En saa töitä koska olen ylikoulutettu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Olen kevällä valmistunut KTM enkä ole vieläkään saanut töitä. Olisin valmis tekemään "huonompaakin" oman alan duunia mutta sellaiseen minua ei oteta koska mulla on liikaa koulutusta (työntantaja pelkää että löydän jotain parempaa). Koulutusta vastaavia hommia saisin taas jos mulla olis enemmän työkokemusta, mutta miten sitä työkokemusta hankitaan ilman töitä!? Töitä on siis paljon tarjolla (varsinkin näitä mihin vaaditaan vähemmän koulutusta) ja hakemuksiakin olen tehnyt varmaan lähes 100... Olen myös laittanut avoimia hakemuksia todella moneen paikkaa mutta mitään ei kuulu.

Nyt alkaa rahatilanne olla sen verran huono että ois pakko jotain töitä saada kohta. Me ei pärjätä pelkästään miehen palkalla :( Pitääkö tässä alkaa maisterina tekemään jotain siivoushommia tms?

Oishan siinä koulun lomassa ehtinyt työkokemusta saada kiipeämällä niistä huonommista duuneista? Kai nyt edes olet verkottunut siinä määrin, että sulla kontakteja?

Niin, tai olet alikoulutettu siivojan hommaan! :)
Miksi pitää ajatella noin että olet ylikoulutettu. Olet siis vain kouluttautunut siihen ammattiin.Jos ammattia vastaavaa työtä ei löydy. Etsi muunlaista työtä MYÖS. Älä aliarvio muitakin työpaikkoja. Miks pitää verrata aina siivoojaan. Ilman niitä oltais paskassa!!

[QUOTE="mie";24765353]Oishan siinä koulun lomassa ehtinyt työkokemusta saada kiipeämällä niistä huonommista duuneista? Kai nyt edes olet verkottunut siinä määrin, että sulla kontakteja?[/QUOTE]

On mulla jonkin verran oman alan työkokemustakin, mutta vain lyhyitä kesälomatöitä ja osa-aikaisia töitä opiskelujen sivussa. Näköjään se ei riitä. Mitään kontakteja ei todellakaan ole.

Itsekin vasta valmistunut KTM ja puoli vuotta siivosin ennenkuin sain oman alan töitä. Mielihyvin ottivat "ylikoulutetun" töihin. Jos ei muuta ole, niin pakko jotain tehdä. Samalla katselin sitten muita töitä. Ja ihan mukavaa se siivoushommakin oli. :) Tuossa olen ihan samaa mieltä, että on tosi typerää hoputtaa suorittamaan tutkinto mahd. nopeasti ja samalla vaaditaan työkokemusta jokapaikkaan!!

Yhteistyössä