain vikaa. Hän on pistäny kaiken ohi korvien ja kuitannu sillä että lähdit toisen miehen matkaan ja nyt vaan selittelet. Mistä tiedän että oon oikeessa? Jos hän ei ois uskonu näin et ois joutunu monen monituiseen kertaan toisteleen tota selitystä.

Olet typerästi sekaisin. Et tietenkään saa mustasukkaista, narsistista eksääsi mielestä jos kaveeraat FB :ssa ja suunnittelette tapaamisia.

Olet lapsellinen jos kuvittelet, että suhteenne jatkossa olisi sen parempi kuin ennen eroa. Eksäsi kerää vain päänahkaasi, ja kohta on sen saanutkin jos hölmöilet. Saatat menettää lapsesi ihanan isän ja sitten kun eksäsi on tyydyttänyt halunsa kanssasi, hän alkaa käyttäytyä huonosti niin kuin aikoinaan.

Älyttömyyttä on monenlaista, ja sitä voi lietsoa tai sen voi jättää niin kuin sinun kuuluisi. Olet nyt naimisissa ja valintasi jo tehnyt.

Nimenomaan. Eksän mielestä jätit hänet nykyises takia, mikä loukkas hänen ylpeyttään. Nyt jos hän saa sut jättään nykyises hänen takiaan, hän on todistanu olevansa sittenkin se parempi mies ja saanu loukatun ylpeytensä takas.

Ei eksäs oo kuullu sanaakaan noista sun selityksestä että eksässä ois jotain vikaa. Hän on pistäny kaiken ohi korvien ja kuitannu sillä että lähdit toisen miehen matkaan ja nyt vaan selittelet. Mistä tiedän että oon oikeessa? Jos hän ei ois uskonu näin et ois joutunu monen monituiseen kertaan toisteleen tota selitystä.

Joo, tuo kritiikin vastaanottaminen ei oo ollut aiemmin ainakaan mikään eksän vahvuus :/ . Nyt on kyllä puhunut että tajuaa että ei ollut avoin ja mulla ei ollut sen takia hyvä olla. Hän sanoi ettei vaan osannut silloin nuorempana yhtään ajatella miltä se tuntuu.

Toisaalta mä pelkään, että kyse on jostain nokittelusta... että yrittää saada takaisin siksi että sitten voi nokitella että kuitenkin se rakastaa mua enemmän. Mutta toisaalta mies on kuitenkin muuten aikuistunut vähän ainakin, ja meillä oli isot tunteet pelissä. Edelleen on tunteita ja edelleen sitä ns. kemiaa niin että sattuu. Aivan järkyttävää oli huomata että edelleen haluan häntä niin paljon ja muistan liian hyvin kaikki yksityiskohdatkin hänestä...

Yksi syy että kumminkin meen sinne risteilylle on se, että haluan puhua nämä asiat kunnolla selväksi. Ehkä ne tunteet kuolee sitten tai ainakin laimenee, jos käy ilmi selvästi että hän haluaa vaan paikata jotain ylpeyttään ja vahingoittaa mun miestä ja muakin siinä sivussa. Kostaa. Jos on vilpitön niin näen kyllä sen.

Nykyinen miehesi oli selvästi sulle laastari tämän exän jälkeen. Niin oli minunkin. Meidän seurustelu alkoi suurinpiirtein heti edellisen päätyttyä, oikeastaan jo vähän ennenkin. Myöhemmin exä on pyydellyt mua takaisin, ollaan tavattukin muutaman kerran (ihan julkisilla paikoilla ja ihan vaan kahvin merkeissä) ja puhui aina siitä, että tietää meidän vielä palaavan yhteen.

Joka tapaaminen sai mun ajatukset sekaisin. Jokaisella kerralla puntaroin taas kerran, mikä mun kannalta olisi parasta. Nyt kun olen jo naimisissa ja meillä on lapsi, jouduin puntaroimaan asioita myös koko perheen kannalta. Ja joka kerta tulin siihen tulokseen, että tämänhetkinen tilanne on hyvä.

Exäni on meidän seurustelun jälkeen viettänyt jokseenkin epämääräistä elämää. Se on suurin miinus hänen kohdallaan. Muita miinuksia ovat ne syyt, jotka johtivatkin eroomme.

Olen viimeksi nähnyt exäni neljä vuotta sitten. Sattumalta. Silloin hän näki myös lapseni ja ymmärsi selvästi, missä mennään. Viimeinen irrottautuminen oli, kun poistin hänen numeronsa puhelimestani. Enkä saa sitä takaisin, koska numero on salainen. Näen edelleen hänestä silloin tällöin unia ja aina se seuraava päivä on vähän omituinen. Mulla ja exällä ei olisi mitään yhteistä enää, meidän elämät poikkeaa toisistaan kuin yö ja päivä. Exässä ei ole mitään niitä hienoja ominaisuuksia, mitä nykyisellä miehelläni on. Exässä ei oikeastaan ole muuta kuin fyysinen vetovoima.

Mun ja exän erosta on aikaa 17 vuotta. Hän oli ensirakkauteni, ensimmäinen kaikessa. Ja juuri sen vuoksi hän tulee ajatuksiin aika ajoin. Mutta mikään ei ole niin kuin 17 vuotta sitten. En voi palata teini-ikään takaisin. Enkä haluaisikaan. Kaipuun iskiessä mun ei auta muu kuin ajatella, että asiat eivät olisi tänä päivänä niin kuin ne olivat silloin. Ja se auttaa mua taas eteenpäin :) .

Mutta ap, ymmärrän siis ajatuksiasi oikein hyvin. Pitää vain muistaa ne asiat, miksi exästä erosit. Ja pitää mielessä ne hyvät asiat, mitä sulla on nyt elämässä.

Yksi syy että kumminkin meen sinne risteilylle on se, että haluan puhua nämä asiat kunnolla selväksi. Ehkä ne tunteet kuolee sitten tai ainakin laimenee, jos käy ilmi selvästi että hän haluaa vaan paikata jotain ylpeyttään ja vahingoittaa mun miestä ja muakin siinä sivussa. Kostaa. Jos on vilpitön niin näen kyllä sen.

Oletko ajatellut, miten pahasti teet miestäsi kohtaan puuhailemalla hänen selän takanaan? Jos hän sinut huolii vielä tuollaisen testailuristeilyn jälkeen saisit olla maailman onnellisin ihminen.

Oikeastaan toivon, että joku käräyttäisi sinut ennen risteilyä miehellesi, niin hän tietäisi olla tilanteen tasalla. Loukkaat häntä todella paljon ja teet väärin kun virittelet juttua eksän kanssa. Tietenkin nähdessänne ne himot heräävät, mutta ei se ole oikeaa rakkautta, vaikka kuinka väittäisitte niin.

Alkuperäinen kirjoittaja älytöntä:
Olet typerästi sekaisin. Et tietenkään saa mustasukkaista, narsistista eksääsi mielestä jos kaveeraat FB :ssa ja suunnittelette tapaamisia.

Olet lapsellinen jos kuvittelet, että suhteenne jatkossa olisi sen parempi kuin ennen eroa. Eksäsi kerää vain päänahkaasi, ja kohta on sen saanutkin jos hölmöilet. Saatat menettää lapsesi ihanan isän ja sitten kun eksäsi on tyydyttänyt halunsa kanssasi, hän alkaa käyttäytyä huonosti niin kuin aikoinaan.

Älyttömyyttä on monenlaista, ja sitä voi lietsoa tai sen voi jättää niin kuin sinun kuuluisi. Olet nyt naimisissa ja valintasi jo tehnyt.

En saanut häntä mielestä, vaikkei edes nähty kuin satunnaisesti ja eksä suhtautui muhun silloinkin vihamielisesti.

Ei se mikään narsistinen ole sen kummemmin kuin jokainen meistä on. Ei mikään hurmaava huijari, vaan tyyppiä joka sanoo melko suoraan mielipiteensä. Aika originelli tyyppi, oman tien kulkija.

Jää nähtäväksi mitä hänellä on sanottavaa. Ainakin isänä on edistynyt, kysyin joiltain tutuiltakin ja se ainakin oli totta että tapaa monta kertaa kuussa lastaan ja on ollut tekemisissä. Mitään pysyvää naissuhdetta ei oo näkynyt. Kerran oli yksi nainen jossain juhlissa mukana ja mäkin näin, olin mustasukkainen,mutten puhunut mitään. Ja sen jälkeen ei oo näkynyt. Eksä itse sanoi että ei oo rakastunut mun jälkeen kertaakaan, eikä halua merkityksettömiä suhteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Nykyinen miehesi oli selvästi sulle laastari tämän exän jälkeen. Niin oli minunkin. Meidän seurustelu alkoi suurinpiirtein heti edellisen päätyttyä, oikeastaan jo vähän ennenkin. Myöhemmin exä on pyydellyt mua takaisin, ollaan tavattukin muutaman kerran (ihan julkisilla paikoilla ja ihan vaan kahvin merkeissä) ja puhui aina siitä, että tietää meidän vielä palaavan yhteen.

Joka tapaaminen sai mun ajatukset sekaisin. Jokaisella kerralla puntaroin taas kerran, mikä mun kannalta olisi parasta. Nyt kun olen jo naimisissa ja meillä on lapsi, jouduin puntaroimaan asioita myös koko perheen kannalta. Ja joka kerta tulin siihen tulokseen, että tämänhetkinen tilanne on hyvä.

Exäni on meidän seurustelun jälkeen viettänyt jokseenkin epämääräistä elämää. Se on suurin miinus hänen kohdallaan. Muita miinuksia ovat ne syyt, jotka johtivatkin eroomme.

Olen viimeksi nähnyt exäni neljä vuotta sitten. Sattumalta. Silloin hän näki myös lapseni ja ymmärsi selvästi, missä mennään. Viimeinen irrottautuminen oli, kun poistin hänen numeronsa puhelimestani. Enkä saa sitä takaisin, koska numero on salainen. Näen edelleen hänestä silloin tällöin unia ja aina se seuraava päivä on vähän omituinen. Mulla ja exällä ei olisi mitään yhteistä enää, meidän elämät poikkeaa toisistaan kuin yö ja päivä. Exässä ei ole mitään niitä hienoja ominaisuuksia, mitä nykyisellä miehelläni on. Exässä ei oikeastaan ole muuta kuin fyysinen vetovoima.

Mun ja exän erosta on aikaa 17 vuotta. Hän oli ensirakkauteni, ensimmäinen kaikessa. Ja juuri sen vuoksi hän tulee ajatuksiin aika ajoin. Mutta mikään ei ole niin kuin 17 vuotta sitten. En voi palata teini-ikään takaisin. Enkä haluaisikaan. Kaipuun iskiessä mun ei auta muu kuin ajatella, että asiat eivät olisi tänä päivänä niin kuin ne olivat silloin. Ja se auttaa mua taas eteenpäin :) .

Mutta ap, ymmärrän siis ajatuksiasi oikein hyvin. Pitää vain muistaa ne asiat, miksi exästä erosit. Ja pitää mielessä ne hyvät asiat, mitä sulla on nyt elämässä.

Kiitos ymmärryksestä... en oo ihan tuosta vaan heittämässä koko nykyistä elämääni pois ja menemässä eksän syliin. Fyysinen vetovoima on vaan niin kova. Koetan pitää pään kylmänä.

Jos te näette siellä risteilyllä, voit olla varma, ettet pysty pitämään päätäsi kylmänä. Tilaisuus tekee varkaan ja koska teillä selvästi on sitä vetovoimaa, niin.... Ainoa on se, että sulla on joku ystävä koko ajan vieressä, joka holhoaa sua eikä päästä sua näkyvistään. Mut aika heikolta näyttää...

Ei pidä muuten kehitellä mitään huimaa rakkaustarinaa siitä, jos kokee jotain tyyppiä kohtaan fyysistä himoa. Se on jokaiselle hyvin tavallista, mutta fiksut ihmiset osaavat laittaa sellaisen omaan arvoonsa ja varoa niitä henkilöitä, jotka himoa aiheuttavat. Ei kannata kehitellä kauniita ja romanttisia ajatuksia avioliiton ulkopuolelle.

Eksät nyt varmasti jokaista kiinnostavat jos on ollut kuitenkin hyviä hetkiä. Heidät vaan yksinkertaisesti unohdetaan.

Oletko ajatellut, miten pahasti teet miestäsi kohtaan puuhailemalla hänen selän takanaan? Jos hän sinut huolii vielä tuollaisen testailuristeilyn jälkeen saisit olla maailman onnellisin ihminen.

Oikeastaan toivon, että joku käräyttäisi sinut ennen risteilyä miehellesi, niin hän tietäisi olla tilanteen tasalla. Loukkaat häntä todella paljon ja teet väärin kun virittelet juttua eksän kanssa. Tietenkin nähdessänne ne himot heräävät, mutta ei se ole oikeaa rakkautta, vaikka kuinka väittäisitte niin.

En oo menossa eksän kaa risteilylle, vaan kaverini ja ihan mieheni kehotuksesta vähän piristymään tän sairaalakeikan jälkeen. Mä menin vaan vahingossa paljastamaan, mille päivälle on liput ja eksä hommasi itsensä sinne. Sanoin että ei tulisi sinne, mutta kuulemma tulee, ja saa kuulemma risteillä mun kanssa samassa laivassa jos haluaa.

Risteilyn jälkeen luultavasti sanon, että eksä oli siellä. Ja että juttelin hänen kanssaan. Sen aikana muutenkin luulen että saan tolkkua että mitä tästä pitäisi ajatella. Miehelle en mee mitään ajatuksiani tunnustamaan ja silleen häntä loukkaamaan.

Jos te näette siellä risteilyllä, voit olla varma, ettet pysty pitämään päätäsi kylmänä. Tilaisuus tekee varkaan ja koska teillä selvästi on sitä vetovoimaa, niin.... Ainoa on se, että sulla on joku ystävä koko ajan vieressä, joka holhoaa sua eikä päästä sua näkyvistään. Mut aika heikolta näyttää...

Kaverini tietää, että eksä on tulossa sinne ja on kovasti mun miehen puolta. Tuntee tuon eksän niiltä ajoilta kuin seurustelimme. Sanoo että oon hullu jos vaihdan takaisin.

Mutta on hän siis ollut täällä meilläkin pari kertaa nyt tässä kun oon ollut saikulla, ja en vetänyt väkisin vaatteitaan pois :).

Ei pidä muuten kehitellä mitään huimaa rakkaustarinaa siitä, jos kokee jotain tyyppiä kohtaan fyysistä himoa. Se on jokaiselle hyvin tavallista, mutta fiksut ihmiset osaavat laittaa sellaisen omaan arvoonsa ja varoa niitä henkilöitä, jotka himoa aiheuttavat. Ei kannata kehitellä kauniita ja romanttisia ajatuksia avioliiton ulkopuolelle.

Eksät nyt varmasti jokaista kiinnostavat jos on ollut kuitenkin hyviä hetkiä. Heidät vaan yksinkertaisesti unohdetaan.

Oli siinä muutakin kuin himo. Ollaan samalla luovalla alalla ja hyvin pitkälti kiinnostuttu samoista asioista, sama maku näissä työasioissa ja muutenkin. Mieheni on käytännönläheisemmällä alalla. (ja nyt joku realisti siellä veistelee että ja varmaan paremmin palkatullakin alalla ja kyllä, hänellä on säännöllinen ihan hyvä kk-palkka, eksäni freelancer ja mä oon kyllä töissä mutta projektissa).

Nyt mun kohta täytyy mennä levolle, palaan myöhemmmin ketjuun...

Mutta on hän siis ollut täällä meilläkin pari kertaa nyt tässä kun oon ollut saikulla, ja en vetänyt väkisin vaatteitaan pois :).

Sun miehes varmaankin tietää, että exäsi, jota kohtaan tunnet suurta vetovoimaa, on ollut teillä kylässä? Sä leikit nyt tulella...

Sun miehes varmaankin tietää, että exäsi, jota kohtaan tunnet suurta vetovoimaa, on ollut teillä kylässä? Sä leikit nyt tulella...

En sanonut mutta voin joskus sanoa kun tämä on ohi. Kutsuin meille siksi, että näkisi konkreettisesti että olen perheenäiti, mulla on lapsi ja lapsella meillä huone, ja että elämäni on tosiaan muuttunut. En kutsunut siksi että harrastettaisiin villiä seksiä meidän aviovuoteessa tms.

Siksi toiseksi mun oli alussa vaikeaa liikkua kauheasti kun olen saikulla.

Mieheni ei oo erityisen mustasukkaista tyyppiä. Kerran otti heti sen sairaalan jälkeen eksän puheeksi, kysyi mitä ajattelen hänestä nykyään ja katseli mua. Sanoin että vaikeaa sanoa tarkkaan, kun ei oo oikein nähty enkä silleen tiedä hänen elämästään nykyään kovin paljoa, mutta kyllä mä häntä aikanaan rakastin. Ja muistan että oon rakastanut häntä. Mutta että kuten hän varmaan itsekin muistaa, en ollut onnellinen eksän kanssa. En tiedä aavistaako jotain.

Jos olisin sinä, katkaisisin nyt kaikki yhteydet tuohon exään. Teillä ei ole mitään syytä olla yhteydessä, ei esim. yhteistä lasta tai koiraa. Kun olin katkaissut viimeisenkin siteen exääni, kysyin mieheltäni, mitä hän asiasta ajatteli. Hän sanoi, että kaikki nämä vuodet hän oli miettinyt, että voisinko mä oikeasti vielä lähteä sen mukaan. Ja ylipäätään miettinyt, että miksi mun pitää olla siihen yhteydessä. Siinä kohtaa mä itsekin vasta tajusin, miten tyhmä olin ollut. Ei me usein pidetty yhteyttä eikä meille tullut mitään fyysistä kanssakäymistä, mutta kun mietin, että olisinko antanut mieheni käyttäytyä noin...

J Ei me usein pidetty yhteyttä eikä meille tullut mitään fyysistä kanssakäymistä, mutta kun mietin, että olisinko antanut mieheni käyttäytyä noin...

Tuossa on ap:lle oikeasti miettimisen paikka. Et varmasti hyväksyisi jos miehesi virittelisi suhdetta eksään kaiken maailman tekosyillä selkäsi takana. Olisit täällä aivan raivona, kuinka huono mies sinulla on. Ja niin huono vaimo miehelläsi tällä hetkellä valitettavasti on

En oo menossa eksän kaa risteilylle, vaan kaverini ja ihan mieheni kehotuksesta vähän piristymään tän sairaalakeikan jälkeen. Mä menin vaan vahingossa paljastamaan, mille päivälle on liput ja eksä hommasi itsensä sinne. Sanoin että ei tulisi sinne, mutta kuulemma tulee, ja saa kuulemma risteillä mun kanssa samassa laivassa jos haluaa.

Risteilyn jälkeen luultavasti sanon, että eksä oli siellä. Ja että juttelin hänen kanssaan. Sen aikana muutenkin luulen että saan tolkkua että mitä tästä pitäisi ajatella. Miehelle en mee mitään ajatuksiani tunnustamaan ja silleen häntä loukkaamaan.

Melkosessa itsepetoksessa elät. Vai että vahingossa otit risteilyn puheeksi.

No, jos kyse on täysin vilpittömästä virkistysreissusta niin toki voit kertoa miehellesi että kuule kulta, mun eksä tulee samalle risteilylle koska se haluaa mut takas ja eiks oo ihanaa, tulee varmaan tosi virkistävä reissu ja saadaan ihanasti juteltua asiat selviksi!

Todella typerää ja edesvastuutonta tulella leikkimistä. Mä en usko yhtään, että eksäs luonne olis jotenkin parantunut ja jalostunut. Se on vaan huomannu sun heikkoutes, maksaa potut pottuina, leikkii ja panee aikansa ja sitten det är slut.

Sulla kuulostaa olevan oikea helmi miehenä, kannattaako rikkoa hyvää liittoa? Kusetat vaan itseäs, että menet viattomasti tapaamaan eksääsi, vaika samalla puhut värinöistä ja ties mistä.

Joko tää juttu on hevon sontaa tai sitten sulla vähän sirittää ja oot menossa tosi hölmöön suuntaan.

Muista, että vastuunkanto on aina edessä, jos törttöilee. Ja silloin ei eksän katseet ja sen aiheuttamat värinät paljon paina!

En sanonut mutta voin joskus sanoa kun tämä on ohi. Kutsuin meille siksi, että näkisi konkreettisesti että olen perheenäiti, mulla on lapsi ja lapsella meillä huone, ja että elämäni on tosiaan muuttunut.

....

Sanoin että vaikeaa sanoa tarkkaan, kun ei oo oikein nähty enkä silleen tiedä hänen elämästään nykyään kovin paljoa, mutta kyllä mä häntä aikanaan rakastin. Ja muistan että oon rakastanut häntä. Mutta että kuten hän varmaan itsekin muistaa, en ollut onnellinen eksän kanssa. En tiedä aavistaako jotain.

Vai että niin. Kutsuit kylään että näkee että oot perheenäiti, lähdet risteilylle koska haluat jutella asiat selviksi... mitäs seuraavaksi? Lähdette hotelliin että voit konkreettisesti näyttää että oot nainen?

Jos pystyt kertoon miehelles tosta kyläreissusta ja risteilystä, oot ihan puhtain jauhoin liikenteessä. Jos et voi, niin mietipä itsekin mikset voi. Ja mikäs on se hetki kun "tämä on ohi" ja voit olla taas miehelles rehellinen? Se kun oot käyny risteilyllä koittamassa vielä sitä kipinää ja eksäs on saanu kostettua pettämisen?

Sillon kun sain selville että puoliso petti, kamalimmalta tuntu että hän oli tuonu sitä tyyppiä meille kotiin, ja vielä lasten läsnäollessa. Mun kotiin, meidän yhteiseen kotiin, meidän yhteisten lasten läsnäollessa.

Yhteistyössä